🌐بعدشناختی وروابط بین فردی بیماری اعتیادبانگاهی به فیلم اعترافات ذهن خطرناک من:

یکی از شاخص های مهم عصر حاضر رسانه است و هدف رسانه تصویری(فیلم)شکستن ساختارهای ذهنی متعارف است که ذهن های شرطی شده و آرام را به حرکت وا می دارد.این شاخصه نقش مهمی را در نشان دادن مسائل فردی و اجتماعی ایفا می کند یکی از این معضلات بیماری اعتیاد می باشد.دراین فیلم سیامک صفری، نقش معتادی را بازی می‌کند که حافظه‌اش را ازدست‌داده است. شخصیتی که از مخدر استفاده می کند و دچار توهم و همچنین اغتشاش ذهنی شده است و اتفاقاتی را که در زندگی و بواسطه اطرافیان برایش رخ داده را نمی تواند بخاطر بیاورد و همین شرایط درگیری های او با اطرافیان را منجر می‌شودشخصیت‌هایی که در دنیای واقعی ما حضورشان پررنگ و دردناک است فیلم اعترافات ذهن خطرناک من یک نگاه ویژه به شیوه پردازش اطلاعات وچگونگی کارکردشناختی بیماری اعتیاد ومصرف مواددارد. این فیلم نگرش شناختی یک فردمصرف کننده رابه روابط بین فردی و حواس وتصاویرذهنی ای که اورااحاطه کرده به نمایش می گذارد.اگربانگاه هفت بعدی (بیسیک آی دی)بخواهیم به  فیلم  اعترافات ذهن خطرناک من نگاه کنیم سبک زندگی معتادگونه ی فیلم به  بعدشناختی و بین فردی بیماری اعتیادپرداخته است.درمان چند وجهی (MMT  ) یک رویکرد روان درمانی منظم و جامع است که به دو طریق سنت رفتاری را ارتقاء می بخشد ، یکی از اضافه کردن شیوه های ارزیابی منحصر به فرد و دیگری با کار عمیق و مفصل روی هر یک از عوامل حسی ، تخیلی ،شناختی و بین فردی و اثرات تعاملی آنها .

 در ارزیابی چند وجهی ، هر یک از هفت حوزه مهم در یک فرد که به اختصار BASIC.ID نامیده می شوند ، بررسی می شوند . این وجوه شامل رفتار (B )،حواس(S )، عاطفه ( A) ، تخیل یا تصویر ذهنی (I ) ، شناخت (C ) ، روابط بین فردی (I  ) ، و داروها زیست شناسی (D  ) هستند .
که فیلم اعترافات ذهن خطرناک من بسیار ملموس،زمان،حافظه،واقعیت،خیال و رویا ،تلخی و بی وزنی و فراموشی شاید خود خواسته را طی یک داستان نشان میدهد.دیدن این فیلم  رابه همه ی  درمانگران اعتیاد توصیه میکنم(آفریدون آذر95)