«افزایش معتادان کارتن‌خواب حاصل شتابزدگی صنعتی دهه‌های گذشته است/ صنعتی شدن بدون پیوست اجتماعی آمار آسیب‌ها را افزایش می‌دهد»
⬅️رسانه‌ها فریاد برآورده‌اند که اعتیاد زنان ظرف 4 سال دو برابر شده است در حالی که این غلط و محال است که شیوع اعتیاد در جامعه‌ ظرف 5 سال دو برابر شود. آمارها غلط است. 5 سال پیش معتادان زن همین تعداد بودند اما به گونه‌ای دیگر شمرده بودند و اکنون به گونه دیگری شمرده می‌شوند و این نشان می‌دهد که طریقه شمردن اشتباه موجب نتیجه اشتباه و پاسخ‌های غلط می‌شود.

⬅️حجم زیادی از کارتن‌خواب‌ها که در جامعه مشاهده می‌شوند بر اثر بروز تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به وجود آمده‌اند در حالی که اولین بار مصرف و اعتیاد این قشر از جامعه مربوط به سال‌ها قبل است اما مدیریت درستی صورت نگرفت و برنامه کاهش آسیب وجود نداشته است و با سیستم رفاه اجتماعی پیشگیری به موقع و مناسب انجام نشده است.
⬅️معتاد کارتن خواب هزینه آن صنایعی است که تولیدش کردیم و به سرعت خواستیم رشد صنعتی داشته باشیم. الان هم این توسعه اقتصادی ما اگر همین شتاب‌زدگی را برای جبران عقب ماندگی تحریم‌ها داشته باشد باز ما معتاد کارتن خواب تولید خواهیم کرد.
⬅️سیستم رفاه اجتماعی باید یک برنامه حمایتی داشته باشد، مردم پاکی و سلامت جامعه را می‌خواهند و دوست ندارند در جامعه افراد معتاد و کارتن‌خواب وجود داشته باشد و این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی جامعه و درست است.
⬅️غلط‌‌‌‌ترین راه این است که معتادان را جمع‌آوری کنند و به یک جا منتقل نمایند در صورتی که بهترین راه برای این قشر برنامه‌ریزی در زمینه کاهش آسیب است چرا که برنامه‌های درمان در زمینه کاهش آسیب به مراتب کم‌هزینه‌تر از جمع‌آوری و نگهداری معتادان است و با این روش هزینه دولت هم ارزان‌تر خواهد شد.