درمان ترس کودکان، اول علت را شناسایی کنید

تغییر در شیوه زندگی محل سکونت، جدا شدن از والدین، برخوردهای نادرست والدین، خیال بافی و پردازش موارد متعدد در ذهن کودک، شنیدن خاطره های ترسناک از دیگران بدون توضیح، تهدیدهای دوستان و والدین و از همه مهم تر نداشتن آگاهی در مورد مسائل مختلف در ایجاد ترس اثر به سزایی دارد...

 ترس ممکن است برای بزرگترها غیرمنطقی اما برای خود کودک بسیار منطقی جلوه کند.

عوامل متعدد زیستی، روان شناختی و خانوادگی در بروز ترس تاثیر گذار است.

تغییر در شیوه زندگی محل سکونت، جدا شدن از والدین، برخوردهای نادرست والدین، خیال بافی و پردازش موارد متعدد در ذهن کودک، شنیدن خاطره های ترسناک از دیگران بدون توضیح، تهدیدهای دوستان و والدین و از همه مهم تر نداشتن آگاهی در مورد مسائل مختلف در ایجاد ترس اثر به سزایی دارد.

برخی از ترس ها در سنین خاصی، طبیعی هستند اما اگر ترس در کودک مدت زیادی طول بکشد باید پیگیری های لازم برای درمان آن انجام شود.

حفظ خونسردی والدین و عجله نکردن در رفع ترس در درمان آن موثر است .

سرزنش کردن کودکان به علت ترس آن ها روش بسیار نامناسب است به طوری که روند درمان را کندتر می کند همچنین ترس ممکن است برای بزرگترها غیرمنطقی اما برای خود کودک بسیار منطقی جلوه کند.

گاهی اوقات ترس کودک به علت همانند سازی با والدین بروز می کند که در واقع عامل ترس در خود والدین مشاهده می شود و به همین منظور در درمان ترس، والدین هم باید مورد بررسی قرار گیرند. بازی درمانی و شناسایی عامل ترس دو راه مهم برای درمان ترس است.