📝نوزدهمین جلسه حضوری گروه یارمهربان (مشاوره ی دوره همی) در شهرستان ایذه
23 مهر95
☑️موضوع : شناسایی ارزش ها
✅رهبرگروه:  آفریدون
تعداد:50 نفر
بازخورد دهندگان⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️1⃣ مسعودخلیلی: با سلام.جلسه بسیار خوبی بود.تشکر از استاد آفریدون و خانم احمدی برای این برگزاری این جلسه.مبحث ارزش ها یکی از مهم ترین بحث هایی بود که در طی این جلسات مطرح شد و مثل همیشه مثال ها و توضیحات کامل استاد آفریدون و مشارکت اعضا.نمره 95 میدم🌹

2⃣ فرزادسلحشور: من خداروشکر میکنم ک توی یه همچین گروهی هستم که توی مسیر زندگی میتونم با وجود دوستان گلم توی گروه و بار علمی اساتیدم، راه رو از بیراهه تشخیص بدم، جلسه روز ب روز بهتر میشه و واقعا همی چیز برازنده نمره 100هستش

3⃣خانم زهره احمدی: بنام عشق الهی...جلسه 18 ساعاتی پیش بپایان رسید...جلسه ی امروز درمورد خودشناسی درازدواج بود یکی از مهمترین‌مسائلی هس ک باید مد نظر گرفت..
زندگی ،بازی دو. س ساعته نیست ک بخوایم با گول زدن یا نقش بازی کردن اونو ردش کنی.زندگی شروع و پایانه..زندگی زوج شدنه...پس باید با عقل و تدبیر انتخابش کرد
درجلسه ی امروز صحبت از ارزشها شد.‌هرکسی ک خودشو شناخت در وحله ی اول بانیازهای خودش آشنا میشه و درمراحل بعدی با ارزشهاش...
ارزشها همون ملاکهای انتخاب شریک و شروع زندگی جدیده‌..
کسی ک خودشو دوست داره و ب خودش ارزش میزاره،ب هیچ وج با خودش تعارف نداره و تو رودروایسی خودش قرار نمیگیره و هیج وقت فرصت ی زندگی شاد رو از خودش نمیگیره و ب قول معروف نفش ایثارگران رو بازی نمیکنه برا زندگی دیگران..
امروز صحبت از ارزشها شد..منم ارزشهامو گفتم اما ن اینک بخوام رفع تکلیف کنم و جلو دوستان بگم عارع منم ارزشهایی تو زندگی دارم..ارزشهای من عبارتند از(تعهد..قدرت..خلاقیت..انعطاف پذیری...همکاری)
جناب آفریدون فرمودن ک برای انتخاب ارزشهاشون ماهاا وقت صرف کردن..مااها نوشتن و پاک کردن تا تونستن ارزشهای مهم زندگیشونو پیدا کنن..تعجب کردن ک من و بقیه ی دوستان ب سرعت ارزشامونو گفتیم
خیلی دلم میخواست ب استاد بگم ،استاد اگ شما چن ماه وقت صرف کردین ک ب این باور رسیدین ،دقیقا من از سال۱۳۸۵ روی ملاک ارزشهام فکر میکردم و  ی جورایی با اونچه داشتم و اونایی ک از دست دادم کلنجار میرفتم...از اون سالی ک بزرگترین تلنگر زندگیمو بم زدن ک من از خواب این بازی کودکانه زندگی بیدار شدم..
همون موقع باارزشهام درگیر بودم..
وقتی نداشتمشون ،کمبودشونو حس کردم فهمیدم‌چقد برام با ارزشند...
تعهد اولین ارزش منه..چون یعنی قبول مسولئیت.‌‌قبول آنچه ک ب آن قول دادی..قبول اینک تا عاخر عمر مشترکمون صداقت داشته باشی..مهربون باشی و بدون من نخندی..شادی من درگرو شادی تو باشه..قبول کنی ک خواسته هامو برآورده کنی و از لحاظ نیازمندیها منو ساپورت کنه.
ارزش دوم من قدرته ک شامل کامل بودن شخصیت آدمی چ از لحاظ جسمیه یا روحیه...اینک احترام و محبت روبا شوخ طبعی در کنار دیگر اعضا خانواده درکمال درستی و با روحیه ای شاد و شاداب داشته باشه..
ارزش سوم من خلاقیته..خلاقیت ب معنی نوآوری ..داشتن مهارت ذهنی ک بتونی آفرینش تازه ای داشته باشی ک سبک زندگیت عوض شه اما هدف همون هدف والای اولیه باشه...خلاقیت داشتن هنره و ذهن قوی میخاد ک بتونی تو هسته ی مشگلات نفوذ کنی و با این حال سختیها نتونه تو رو از درستکاری دور کنه...درعین حال عدالت داشته باشی و مسائلو درست تفکیک کنی..
انعطاف پذیری ارزش بعدی زندگی منه...تو زندگی هرچند ک سعی کنی و طبق برنانه پیش بری بازهم روزگاری فرامیرسه ک مشگلات خستت کنه یا ی جورایی کم بیاری..این وسط کسایی ک بتونن انعطاف لازمه رو داشته باشند ،خورد نمیشن..داغون نمیشن و نامیدی ب سراغشون نمیاد..افسرده نمیشن و کارشون ب قرص و دارو نمیکشه...انعطاف پذیری ی جور نرمش نشون دادنه ...ی جور آموزشه ک بتونی هم خودت و هم دیگران رو با انگشت اتهام نشون ندی..و راحتر با مشگل کنار بیای تا ب راه حل نهایی برسی..
همکاری ارزش دیگر منه...همکاری یعنی تنها نزاشتن دوست ،یار و همراهته..اینک رفیق نیمه راه نباشی و فقط برا خوشیا و شادیها داوطلب باشی اما تو سختی ها هیچ
 اگ دقت کرده باشین با تفکر رو این ارزشها میتونین؛تو هرکدونشون چندین ارزش دیگ رو پیدا کنین..من تو زندگیم مهمتر از اینا نداشتم..
 مبحث آخر جلسه درمورد خیانت بود..فرقی نمیکنه چ زن چ مرد.‌هردو خائن ب تعهداتشونن .حال با هردلیلی ک برا خودشون مهم و اساسیه
 دوستان از تجارب خودشون تو این زمینه صحبت کردن .نقل قولی از زندگی دیگران..
 من هنو تعریف درستی ازخیانت ندارم چون هنو برام جای سواله ک چطور میشه ک یکی از دو طرف خیانت کنن درصورتیک مدعی هستن ک تمام و کمال نسبت ب طرف مقابلشون سنگ تموم گذاشتن...
آیا دلیل خیانت این نیست ک همسفر ما از وظایفش غفلت کرده و تو رو تشنه گذاشته و تو ب خاطر نیازت ب دنبال ی جایگزین گشتی؟؟؟
این برای من دردناکترین تعریف بود چون شخصی رو میشناسم ک تو زندگی از هرچیزی ک ممکنه دلیل خوشبختی یک زندگی باشه ،برا طرف مقابل خودش کامل و تمام انجام داد..
اما ب خاطر ضعف شخصیتی طرف مقابل و نداشتن فرهنگدرست خانوادگی ب سمت خیانت و رابطه ک تو خونوادشون ی جور ملاک افتخار بود،روی آورد...
این وسط زن چ کرد...سکوت ..فقط سکوت.‌‌ن ب خاطر اینک کنترلش کنه..ن ب خاطر اینک حامی نداشت یا جایی برا موندن..ن.
تنها دلیلش این بود ک بدونه چرا شوهرش بش خیانت کرد..آیا دلیلش رفتار و کردار شخص خودش بود یا دلیل دیگ ای داشت..
اون زن بچه هاشو خیلی دوست داشت .زندگیشو با زحمت فراوون بدست آورده بود و همسرش هم اونو خیلی دوست داشت .نمیخواست ب این راحتی از دستش بده..
ا
ون زن بدون هیچ جر و بحثی روش زندگی و برخورد با شوهرش رو عوض کرد..سیاستش تو زندگی رو تغیر داد..سعی کرد بیشتر ب شوهرش نزدیک بشه اما اشتباه اون همینجا شروع شد ک با این کارااش اطمینان خاطری ب شوهرش داد ک خیالت راحت ،هرکاری هم انجام بدی من کنارت هستم و این کار شوهر رو پرووو کرد.
اون زن حتی برا شناخت اشتباهات خودش ک باعث این خیانت شد،اون زن رو ب تعداد سالهای خیانت همسرش شناخت تا دلیل برتری اون رو نسبت ب خودش بدونه اما باز چیزی پیدا نکرد چون اون زن ب هیچ وج برتری نداشت بلکه پایین تر هم بود..
سالیان زیادی طول کشید و زن با هر ترفندی ک بلد بود یا از دیگران یاد گرفته بود یا تو کتابها خونده بود نتونست شوهر رو درست کنه و این وسط دخالت دیگران چاره ساز نبودو اون مرد چنان غولی از اعتماد ب نفس برا خودش شده بود ک کسی و چیزی چاره نشد و کارشون بعد از چند سال مبارزه ب جدایی انجامید چرا ک زن متوجه شد اشکال از او نیست ن در رفتار ن در کردار ن درسیاست زندگیش بلکه اشگال در شخصیت بیمار گونه ی مرد بود ک بعد از سالها نهفتگی خودشو نشون داد...
 درکلام عاخر ...نداشتن ارزش در زندگی یعنی پوچی..‌یعنی کشتی بدون تاخدا..موفق باشین
 استاد...تمام چیزایی ک براتون مینویسم برداشتاییه ک از جلساتتون دارم..آگاهیاییه ک تازه کسب کردم بدون هیچ مطالعه ای...تمام زائیده ی ذهن خودمه...میخام یاد بگیرم

4⃣ خانم رحمانی: سلام استادعزیزباتشکرازشماجلسه ی امروزخوب بودوباتشکرازآقای خواجوی هم ازبابت خودکارهاوگل هایی که به مادادن مکان هم خیلی خوب بودمن نمره ی 100 میدم.
5⃣حبیب کیانی: سلام و عرض ادب
جلسه امروز واقعا خوب بود و خیلى به نکات مهم اشاره شد و در نوع خودش بى نظیر بود جاى خالى خانم طهماسبى واقعا احساس میشد,استاد آفریدون خیلى خوب جلسه رو مدیریت کردند و جواب هاى قانع کننده نسبت به موضوع مورد بحث دادند,دوستان خیلى ضعیف در جلسه مشارکت کردن من به جلسه نمره 95 میدم
6⃣مهران خواجوی: با سلام،تشکر از استاد آفریدون و تشکر از حضور تک ، تک اعضا جلسه امروز خوب بود اما اگر ب اعضای بیشتری مشارکت میکردند میتونستیم تجارب متفاوتی از موضوع جلسه کسب کنیم.من نمره ۸۵ میدم
7⃣خانم صیدالی: باسلام و تشکر.از استاد آفریدون.جلسه امروز هم عالی .مثل همیشه.🌷
8⃣خانم مردانی: با سلام به تمامی دوستان من امروز اولین روزی بود که وارد گروه شدم بصورت حضوری خیلی از استاد افریدون تشکر میکنم که همچین جلساتیو برای اولین بار در ایذه برگزار کردن  انشاالله اول تندرستی برای استاد گرانقدر وبعد تمامی دوستان گروه ارزو دارم من نمره۹۰ میدم برای جلسه امروز
9⃣خانم موسوی: سلام وتشکر ویه خسته نباشید به همه عزیزان....امروز دو دل بودم که بیام جلسه  ولی بلاخره حس کنجکاویم پیروز شد و اومدم به جلسه امروزو به حرفای دوستان گوش دادم تا با روال جلسه آشنا شم می تونم بگم عالی بود یه گروه خیلی صمیمی وبحث امروز خیلی خوب جای صحبت بیشتری داره از الان منتظر جلسه بعدیم
🔟خانم نصیری: سلام با عرض خسته نباشی و شب بخیر !

من به این جلسه امتیاز 80 میدم بیانات استاد مثل همیشه عالی بودن اما گرمای سالن خیلی آزار دهنده بود .
بشر امروزی برای به دست آوردن پول خودش را به هر آب و آتشی میزند اگر فردی الوهیت ارزشهایش پول باشد باید علم و فرهنگ و اخلاق وانسانیت را همراه با الوهیت پول نمایید تا در مسیر صحیح و درست قرار بگیرد اگه الوهیت پول بدون موارد فوق مدنظر باشد خواه نا خواه افت اخلاقی ,شتابزدگی ,ترشرویی,مشاجره و شهوت پروری و ...رایج میشود و انسان به بیراه میرود واقعیت تلخ و هشدار دهنده امروزه شاهد گرایش افراد به ثروت اندوزی و تجملات در زندگی روزمره است .مسابقه ای که ریشه در مقایسه خود با دیگران است .
حرص و آز در دل و جان انسان تسخیر پیدا میکند و درون انسان را تیره و تار میکند . متأسفانه امروزه توازن مادیات و معنویات بهم ریخته و انسان به جای اینکه کفه ی دانش و سجایای اخلاقی نیک و ایمانش  را سنگین تر کند کفه ی مادیات را سنگین تر میکند .و بازهم متأسفانه مابه جای اینکه مشکل اساسی را بر اساس نگرش به خودمون جستجو کنیم در بیرون به دنبال آن می گردیم .
سپاس از حضور سبزتان و سپاس از اشاعه ی فرهنگ و دانش بی منت از استاد بزرگوار آقای آفریدون 🙏🏻🙏🏻💐🌹
1⃣1⃣خانم حاتمی: باسلام وآرزوی سلامتی خدمت همه شماسروران گرامی...🌺وتشکرویزه از اساتیدگرانقدر .استاد آفریدون وخانم طهماسبی،خانم احمدی،... ..وهمچنین تشکرازحضورسبز تک تک شمادوستان عزیز🌷🌷
بازهم مثل همیشه جلسه  عالی وپرمحتوابود
....
مشاوره دورهمی یارمهربان کاریست بسیارنیک وماندگارک اولین باردرشهرستان ایذه ب همت اساتیدعزیز درراستای آگاهی بخشی ب جوانان وخانواده ها(استحکام بنیان خانواده)درحال اجراست. 
امیدوارم ک بتوانیم باهمکاری وهمراهی وهمچنین حمایت، این کارارزشمنداساتیدعزیزراب سرانجامی نیک مبدل سازیم..

وگرهی هرچندکوچک ازگره های زندگی همشهریانمان وعزیزانمان بازنماییم...

بازهم جاداردک از استاد آفریدون وخانم طهماسبی ودوستان دیگربخاطراین حرکت زیباونیک تشکروقدردانی کنیم🙏🌷واقعا خسته نباشید

واماجلسه جمعه 23/7/95ساعت 3عصر:

1-انتخاب موضوع -100
2-هماهنگی واطلاع رسانی-90
3-مدیریت زمان-80
4-مشارکت اعضادربحث-65
5-نتیجه گیری 85
6-زمان برگزاری جلسه100
ولی درکل نمره جلسه امروز 90
 درواقع دراین جلسه تقریبا ب صورت جزیی باتوجه ب زمان اختصاص داده شده مباحث تشریح وموردبحث قرارگرفت..
ک امیدوارم باتوجه ب حساسیت موضوع بحث،ک نیازب تشریح وآگاهی بیشتردرزمینه موضوع میطلبد جلسات ادامه داشته باشدتاانشالله خروجی وبازخوردخوبی بین عزیزان داشته باشدالبته درعمل.و درجهت  بهبودوکیفیت سطح زندگیشان...🙏🌷
2⃣1⃣خانم نسیم نوروزی: با سلام خدمت استاد،گرامی و دوستان عزیزم
من واقعا از،استاد،آفریدون وخانوم طهماسبی،تشکرر میکنم
واقعا کاری ک اساتید محترم انجام میدن خیلی،والا و باارزش
جلسه امروز خیلی خوب بود،باعث شد  من یه بار دیگ لیست ارزش ها رو نگاه کنم و دید عمیق تری بررسی،کنم و واقعا بفهمم که چی واسم ارزش ک انتخاب دقیقش سخته و حتما به کمک استاد،افریدون نیاز،دارم.
واقعا این جلسات عالین .و بدلیل سهل انگاری منو بچه ها ک خوب ارزش ها رو برسی،نکردیم مشارکت زیاد نبود انشالا هفته دیگه با امادگی گامل بیایم ک مشارکت بیشتر بشه..
بحث نمره...من واقعا نمیتونم بدلیل گرم بودن یا کوچیک یا بزرگ بودن مکان یا مشارکت نکردن خودمون نمره کم کنم
پس۱۰۰..🌷🌷🌷