پرسخ و پاسخ سری پنجم

سوال

سلام خانم دکتر لطفا جوابم را بدید چند سوال پرسیدم جواب نگرفتم خیلی وقته نزدیک سه ماهی میشه هنوز جواب نگرفتم تو را خدا جوابم را بدید ...
اول از همه چیز ممنونم بابت کانال خوبتون 🙏🙏🙏
خانم دکتر مادرم ۳۸ سالشه هر بار که پریود میشه بعد پریودی به شدت عفونت میگیره همیشه بدنش خیس خیسه دستگاه هم داره در دوران پریودی خون زیادی داره اما به شدت عفونت میگیره دکتر زیاد رفته یه هفته خوبه اما بعدش دوباره همون جوره لطفا بگید از چی استفاده کنه خوب بشه خیلی اذیت میشه اینجوری یه راه حل بگید یه درمانی چیزی ...آیا قرص ماریانا خوبه میتونه خوب بشه لطفا کمکم کنید تورا خدا زود جوابمو بدید لطفا 🙏🙏🙏🙏🙏

 

پاسخ👇

 

عزیزم  آی یو دی IUD به طور طبیعی سبب افزایش ترشحات واژینال میگردد و از طرفی ریختن مایع منی داخل واژن از طریق فراهم آوردن محیطی مرطوب و شیرین سبب افزایش میکروارگانیسم باکتریایی در واژن گردیده که اگر نکات بهداشتی مانند شستشوی قبل و بعد از نزدیکی با ژل شستشوی بانوان ، پرهیز از پوشیدن لباس زیر تنگ و چسبان ، استفاده از کپسولهای پروبیوتیک ، از صابون و شامپو بچه جهت شستشوی ناحیه دستگاه تناسلی استفاده نکنند عدم مصرف مواد غذایی شیرین و کافئین دار ، کنترل میزان قند خون توسط پزشک و  دود دادن با عنبرنسارا و مراجعه به پزشک جهت دارو درمانی

 

سوال

سلام.دومین بار هست که پیام میدم لطفا بخونین😔
من دختری 23ساله ام که در 17سالگی به دانشگاه رفتم بعد یه مدت بایه پسری (سجاد.الان30سالشه)وارد رابطه شدم.رابطمون خوب بود.تا اینکه ترم اخر (19سالم بود)به اسرار دوستم بهش خیانت کردم ولی رابطه جنسی نداشتیم. سریع پشیمون شدم.برای اثبات دوسداشتنش منو به خواهر مادرش نشون داد.ولی من در لحظه اول ملاقات مادرش فهمیدم زیاد از من خوشش نمیومد.بعد دانشگام بخاطر بی اعتمادیش  خیلی اذیتم کرد ولی من هرچی میگفت قبول میکردم (بعد دانشگاه خیلی کم میتونستم ببینمش) بعد دوسال رابطمون خوب شو.و میگفت عاشقمه و بعد ازدواج خواهر بزرگم میاد خواستگاری.ولی تا خواهرم ازدواج کرد دیگه حرفی نزد و خیلی سرد شد.میگفت شب پیام میده چون سرکاره ولی یادش میرفت😔دیگه مثل سابق نبود.مهم نبود براش.تا من بهش زنگ یا اس نمیزدم سراغمو نمیگرفت.میگفت مشکلات زیادی داره ولی هیچی بهم نمیگفت.تا الان 6 ساله باهم بودیم و رابطه جنسی زیادی از عقب داشتیم.حتی بخاطر سکس خیلی تحقیرم میکرد ولی بخاطر اینکه فکر نکنه بهش خیانت میکنم هیچی نمیگفتم.ولی احساس میکنم دیگه حسی بهم نداره.من قبلنا بخاطر خیانتم بهش افسردگی شدیدی گرفتم و چون زیاد اذیتم میکرد ناراحتی قلبی گرفتم.واقعا روزای بدی پشت سر گذاشتم خواهش میکنم راهنماییم کنین زودتر....ببخشیید طولانی شد....


پاسخ👇

 

عزیزم برخی از مردها با بی تفاوتی سعی می کنند دختر را دل آزرده کنند تا خودش رابطه را پایان دهد. چنین پسرهایی حتی آنقدر برای طرف مقابلشان ارزش قائل نیستند که با او برای پایان گرفتن رابطه گفتگو کنند. متاسفانه شما به خاطر یک اشتباه که چند سال پیش انجام داده اید خود را در شرایطی مشابه قمار قرار داده اید یعنی هرچه فرد قمار باز در بازی بیشتر می بازد بیشتر قمار می کند ، بیشتر پیش می رود تا بلکه بتواند همه باخت ها را در یک برد جبران کند. پس در چنین وضعیتی بهترین کار، پایان دادن به این رابطه است. معمولا پسرها با دخترانی که روابط عاطفی و جسمی عمیقی  داشته اند، ازدواج نمی کنند.آنان معتقدند دختری که بواسطه عدم کنترل عواطف و احساسات خود اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و از اعتماد خانواده سوء استفاده کرده است احتمال زیادی دارد که در زندگی زناشویی نیز، مرتکب چنین خطایی شده و به آنها خیانت کند

سوال

سلام و خسته نباشید.
من ۱۰ سال هست اردواج کردم و دو پسر دارم ۷ساله و دوساله.همسرم مردی بسیار حساس و پرخاشگر است وقتی زود اعصبانی میشه فحاشی میکنه  سر چیزهای کوچک خیلی بحث و دعوا میشه مثلا بچهام کاری میکنند که باباشونو ناراحت میشه به من گیر میده واین بحثها باعث شده که روابط زناشوییمان کم بشه خیلی کم  ومن هم خیلی حسم کم شده ولی از این جدایی بیزارم بیشتر شبها با قهر میخوابیم توروخدا کمک کنیید بعضی وقتها میگم بچهام تو این محیط متشنج چی بار میاند و این همه بی احترامی به من میبیند چی میشه اخر من تا کی میتونم تحمل کنم .پسر بزرگترم هم خیلی بابایی هست حاضر هست من نباشم ولی پیشه باباش باشه. توروخدا چی کار کنم .از این که روابط نداریم خیلی ناراحتم حس میکنم افسرده شدم .


پاسخ👇

 

خانم عزیز یکی از مهم ترین علل اصلی پرخاشگری همسرتان ، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود
 ابتدا مزایای که همسرتان بابت بد دهانی و فحاشی بدست می آورد باید قطع گردد شما باید از خودتان سوال کنید همسر من با بددهنی چه مزایایی کسب می کند؟ تخلیه خشم؟ تاثیر گذاشتن بر من و بچه ها تا به میل وی رفتار کنیم؟ ترساندن دیگران؟ انجام ندادن برخی وظایف؟ و یا اجبار دیگران به پذیرفتن عقاید خود؟ شما باید مزایای بددهانی همسرتان را شناسایی و تا حد امکان آن را قطع کنید، اگر همسرتان در لحظاتی هرچند کم زیبا سخن گفت یا از الفاظ درست استفاده کرد باید به شیوه مثبت پاسخ دهید و او را تشویق به ادامه این رفتارها کنید ، قطع یا کم کردن رابطه با افراد بددهان ، هرگز مقابله به مثل نکنید . توجه داشته باشید اگر شما به عنوان همسر زیبایی کلام را حفظ کنید، به همسر و کودکان تان معیار مناسبی برای مقایسه رفتارها می دهید تا بتوانند انتخاب کنند.

سوال

سلام خانم دکتر من خانم هستم ۲۴ ساله همیشه حساس کم محبت از جلب همه میکنم همیشه فکرمیکنم خیلی تنهام ازدواج هم کردم اینقدر دورغ میگم تا همسرم باهم حرف بزنه ولی بی فایده هست بعضی وقته دلم میخواد بمیرم اخه تاحالا هیچ وقت همسرم نگفته دوستت دارم یا عاشقتم من خیلی دوست دارم حرف های عاشقانه بکه بهم ولی متاسفانه نمیگه چند بارخواستم جدا شم حتی ب خانوادم هم گفتم ولی بخاطر دخترم نمیتونم ببخشید خ طول کشید میشه راهنمایم کن لطفا😢😢😢

 

پاسخ👇

 

بعضی آقایان ترجیح می دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که دوستتان دارند. آنها با تعمیرات وسایل در خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برایتان تبدیل به جای بهتری کند، می گویند "دوستت دارم". به وعده ها و قول هایش عمل می کند. مردها ترجیح می دهند، احساسات شان را از طریق حرکات و رفتار های شان به شما نشان بدهند، نه این که بگوییم هیچ وقت از زبان یک مرد « دوستت دارم » را نمی توانی بشنوی اما اگر فکر می کنید او قرار است هر روز با یک دسته گل به خانه بیایید و بعد از سلام این جمله را بگوید در اشتباهید. اگر همسرتان عاشق تان باشد، در بیشتر شدن تلاش و انگیزه اش برای پیشرفت، حمایت کردن و مراقبت از شما و میلش برای تفریح از شیوه های شما و بودن با آدم های مورد علاقه تان نشان داده خواهد شد. عشق از نظر یک مرد یعنی تلاش بیشتر برای ساختن یک زندگی آرام تر، زندگی ای که در آن همسرش بتواند بدون دغدغه و با آرامش در کنارش بماند شما فکر می کنید که اگر احساسات تان را با او قسمت کنید، او هم از احساساتش با شما صحبت خواهد کرد و به همین دلیل با وجود مقاومت های او هر روز و هر لحظه می خواهید حس تان را با او در میان بگذارید. این درحالی است که مردها روند احساسی متفاوتی دارند و این راهی که در پیش گرفته به هیچ وجه در مورد او کارگر نخواهد شد.گفتن بی وقفه از احساسی که دارید می تواند نتیجه برعکسی داشته باشد چون که مرد شما وقتی این قدر زیاد و اغراق شده در معرض حس تان قرار می گیرد نه تنها تمایلی برای شنیدن آن نخواهد داشت و آن را جدی نخواهد گرفت بلکه خودش هم گارد بیشتری می گیرد و سعی می کند آنچه در او می گذرد را با شما در میان نگذارد سعی کنید سنجیده و بجا سخن بگوید و غر نزنید، تلاش کنید چیزی هایی که برای همسرتان تعریف میکنید تکراری نباشد و در آخر توصیه می کنم کتاب رازهای درباره مردان را از باربارا آنجلیس را مطالعه کنید