برنامه خواب کودک پیش دبستانی:

این کودکان شبها 11 تا 12 ساعت می خوابند. خواب نیمروزی ویدئویی روش موثری برای فرو نشاندن فعالیت است. به ایت صورت که نوار ویدئویی کوتاه و آرامی گذاشته می شود و کودک به تماشای آن می نشیند و در این حین ممکن است به خواب برود.
روشهایی دیگر برای فرو نشاندن فعالیت کودک وجود دارد. اسباب بازی های خاصی مانند تخته وایت برد، پازل و عکیها و عروسکهای کوچک را می توان تنها برای این زماه خاص در نظر گرفت و در کنار کودک قرار داد. البته این زمان فرصت بسیار خوبی برای انواع کتابهاست.
مشکلات خواب کودک پیش دبستانی:
 
یکی از مشکلات شایع در این مرحله، مقاومت در مقابل خواب است. کودک در بهانه تراشی برای فرار از خواب بی نظیر است. در چنین شرایطی والدین باید قاطعانه حد و مرزها را تعیین کنند و به آن پای بند باشند. نگرانیهای شایع در این مرحله، ترس از شب ادراری، اضطراب های مربوط به مدرسه، نگرانی درباره ی بستری شدن و مرگ است.
این دوره، نقطه اوج کابوس هاست. کابوسها معمولا" مملو از حیوانات یا موجودات وحشتناک خیالی است. کودک پیش دبستانی ممکن است قبل از رفتن به بستر اظهار ترس کند یا درباره ی موجودات زیر تخت و... شکایت کند. والدیت باید کودک را مطمئن سازد که از حمایت آنها برخوردار است.
برنامه خواب کودک دبستانی:
هر شب بیت 10 تا 11 ساعت می خوابد. پیروی از برنامه مدرسه برای کودکی که به علت ویژگی های بیولوژیکی شبها بیدار می ماند، ممکن است مشکل آفرین باشد.