1⃣سلام .استاد جلسه امروز عالی بود من وابسته بودم ب دوستم ولی فهمیدم که نباید خیلی هم ب ی فرد وابسته باشی من نمره ۱۰۰رو به جلسه امروز میدم ..و از استید محترم .استاد طهماسبی و بقیه عزیزان تشکر میکنم و نمیدونم چطور از شما تشکر کنم بابت این جلسات خیلی خیلی مفید

2⃣سلام استاد جان خسته نباشید
این جلسه هم خوب بود مثل گذشته
در این جلسه ما با ویژگی های افراد وابسته آشنا شدیم که بسیار زندگی با آنها دشوار است و اینجا ضروررت جلسه های روانشناسی قبل از ازدواج مشخص شد که در این جلسات اگر فرد مقابل دارای این اختلال است شناسایی برای درمان اقدام کنیم و حتی ممکنه از یک ازدواج بسیار مشکل جلوگیر کنیم و خودمون را وارد زندگی پیچیده و سختی نکنیم 

درضمن این جلسه با نظم خاصی برگزار شد ک از عوامل ایجاد کننده این نظم تشکر میکنم

به این جلسه نمره ۷۰ میدم
ان شالله در جلسات آینده بهتر و بهترتر خواهیم شد با سپاس فراوان محمد رحیمی

3⃣استاد عزیز و فرزانه ام آقا مصطفی آفریدون عرض ادب و احترام مرا که با تمام صمیمت دل آرزوی شادکامی شما را ازخداوند خواستار است را پذیرا باش جلسه امروز فوق العاده باشکوه و تاثیر گذار بود برا من امیدوارم که همه همشهریان عزیزم در برپایی چنین جلساتی همکاری جدی نمایند .........و عشق
سفر به روشنی اهتزاز خلوت اشیاست
و عشق
صدای فاصله هاست
صدای فاصله هایی که غرق ابهامند ...(ایوب نوروزی))

4⃣سلام براستاد گرامی
استاد جلسه امروزدرکل خوب بود ولی من دوس داشتم بیشتر خودتون حرف بزنین من ۶۰میدم وبه خاطراینکه بامعنای کامل وابستگی اشناشدم

5⃣سلام استاد‌ ممنون بابت زحمت و تلاشی ک میکشید برای شهرمون مثله همیشه عالی و سودمند.

6⃣سلام بر اعضای خوب و صمیمی د دوسداشتنیه دورهمی؛؛؛بد بگم دفعه دومه ک شرکت کردم تو جلسات دورهمی واقعا خوبه و من نمره ۱۰۰ میدم ممنون از استاد آفریدون و خانم طهماسبی

7⃣سلام .
استاد جلسه امروز هم بسیار خوب بود استفاد کردیم.
خیلی به زبان عامیانه مسایل رو مطرح میکنین.و خیلی مثالهای ملموس میزنین.فوق العاده اس👍
من از صد به جلسه امروز نود میدم.
براتون ارزوی موفقیت دارم🌺🌺🌺

8⃣تمام سفرهای پختگی و بالغ شدن از یک جدا شدن شروع می شود؛
جدا شدن از یک عشق؛
 جدا شدن از یک امنیت؛
جدا شدن از یک قدرت؛
 جدا شدن از یک وابستگی.
 جدا شدن از هر آن چیزی که فکر می کنیم بدون آن هیچ خواهیم شد.😊
سلام وخدا قوت میگم استاد خیلی عالی بود هرچقدر بخوام ازشما بزرگواران بخاطر برگزاری این جلسات تشکر کنم کمه.نظم جلسه امروز واقعا عالی بود جاداره تشکرکنم ازکسایی ک عهده دارنظم جلسه بودن.من95 میدم به این جلسه🌹
شاد باشید وسلامت🌹🌹🌹

9⃣با عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار و گرانقدرجناب آفریدون و استاد طهماسبی و یکان یکان عزیزانی ک در برگزاری جلسه امروز همکاری کردند.امروز اولین جلسه بود که تونستم حضور پیدا کنم واقعا عالییی بود ﻣﻬﺮﻃﻠﺒﯽ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﺧﻮﺩﺗﺨﺮﯾﺒﯽ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﻮﺩﮐﻢﺑﯿﻨﯽ، ﺗﻨﻔﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺗﺮﺱ است. ﻣﻬﺮﻃﻠﺐﻫﺎ ‏« ﻫﻮﯾﺖ ﻭ ﻋﺰﺕ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ، ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺭﺍﺿﯽ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ ‏» . ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ، ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺿﺮﺭ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎباشد.
من به جلسه امروز نمره صد رو میدم.
شاد وپیروز باشید🌹
باتشکرفاطمه محمدی🌹

🔟سلام وقت بخیر
جلسه ی امروز عالی بود.مخصوصا اینکه چون دوتا سکشن بود،نظم خوبی داشت.
اقای دکتر، توضیحات شما و  خانم طهماسبی عالیه. بخصوص شما، که سوال همه رو هم دقیق گوش میدین و هم دقیق و قانع کننده جواب میدین.

1⃣1⃣🌹درودی فراوان بر آقای دکتر آفریدون و اعضای تیم دورهمی🌹جلسه امروز همانند جلسات گذشته پربار عالی بود یادگرفتیم افراد وابسته را بهتر بشناسیم که افراد وابسته ترس از تنها شدن دارن ، با اعتماد به نفس پایینی که دارن به تنهای قدرت تصمیم گیری ندارن( به امید روزی که این چنین دورهمی هایی در ایذه گسترش پیدا کند ، خیلی خیلی سپاسگزارم که وقت گران بهایت را در اختیار هم شهریان میگزاری  نمره 100هم که بدم بازم کمه )



2⃣1⃣درود بر همه...

اختلال شخصیتی وابسته دارای یه ملاک های تشخیصی هستش که بر اساس ملاک های تشخیصی کتاب دی اس ام مشخص می شود.
هر وابستگی ای اختلال شخصیتی وابسته نیست.
و بهتر است به دیگران بدون علم روانشناسی این برچسب ها زده نشه.
ولی همونطور که اقای افریدون گفتند وقتی توی رابطه قرار بگیریم اگر طرف مقابلمون مشکلی ایجاد کنه اون مشکلات رو مینویسیم و با اون در میون میزاریم و گفتگو میکنیم که اگر جوابی نداد اون رو به پای میز مشاوره خواهیم اورد، نه به زور، بلکه با قرار داد رابطه محترمانه، منصفانه و قاطعانه...
و خوشبختانه افراد وابسته قابل درمان هستند همان طور که اساتید گفتند.
جلسه ی خوبی بود چون موضوعش متفاوت بود و مطمعنم هر کدام از ما به چنین تیپ های شخصیتی ای ممکنه برخورد کنیم پس نیاز که اون ها رو بشناسیم و بدونیم که در این مواقع چه رفتاری رو انتخاب کنیم.

همه ی ما درصدی از چیزی که برچسب وابستگی رو بهش میزنیم رو داریم.

ولی اختلال شخصیتی وابسته یک اختلال و اختلالات شخصیتی تشخیصشون به طور قطعی طول میکشه و نیاز به متخصصشو داره ،مثلا دیروز کیسی مطرح شد که اصلا اونجا نبودن خودشون و اینکه اون زوج که به شوهره برچسب وابسته زده شد رو ما واقعا نمیتونیم بگیم اصلا اون وابستگی داره یا نداره چون اختلال وابسته تشخیصش تخصصی اولا و دوما ریشه ی مشکل رو باید پیدا که ممکن بود اصلا شاید حتی مشکل شوهره نبوده و خود خانومه مشکل داشت مثلا ..
پس لطفا همونطور که گفته شد خودمون رو مثال بزنیم اگر با چنین چیز هایی برخورد کردیم. تا مشاوره ی دور همی مفید تر پیش بره
باسپاس از همگی بابت رعایت نظم جلسه🌺شاهپیری

3⃣1⃣سلام و درود به استاد آفریدون و خانم طهماصبی🌷🌷🌷🌷

این جلسه هم مث جلسات قبل بود اما جلسات قبلی بهتر بودن (چون این هفته استاد وقت صحبت نداشتن)
من داخل این جلسه تفاوت وابسته شدن خوب فهمیدم که نباید به فرد وابسته اعتماد زیادی داشته باشیم چون بخاطر موندگاری  با طرف مقابل همه کاری میکنه
اما استاد گفتن  میشه  درمان بشن  که جای امیدواری داره
واینکه  تفاوت محبت  عادی تا محبتی که  در جوابش باید به طرف مقابل محبت کنیم هم تا حدودی  گرفتم
به امید روزای  بهتر ✌️✌️✌️✌️✌️
من به این جلسه 75میدم
سجاد احمدی .🌺🌺🌺🌺

4⃣1⃣سلام درود
درخصوص وابستگی و افراد وابسته بحث و نظر شد این هم چیزی بود که خیلیا گرفتارش هستند دورهمی ای بهتر از قبل برگزار شد ارادتمند شما
کریم مرادی

5⃣1⃣باسلام
جلسه دیروز خوب بود با توجه به آمار بالای طلاق و مشکلات خانوادگی دیگه  میتونیم بابرگزاری چنین جلساتی از مشکلاتی که در آینده ممکنه پیش بیاد پیشگیری کنیم اما اگر بحث جزئی و منظم باشه و درمان در چارچوب خاصی مطرح می شد خیلی بهتر بود امیدوارم در آینده جلساتی بهتر برگزار شود.
   سپاس و تشکر از زحماتتون.

6⃣1⃣با عرض سلام خدمت استاد آفریدون و دیگر اساتید.ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻬﺮﻃﻠﺐ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﯿﭗ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺋﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺣﺎﺿﺮﻧﺪ ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﮕﺬﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺳﺨﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺑﺨﺮﻧﺪ . ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻧﻪ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺷﺪﯾﺪﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺍﺯ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭﺍﻫﻤﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻬﺮﻃﻠﺐ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﭘﺎﯾﯿﻨﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.من نمره ۱۰۰به این جلسه میدمبا تشکر از اساتید 🌹زهرامحمدی🌺
7⃣1⃣با سلام و خسته نباشید.
خیلی خوشحالم از اینکه دور همی انقدر بزرگ شده ک به دو گروه تقسیم شد.این نشون میده که شما چقدر برای همه مشکل گشا هستین.و چقدر از مشکلات حل شده.
مرسی از زحمت و لطف بی منتی ک دارید.
با ارزوی موفقیت روز افزون🌹