🌐بازخورد پنجاهمین جلسه مشاوره دورهمی۱۴مهر۹۶

1⃣سلام خسته نباشید.
دو موضوع باعث شد که تصمیم بگیرم از این به بعد تمام جلسات رو شرکت کنم.
اول اینکه نسبت به یکی دو جلسه ای که خیلی قبل تر شرکت کرده بودم هم نظم جلسه خیلی بهتر شده بود و هم مدیریت در ارائه و جمع بندی مطالب.
موضوع دوم درمورد مکان هستش چون ثابت شده و در مرکز شهر قرار داره.
و در آخر خیلی خیلی تشکر می کنم از شما استاد عزیز و بانو طهماسبی بزرگوار که در این مشغله ها و گرفتاری های زیاد عصر حاضر، به فکر مردم هستین و وقت گرانبها و دانش فراوانتون رو در دراختیارمون می ذارین.مهناز مرادی.

2⃣درود بر حلقه ی دورهمی
تعارضات همیشه بوده و خواهد بود .
اما نکته این است که چه کسانی بر سر تعارضات موجود بین خود  گفتگو می کنند و به #توافق می رسند توافقی که به نفع هر دو زوج یا دوست و... باشد.
مهم این است چگونه با تعارضات برخورد میکنیم. وگرنه همه ی ادم ها متفاوت از هم دیگر هستند و زمانی که زوج می شوند یا در یک رابطه ی صمیمانه قرار می گیرند متوجه تفاوت های خود با دیگری می شوند یعنی ما باید این اصل رو بپذیریم که با هم دیگر تفاوت داریم.
و در جهت توافق بر ناسازگاری ها و تفاوت ها با هم دیگر گفتگو کنیم تا به توافقی در قرارداد رابطمون برسیم.
که این گفتگو میتواند در دایره ی حل اختلاف برای زوجین باشد یا برای دو دوست و..
در این جلسه اقای افریدون و خانوم طهماسبی به خوبی تشریح کردند که چرا ما فکر میکنیم در روابط گذشته تعارضات کمتر بوده است در صورتی که اینگونه نبوده است.
و به خوبی توضیح داده شد که تعارضات ما از کجا می آیند و برای حل آن ها چه باید کرد .
در کل جلسه ی خوبی بود هرچند بیشتر اونچه گفته شد برای کسایی که زیاد اومدن تکراری بود یا بهتر است بگوییم یاد اوری که ما همیشه نیازمند یاد اوری  آنچه اموزش میبینیم هستیم
و در اخر تشکر میکنم از آقای یوسفی که این مکان خوب و مجهز رو در اختیار حلقه ی دور همی گذاشتند .
و همچنین از خانوم طهماسبی و استاد عزیز جناب افریدون و همه اعضای دورهمی تشکر میکنم  که این محفل رو گرم نگه می دارند.
شاهپیری

3⃣سلام وقت بخیر اقای ا فریدون امروز جلسه خیلی عالی و مفید بود.مکان هم خیلی دنج و دلنشین بود.فقط روم نشد صحبت کنم و با بعضی نظرات مخالف بودم ولی بخاطر کم روییم توی جمع نتونستم نظرمه بیان کنم و اینکه ممنونم از لطف بزرگ شما اقای افریدون که با صحبتهای خوبتون خیلی چیزهارو یاد میگیریم.

4⃣سلام....اقای آ فریدون جلسه واقعا فوق العاده بود من نهایت استفاده رو بردم.فقط توی جلسه بیشتر به بحث تعارضات پرداخته شد کمتر راجع به تفاهمات صحبت شد.بعد راجع به ریشه یابی تعارضات حرفی زده نمیشد .مثلا اینکه خیلی مسایل میتونن تاثیر گذار باشن از جمله محیط.پس برای حل تعارضات باید اساسی رسیدگی کرد و برای سازگار شدن هم باید اساسی حل بشه مثلا از دوران کودکی ...آموزش خیلی خوبه به شرط اینکه افراد واقعا هدفشون تغییر باشه و کنار اومدن و سازگار شدن که اینم کمی مشکله...به نظر من اگه بحثی در زمینه تعارضات یا حل یا سازگاری هست باید از دوران کودکی حل بشه. و در آخر هم باید بگم خوشحالم که بلاخره یک فردی مث شما با اعتماد به نفس بالا و بار علمی زیاد و تسلط کامل و حس مسولیت پذیری بالا پیدا شده و این باعث افتخاره ک همشهری خودمه!🌹🌹🌹🌹
با ارزوی موفقیتهای روز افزون برای شما همشهری گرامی🌹

5⃣با سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار.
جلسه ی امروز عااااااالی بود و مکان عالی ترررررر.ساعت جلسه خیییییلی خییییلی خووووب بود.و همچنین مطالب بسیییییار مفید و سازنده.با هر بار شرکت توی این جلسات و دیدن انژری مثبت  شما استاد بزرگوار و شنیدن صحبتهاتون واقعا لذت میبرم.
با امید موفقیت روز افزون🙏🏼🙏🏼

6⃣با تشکر فراوان از استاد عزیزم و همه کسایی که در تشکیل این جلسات همکاری میکنن.
جلسه امروز من نمره ۹۰میدم...جلسه خوبی بود.۹۰میدم.چون از نظر فضا فوق العاده بود...جو صمیمی و راحتی حاکم بود...و اون ارامش خاص خودشو داشت..☺️🌹🌹🌹

7⃣🌺بسم الله الرحمن رحیم🌺
📩 موضوع جلسه :رابطه های ما از تفاهمات تا تعارضات
رهبران گروه :آقای استاد آفریدون /خانم طهماسبی
🌷🌷🌷با عرض سلام خسته نباشید خدمت شما اساتید محترم و دوستان عزیزی که همگی به پنجاهمین جلسه مشاوره دور همی شرکت کردید و دراین دو ساعت وقت گذاشتید از استاد آفریدون و خانم طهماسبی عزیز تشکر ویژه میکنم بخاطر تموم زحمات که میکشن و اینکه وقت میزارن برای این جلسات برای کمک به جامعه و شهرمون بدون هیچ چشم داشتی واقعا لطف بزرگی انجام میدن با این کارشون پیشرفت زیادی به وجود می آید در شهر ما 🌺جلسه امروز هم مثل جلسات قبل واقعا عالی و استفاده کردیم از ثانیه ثانیه وقت می گذشت بهره مند میشدیم از محتوا صحبت های شما.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🌸نمره من به جلسه ۱۰۰🌷 تشکر و قدردانی از همکاران مرکز بهداشت بخاطر اینکه مکان در اختیار مشاوره دور همی قرار دادن سپاس از همه ی شما🌺🌺☘️☘️🍀🍀💐💐

8⃣باسلام خوب هستین استاد  حجتی هستم 👋
نمیدونم امروز صندلی ک رزرو کرده بودم خالی بود یا نه 😕ولی بعید میدونم ک خالی بوده باشه 😭
صندلی امروز رو رزرو کرده بودم این یعنی خودمو موظف کنم ک حتما بیام برا جلسه تحت هر شرایطی
ولی واقعا  عمیقا متاثر شدم ک شرایط اجازه حضور بهم نداد که باشم و استفاده کنم از جلسه
خیلی دوست داشتم امشب بازخورد بدم کسایی ک امروز رفتین جلسه خوشبحالتون من بهتون حسودیم میشه
لطفا خواهشا  بچه ها دوستان بازخورد بدین بگین ک دقیقا از چ نکته هایی خوشتون اومد و فکر میکنید بدردتون میخوره تا کسایی ک نیومدن دورا دور استفاده کنن ...😰
تو بازخوردا خوندم مث اینکه مکانمون ثابت شده  اگ صحت داره تبریک میگم
خیلی خوشحال شدم 😊
با تشکر از زحمات شما اساتید بزرگوار
🙏🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏👏
9⃣گلسرای کاکتوس:
درود به اساتید عزیز جناب آفریدون و سرکار خانم طهماسبی ممنون بابت اینهمه زحمت که برای ارتقاع سطح فرهنگ این دیار میکشید
جلسه امروز مانند تمام جلسات قبل عالی بود از همه شما دوستان دورهمی وآقای یوسفی و همکارانشون بابت میزبانی تشکر میکنم. من نمره ۱۰۰ میدم.
ارادتمند شما مهران خواجوی

🔟سلام وخسته نباشیدخدمت شماآقای آفریدونی عزیزوهمکاران بزرگوار..جلسه امروزخیلی عالی بودمن به شخص خیلی راضی بودم  من به جلسه امروزوشمانمره 80ومیدم..موفق باشیدوپایدار
هم مکان مناسب بودهم اساتیدخیلی خوب توضیح دادن درموردموضوعات جلسه .هم بچهاخوب مشارکت کردن ..نمیدونم چراولی من توجلسات قبلی بابچهای قبلی ومکان قبلی احساس راحتی  بیشتری داشتم یکم جوامروزبرام سنگین بودوگرنه همه چیزعالی بود..ممنون ازتلاشتون

1⃣1⃣با سلام و احترام.جلسه بسیار خوبی بود در فضایی متفاوت و عالی از فضاهای قبلی.که جا داره تشکر کنیم از آقای یوسفی و سپیددست بابت همکاری و تلاش در برگزاری جلسه در مرکز بهداشت.راجع به جلسه هم باید عرض کنم که با توجه به وضعیت امروز جامعه و مشکلات متعدد زناشویی مساله مطرح شده در جلسه بسیار به جا بود.که باید از استاد آفریدون و خانم طهماسبی تشکر کنیم.نمره به جلسه هم ۱۰۰
2⃣1⃣سلام استادبزرگوارومهربان جلسه ی امروزعالی بودوباتشکر وخسته نباشدازشمااستاددکترآفریدون که باصحبتاتون وراهنمایهای که به ما می کنیدخوشحال وآرامش می گیریم خداوندحافظ ونگهدارخودتون وخانواده ی محترمتون باشه وباتشکرفراوان ازاستادمهربان سرکارخانم طهماسبی عزیزوگرامی وتشکرازآقای سپددست که مکان جلسه رادراختیارماگذاشتن تشکر می کنم ازکسانی که درمرکزشبکه ی بهداشت که باهمکاری خودبه ماکمک بزرگی کردن من نمره ی 100 میدم همیشه سلامت باشین خانم رحمانی هستم🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌺

3⃣1⃣سلام برادر عزیز جناب آقای آ فریدون تشکر از شما وهمکارانتون واقعا برنامه خیلی خوبی تدارک دیدید ایشالله که موفق و منصور باشید
با تشکر محمد سپیددست

4⃣1⃣باسلام و درود فراوان خدمت استاد عزیز وخانوم طهماسبی گرامی....جلسه عالی بود ...مکان آرامش خاصی داشت حضور من بعدازمدتهابود اما خب مثل همیشه تاثیرگذاربود...مدتی هست که موضوعات ومسائل رو متوجه نمیشم وامروز هم خیلی دیر موضوع جلسه رو گرفتم یعنی اگه دوستان مثال نمیزدن جلسه تاآخرش برام گنگ بود....اماخب خداروشکر موضوع رو گرفتم که اینو میزارم به پای درگیری های ذهنی روزمره...امیدوارم بیشتر درمورد تصمیم گیری های زن ومرد دررابطه باخیانت های پیش اومده بحث بشه و ابزار رائه بشه...برای شما و بزرگواران این دورهمی بهترینارو آرزو میکنم.....بدرود

5⃣1⃣سلام استاد شبتون بخیر .
امروزم بااینکه رزرو کرده بودم صندلیمو اما مث چندین جسله ی اخیر نتونستم شرکت کنم و بسیار بسیار ناراحتم 😔خیلی دوس داشتم حضور داشته باشم و مث تمام جلسات گذشته از تجربیات دوستان و علم اساتید عزیز بهره ببرم ک بتونم تو زندگی شخصیم استفاده کنم اما متاسفانه نتونستم.
بااین حال از تک تک استادای گلم ک وقتشونو دراختیار هم شهریامون میزارن و همشهریای عزیزم ک برای ارتقای فرهنگ شهرمون قدم پیش میزارن تشکر میکنم.
اساتید گلم سایتون مستدام✌️
دوستان عزیزم قدمتون استوار 💪
شب خوبی داشته باشید🌺
عباسی

6⃣1⃣با سلام .نسبت ب جلساتی که قبلا اومده بودم واقعا عالی بود .جا داره که نمره 100رو به این جلسه بدم. من از این جلسه بهره ی کامل رو بردم .قدیمی ها (مادرامون)فقط مرد سالاری رو قبول کرده بودن و چیزی راجع به حقوق زن رو نمیدونستند و در باورشون این گنجونده شده بود که حرف مرد حقه ،هر کاری کنه درسته و مردا هم همینو دوست داشتن که حرف اول حرف خودشون باشه هر چی خودشون بگن همه قبول کنن .من این حرفا رو در مورد قدیمی های خودم میزنم.ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هم زن ها از حق و حقوق خود خبر دار شده اند هم اکثرا دستشون تو جیب خودشونه و هم بعضی ها با اشتباه پا گذاشتن در دنیای مجازی(دوست شدن با پسرها منظورمه)و هم انتظارات بالاتر ک روز به روز به این انتظارات اضافه میشه باعث میشه مشکلات امروزی ها بیشتر خودشون رو نشون بدن.قدیمی ها هم نسبت به ماها کم توقع تر بودن.

7⃣1⃣🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
 سلام و خسته نباشید خدمت آقای آفریدون گرامی و خانم طهماسبی عزیز٬خداروشاکریم که وجود افرادی شایسته چون شما دراین شهر که باگذاشتن این برنامه زیبای دورهمی باعث شده تا مابیش ازپیش با کاردکرد علم روانشناسی در زندگیمون آشناتربشیم.بنظرمن این جلسات فوق العاده ان و اگه تعداد جلسات بیشتر بشه خیلی بهتره ..باسپاس فراوان خدمت شما

8⃣1⃣با سلام
جلسه امروز بسیار عالی بود من به این جلسه ۹۵ میدم و از مسئولین اداره بهداشت ایذه به خصوص آقایان یوسفی و سپید دست که با زحماتشون این مکان زیبا و راحت رو در اختیار ما قرار دادند تشکر میکنم همچنین از آقای آفریدون و خانم طهماسبی که مثل همیشه به جلسه گرما ویژه ای دادن و از اینکه دوباره درجمع دوستان عزیز بودم بسیار خوشحال و خرسند شدم
با تشکر

9⃣1⃣سلام دکتر
وقتتون بخیر
جلسه ی دیروز عالی بود.نکته ی مثبتش اینه که جو صمیمی جلسه، باعث میشه هرکسی بدون معذورات، آزادانه توی بحث شرکت کنه. حتی اگه نظر مخالفی داشته باشه.
ممنون از همه ی اونایی که برای تشکیل این جلسات همکاری دارن
نوروزپور

0⃣2⃣🍁🍂🍁ای آنکه طبیب دردهای مایی🍁این درد ز حد رفت چه می فرمایی🍁🍂🍁
با سلام و شب بخیر به همه ی دوستان خوبم..با تشکر ویژه از خانم طهماسبی نازنینم، آقای آفریدون عزیز به خاطر وجود پر از افتخارشون و آقای سپید دست و آقای یوسفی محترم به دلیل همکاری در زمینه مشخص شدن مکان همیشگی مشاوره دورهمی..بسیار ممنونم از شما و خوشحالم که افرادی همچون شما دغدغه زیستن و بهتر زیستن انسان های اطرافشون رو دارند..در شهرستانی پر از محدودیت ها در شهرستانی که اولین تبعیدگاه شمرده می شود و روز به روز میزان عقب ماندنمان را بیشتر با گوشت و خون احساس می کنیم..گاهی هر روز و هر روز دیوارها نزدیک تر می شوند و حالمان دگرگون و پر شدن از تهی ها..و تعارضات درون و بیرونمان افزایش می یابد..کمااینکه علتش در ابتدا خود ما هستیم، خود ما که پر از تعارضاتیم و بعد دیگر عوامل که کم هم نیستند.. عواملی که ما را و شهر ما را محو کردند...و اما من هزاران بار خدارا شاکرم که شما هستید و این چنین بزرگوار..با تشکر از جلسه ی دیروز🙏سپاسگزارم🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
🍁مهتاب احمدی🍁

1⃣2⃣با سلام،جلسه ی روز جمعه مورخ 96/7/14 با موضوع رابطه ما از تفاهمات  تا تعارضات توسط اساتید محترم جناب آقای آفریدون و سرکار خانم طهماسبی برگزار شد.
چکیده ای از موضوع جلسه:
اول از هر چیز انسان باید درک و شناخت صحیحی از خود و نیاز های خود داشته باشد.هر فرد دارای 5 نیاز (1.بقا 2.عشق و محبت 3.قدرت 4.آزادی 5.تفریح)می باشد. که این 5 نیاز در افراد متفاوت هست و هر فرد دارای قصه ی عشقی منحصر به فرد خود می باشد. انسان ها برای ارضای 5 نیاز خود دست به رفتار می زنند رفتار انسان دارای 4 جز (فکر، عمل، احساس، فیزیولوژی )می باشد.
اگر فکر و عمل به سمت صحیح هدایت شود احساس و فیزیولوژی هم به تابیعت از فکر و عمل به سمت صحیح کشانده می شوند.
در یک رابطه انسان باید با درنظر گرفتن نیازهای خود و طرف مقابل رفتارهای خود را انتخاب کند و دست به عمل بزند.
انتخاب مجموعه رفتارهایی است که از انسان سر میزند و نوع رابطه به انتخاب بستگی دارد انسان با رفتارهایش انتخاب می کند چگونه یک رابطه شکل دهی شود.
رابطه یک قرارداد است و ازدواج نوعی رابطه به شمار می آید،در رابطه ی ازدواج با در نظر گرفتن نیاز ها و قصه ی عشقی هر فرد و با لحاظ کردن 3 اصل مهم محترمانه،منصفانه و قاطعانه می توان ازدواج را به سمت یک رابطه ی صحیح و ارزشمند هدایت کرد و کیفیت زندگی مان را به سمت بهبودی بکشانیم، در این قرارداد انسان باید در برابر انتخاب ها و رفتارهایش مسئولیت پذیر و متعهد باشد.
کیفیت زندگی ما را نوع روابط مشخص می کند و نشانه ی یک ازدواج خوب تفاهم هست در یک جمله می توان گفت تفاهم به معنای درک تفاوت های همدیگر می باشد که منشا این تفاوت ها همان تفاوت در 5 نیاز انسان می باشد.
اگر انسان شناخت صحیحی از نیاز های خود و طرف مقابل نداشته باشد باعث اختلال در روابط و به وجود آمدن تعارضات می شود.
ما به دلیل اینکه در یک جامعه ی انسانی زندگی می کنیم با تعارضات بی شماری روبه رو می شویم لذا اقدام نکردن به گفتگو درباره تعارضات به وجود آمده باعث سوتفاهمات بیشتر و کهنه شدن تعارضات و اختلافات بیشتری می باشد.
31% از تعارضات قابل حل می باشند و 69% آنها قابل حل نمی باشند که باید آنها را مهار کرد.
حمل تعارضات و حل نکردن آنها در زمان خودشان باعث قوی تر شدن تعارضات می شود، برای حل مشکلات و اختلافات اگر هدف بهبود حال زندگیمان باشد دایره ی حلی وجود دارد که شامل زن، مرد و ازدواج می باشد در دایره ی حل زندگی در اولویت قرار می گیرد و خواسته های فردی کمرنگ می شود.در این دایره زن و مرد توافق می کنند که به زندگی آسیبی وارد نشود در این شرایط زن و مرد با به تعادل رساندن نیاز های خود برای بهبود زندگی خود تلاش می کنند. انسان در بیرون از دایره حل هم نقش دهندگی و هم نقش گیرندگی را دارد ولی با ورود به دایره حل انسان نقش گیرندگی خود را در نظر نگرفته و نقش دهندگی خود را پر رنگ تر می کنند، در غیر این صورت دایره حل دیگر دایره حل نمی باشد و باز به همان پله ی اول که همان تعارضات می باشد، می رسیم.
در پایان از اساتید محترم آقای آفریدون و خانم طهماسبی عزیز بابت تمام زحمات و راهنمایی هایشان سپاسگزارم.
جلسه با مدیریت عالی و در مکان عالی برگزار شد و مشارکت دوستان بسیار دلنشین بود از آقای سپیددست و آقای یوسفی برای تهیه مکان تشکر می کنم.امیدوارم این جلسات برای همه ی ما یک امر ضروری تلقی شود.
با آرزوی موفقیت برای تک تک دوستانم..
..
👌 نداشتن درک و شناخت از خود👈سوءتفاهم ها👈تعارضات.
👌 تغییر دادن همدیگر👈کنترگری 👈تعارضات.
..
↩️نمره ی جلسه  100 ☘️🍀☘️🍀☘️🍀☘️
🍃🍃مه زاد احمدی🍃🍃