آسیب های جسمی دوران عقد

در بسیاری از خانواده های ایرانی مرسوم است دختر و پسر بعد از جاری شدن صیغه عقد مدتی را تا گرفتن جشن عروسی و آغاز کردن زندگی مشترک در زیر یک سقف در خانه پدر و مادرهایشان به سر می برند. در این دوران زوج های جوان در یک بلاتکلیفی از لحاظ روابط جنسی به سر می برند و هر چند قانونی زن و شوهرند اما از لحاظ عرف جامعه نباید رابطه زناشویی کامل برقرار کنند.

ضررهای جسمی دوران عقد چون هر دو جوان هستند از احساسات جنسی بالایی برخوردارند و نمی شود که خود را کنترل کنند. لذا تحریک جنسی صورت میگیرد ولی ارضای جنسی کامل صورت نگرفته است. به همین خاطر عوارضی را در جسم هر دو وارد میکند و گاهی بخاطر رسیدن به اوج شهوت جنسی مجبور می شود از راههای غیر عقلی و غیر عرفی و غیر طبیعی خود را ارضاء کند. این هم نوعی آفت برای عضلات جنسی مرد دارد هم برای زن که گاهی در شرایطی منجر به عقیمی زن و یا منجر به یک سری بیماریهای سخت می شود.

اما یک مطلب را باید متذکر شد که متأسفانه اکنون جامعه به سمتی رفته که اولاً: نمی شود زود ازدواج کرد. ثانیاً: نمی تواد فاقد شغل به کسی زن داد. ثالثاً: فاقد امکانات و فاقد سروسامان دادن اقتصادی به کسی جواب نمی دهند و از این مسائل گریبان گیر جوانان است. و این شرایط حاصل سنتها، شرایط جامعه و ... می باشد. به هر دلیلی جوان مجبور است که این دست انداز ها را متأسفانه طی کند و زندگی خود را و حتی خود را در خیلی از این منجالبها رها کند. این موضوع از باب قانون اَهم و مهم اشکالی ندارد ولی دلیل نمی شود مثل اینکه چون آب نیست نوشابه برای بدن از آب بهتر است! ما استاندارد صد در صد خوشبختی را با نود در صد عوض نمی کنیم. در عقد گذاردن ناچاری است نه ضرورت. کسی که می خواهد زن بگیرد و ازدواج کند و زندگی تشکیل دهد چه ضرورتی دارد زندگی خود را جدا نگه دارد در واقع نه زندگی است و نه زن داری و نه همسر داری. ولی اسماً هر دو است. این یعنی ضدّ و نقیض- اگر ضدّ و نقیض نباشد اشکالی ندارد.

جهت رزرو مشاوره تلفنی و حضوری با این شماره تماس بگیرید 09374071940