تحلیل قصه ی امروز برنامه ی ماه عسل:
در سنین پایین عشقی صورت میگیره که  بر طیف صمیمیت استوار و بدون شناخت نیاز های هم دیگه و خواسته های اون ها از هم و بدون اینکه بیان بشه این خواسته ها و در قرار داد ازدواجشون نوشته بشه برای خودشون. و بدون در نظر گرفتن پنج نیاز اصلی طرفین که آیا این پنج نیاز در ازدواج ارضاع می شن یا نه. اصلا در این رابطه فقط اون دوست داشتنه بیان شد و حالا اینجا که بعد از نه ماه طلاق نسترن بیان میکنه که خواسته ی من  احساس امنیت که از نیاز بقا میاد و اینکه یک زندگی رو اداره بکنه مرد زندگی من که بر میگرده به نیاز به قدرت مثلا گفت که سربار نباشیم .
حالا واقعا برنامه ی ماه عسل بیشتر جنبه ی تخلیه ی هیجانی داشت و هنوز هم زندگی رو در همون دوست داشتنه میدیدن اما این بار قرار بود فکر کنن اما ایا میدونن باید به چی فکر کنن؟

بهترین پیشنهادی که اقای علیخانی می تونست به این ها بده رفتن به مشاوره قبل از ازدواج و شناخت نیاز ها وخواسته هاشون و پیدا کردن معیار درستی  برای ازدواج که بر پای صرفا هیجان نباشه.
اما همونطور که دیدید اینها بعد از اینکه با یک عشق آتیشی که از نیاز به تعلق خاطر می آد هرچند هم که در خانواده بهشون توجه میشده باز به سمت جنس مخالف میل پیدا کردند  اونم بدون سواد رابطه و اگاهی های قبل از ازدواج و حتی بدون شناخت خود ،چیزی که بر اساس گفته های اون ها مشهود بود.
و بعد از ازدواج نیاز های طرفین که نیاز به قدرت و بقا به خصوص، ارضا نمیشن و وقتی این نیاز ها بر اورده نمیشن خانوم خونه دست به رفتار های میزنه در جهت جبران اونها (پرخاشگری،سرکوفت زدن و...)و اقای خونه وقتی نیاز های خانوم رو برطرف نمیکنه طبیعتا وقتی خانوم رفتارش با اون تغییر پیدا میکنه (دعوا و دوری از هم )اون هم  برای بر اورده کردن نیاز هایی که در خونه ارضاع نمیشن دست به رفتاری هایی میزنه (مثلا رابطه باشخصی دیگر)و در نهایت این بر اورده نشدن نیاز ها و دست به رفتار های مخرب زدن باعث میشه که در فرامن اون ها احساس گناه و پشیمونی به وجود بیاد که در آخر باعث طلاق میشه وقتی که رابطه به خیانت و..می رسه.
اما اینکه واقعا دوباره برگردن: یک نکته هست که اون دو نفر نیاز هاشون تغییر ی نکرده بلکه اخلاق اون ها میتونه تغییر کرده باشه و یا کنترل هیجاناتشون پس واقعا نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارند و فقط دوست داشتن کافی نیست
چه بسا زندگی که با طلاق توم بشه  باشه بهتره تا این که بی طلاق فقط با درد و ناراحتی ادامه پیدا کنه.
امید وارم بهترین تصمیم که رفتن پیش مشاور و توجه به توصیه های اون صورت بگیره .
شاهپیری