🕎اصول مذاکره موفق درسریال خانه پوشالی بانقش آفرینی کوین اسپیسی                     
❣ریشه ی همه ی اختلالات روانپزشکی ارتباط است (ویلیام گلاسر) سریال خانه پوشالی مارا نسبت به رفتارها ونیازها وانتخابهایمان خودآگاه ترمیکند(آفریدون آذر95)

مهم ترین مولفه در این زمینه این است که فرد خودش را خوب بشناسد ، با آرمان ها ، ارزش ها و اهدافش آشنا باشد و بداند که از نظر هیجانی در چه مرحله ایی است  . مثلا آیا بیشتر خشم را تجربه میکند یا غم را و ... اینکه چقدر روی افکار و احساساتش مدیریت دارد و نیازهایش را می شناسد درهمان ابتدای فیلم متوجه ی این خودشناسی درشخصیت فرانک(فرانسیس)میشویم.وباناکامی بعدازشنیدن انتخاب نشدن جهت وزیرامورخارجه چگونه خشم خودرامدیریت میکند.پسرجنوب شهری که هنوزکباب دنده های پایین شهر رامزمزه میکند.پسرکی که نویسنده کتاب او خاطره ی شناکردن طولانی دوران کودکی درمسیرآرمان هایش راترسیم میکند.(یادشخصیت رنجروبازیگرفیلم تنهای تنهای تنها می افتم که میخواهد برای رسیدن به آرمانهاوارزشهایش دکه ای روبروی سازمان ملل بزندتاریس جمهوررایاددوستان کودکی اش بیاندازد.)
 هر فردی در دوران کودکی خود دارای یک پیش نویس بوده و با آن آشنایی دارد . شناخت پیش نویس در رفتار متقابل بسیار مطرح است و در واقع شامل ایده و نقشه ی راه، یک فرد می شود .
❤️آگاهی وآشنایی با مهارت های ارتباطی  ونقش آنهادرروابط روزانه ی ما درجامعه  دراین سریال به خوبی به نمایش گذاشته شده است اگرفارق ازهرگونه نگرش سیاسی به تماشای این سریال بپردازیم میبینیم که این فیلم چگونه به خوبی نشان میدهد که انسانها رفتارهایی معطوف به هدف راانتخاب میکنندوبرای ارضا نیازهای اساسی خود چگونه درتعامل هستندوبسیارعالی هنربرقراری ارتباط رو؛نشان میدهد واینکه لازمه هرارتباط وجودیک قرارداد یست برای ارضای نیازهای طرفین .که سریال خانه پوشالی این نیازهای اساسی طرفین رو به خوبی نشان میدهدوهزاران قراردادی که افراد درارتباط بایکدیگرمیبندند رادرحوزه های مختلف نشان میدهد حال چه این رابطه بین کارمند وریس باشد چه بین دو دوست چه بین دو زوج چه بین دو سیاست مدار.مهارتهایی که ماجهت داشتن یک رابطه سازنده نیازمندهستیم عبارتنداز: گوش دادن فعال (همدلی)، پذیرش واقعیت های مثبت، منفی، خنثی، پذیرش تفاوت آدم ها یعنی به تعداد موجود در روی زمین، تفاوت نگرش، باورها، و ارزش هاست. مهارت بیان احساسات، مهارت ابراز وجود، مهارت حل مساله، تفاهم و مذاکره، اینکه فرد لازم است که بداند در یک جاهایی باید مصالحه کند و کوتاه بیاید، و در نهایت مهارت تلاش و نگهداری از رابطه  رابیاموزد.نیازبه  قدرت وپیشرفت بالای زوج اول فیلم ( فرانک و کلیر )نشان میدهد چگونه میتوان باشناسایی نیازها خود وطرف مقابل واستفاده ازعادات پیوند دهنده میتواندیک زوج را درحمایت وارضای نیازهای دیگری موفق سازد.این سریال به مامی آموزد که ارتباط یک قرارداد است وهدف ازاین قرارداد ارضای  پنج نیازاساسی ما 1-بقا2-تعلق خاطر3-آزادی4-قدرت وپیشرفت5-تفریح وسرگرمی است برای رسیدن به شادمانی .وباشناسایی تفاوت نیازها درشخصیت های مختلف فیلم؛ رفتارهرکدام ازاین افراد برای ما موجح میشود............تفریح مشابه من به فرانک(کباب دنده)این شخصیت روبرای من دوچندان جذاب ترکرد.......... شادباشید.مصطفی آفریدون (نویسنده کتابهای فیلم درمانی وزوج درمانی سینمابنیاد)

🌐توضیحات سریال
(به انگلیسی: House of Cards) نام یک سریال سیاسی-هیجانی آمریکایی است که محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. این سریال در ۵۲ قسمت و توسط نتفلیکس تهیه شد.
این سریال برگرفته از سریالی بریتانیایی به همین نام ساخت بی‌بی‌سی و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز است که خودش عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود.
این سریال برنده جوایزی نیز شده است. در این سریال کوین اسپیسی بازیگر اصلی سریال و دیوید فینچر از کارگردان‌های این سریال ۱۳ قسمتی است. داستان سریال جدید در دوران معاصر و در پس زمینه مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده روی می‌دهد. کوین اسپیسی نقش فرانک آندروود نماینده مجلس را بازی می‌کند. او یک سیاستمدار بی‌رحم است که آرزو دارد در واشنگتن به مدارج بالا برسد.قصد دارد با تکیه بر جایگاه مهمی که دارد، خوب و بد را با تعابیر خودش معنا ببخشد و...