چگونه مشکلات زناشویی با زوج درمانی مبتنی برواقعیت درمانی ساختمند حل میشود؟


خانم دکترلیلا چهرازی مشاورخانواده وزوج درمانگر به بازکردن این موضوع پرداختندکه: گاهی اوقات اختلافات و مشاجرات بین زن و مرد از قالب مشکلات و تفاوت های فردی خارج می شود و تبدیل به فاصله هایی عمیق و مشکلاتی در رابطه های مشترک شده و حتی منجر به طلاق های عاطفی می گردد. در این زمان، شیوه زوج درمانی که یک روش درمانی برای ارتقا روابط زوجین است راه حل مناسبی برای حل این قبیل مشکلات خواهد بود.
زوج درمانگر با ارتباط گیری مناسب با زوجین سعی در بالا بردن کیفیت رابطه زناشویی از طریق تکنیک ها و روش های درمانی خواهد داشت. زوج درمانی یکی از زیرمجموعه های روان درمانگری می باشد و به جرات میتوان گفت یکی از راه های موفق در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره زناشویی برای پیشگیری از طلاق است.

برخی سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها در رابطه موضوعی بسیار طبیعی است، اما گاهی اوقات این اختلاف نظرها آنقدر حساسیت برانگیز می شود که موجب مشاجرات طولانی و بحث های بی نتیجه که در نهایت به هتک حرمت و بی احترامی منجر می شود خواهد شد، طبیعتا زوج باهوش و مدرن امروزی در این شرایط نیاز به کمک و همیاری یک مشاور روانشناس را حس کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. روانشناس متخصص در این زمینه عوامل را به صورت ریشه ای بررسی کرده و سرانجام با انجام مشاوره زوج درمانی آموزشات لازم برای برقراری ارتباط مناسب را با جزئیات دقیق اجرا کرده ودر نهایت با انجام این تکنیک ها آرامش به زندگی این عزیزان باز خواهدگشت و علاقه بین آن ها عمیق تر خواهد شد.

بررسی اصول زوج درمانی از نگاه نویسنده کتاب مشاوره ازدواج مبتنی برواقعیت درمانی ساختمند:
خانم دکترلیلاچهرازی مدیریت مرکزمشاوره انتخاب تاکیددارندکه در درجه اول برای مراجعه به درمانگر مربوطه حتما در جلسات حضوری یاتلفنی بدون توقف وپی درپی درتماس باشند. ریز مسائل را برای مشاور خود به صورت کامل توضیح دهید و از احساسات خود بگویید. هر موضوع آزار دهنده ای باید با زوج درمانگر درمیان گذاشته شود.از هر نوع مخفی کاری و حیای بی مورد در مورد مشکل خود پرهیز کنید تا او بتواند درک درستی از آسیب و دغدغه های شما داشته باشد. همسر خودرا تشویق کنید تا در انجام تکلیف های مورد نظر در زوج درمانی با شما تعامل داشته باشد. فراموش نکنید که ترمیم هر رابطه ای نیازمند زمان و صبوری است. پس آرامش خودرا حفظ کرده و از تنش های بی مورد در زمان اجرای تکنیک ها خودداری کنید. هر نوع تغییر کوچک و در جهت مثبت همسر خود را تشویق کرده و به او و همچنین خودتان انگیزه دهید. این زوج درمانگر برای تسریع در روند مشاوره تاکیددارندکه حتما زوجین احساسات و تغییرات خود را یادداشت کرده، امید است با رعایت موارد فوق و با بهره گرفتن ازیک زوج درمانگر از بالا بردن کیفیت زندگی زناشویی خود لذت ببرید.

جهت مشاوره تلفنی باخانم دکترلیلاچهرازی و دکتر مصطفی آفریدون میتوانید با شماره 09374071940 تماس حاصل فرمایید.

جهت رزرو مشاوره تلفنی با این شماره تماس بگیرید 09374071940