🌐بازخورد وچکیده جلسه پنجاه ویکم مشاوره دورهمی
تاریخ۲۱مهر۹۶
1⃣درود بر همه ی آن هایی که خود را در مقابل رفتارهایشان مسئول می دانند.

مهمترین انگیزه زن و مرد متأهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می شود، تجربه مجدد صمیمیت فردی و جنسی است. چیزی که دیگر ان را در زندگی مشترکشان نمی یابند. بنابراین جذابیت روابط نامشروع بدین دلیل است که هیچ یک از طرفین، عیب جویی، سرزنش و شکوه نمی کنند یا نق نمی زنند.
موفقیت در یک ازدواج زمانی حاصل می شود که هر کدام از ما به این واقعیت پی ببریم که نیازهای شریکمان حداقل به اهمیت نیازهای خودمان است. شما ازدواج نمی کنید تا بی مسئولیت باشید. ازدواج می کنید چون فکر می کنید آنقدر بالغ شده اید که بتوانید همزمان نیازهای خود و یک فرد دیگر را برطرف کنید.
اگر قرار باشد در یک رابطه فقط نیازهای یک نفر برآورده شود یا یکی بر دیگری مقدم دانسته شود، این زندگی خیلی زود به شکست می انجامد.
کتاب : تئوری انتخاب 👆
نویسنده : ویلیام گلسر

همونطور که گفته شد یکی از علت هایی که افراد دست به خیانت می زنند
تجربه ی صمیمیت مجدد یا دوباره است که ممکن است این صمیمیت در زندگی کنونی فرد با طرف دیگر قرار داد ازدواج وجود نداشته باشد.
و همان طور که جناب افریدون گفتند:
ازدواج دارای یک مثلث است که زاویه های آن از هیجان(شهوت و..)، صمیمیت در رابطه و تعهد طرفین به یک دیگر است.
که باید مستحکم باشند.و این سه زاویه وجود داشته باشند در رابطه ی طرفین.
هر کدام که نباشد تاثیری بر زوایای دیگر نیز خواهند گذاشت.
در این جلسه انواع صمیمیت هم  گفته شد که به نظرم باید به نوع صمیمیت ها هم توجه کرد تا بتوانیم طرف مقابل را درک کنیم.
از صد من 90میدم به این جلسه.
و تشکر دوباره از اساتید و اعضای فعال دورهمی.
#شاهپیری

2⃣با سلام من از جلسه امروز خیلی لذت بردم چون مدتی بود ک فقط نیاز هارو بررسی میکردیم ولی موضوع امروز جذاب بود چون امر خیانت یه جورایی داره همه گیر میشه و چ بسا انسان از بی اگاهی وارد رابطه ای میشه ک هیچ وقت نمیدونه ک این رابطه خیانت به حضور شخصی است ک با او پیوند ازدواج بسته است جلسه خوبی بود فقط کاش کمی بیشتر دوستان از تجربیات خودشون صحبت کنن و جلسه دوسویه باشه استادای عزیز ذخیره های علمی شهرمان هستند تشکر میکنم از بودنشان در کنار جوانهای شهرشان
نمره 95
سپاس از تک تک شما دوست دار شما حجتی 🌹

3⃣سلام خدایش جلسات هچی کم ندارن..همه چی عالی باوجود شخص پر انرژی مثل شما..خدا خیرتون بده 👍
فقط همون جاهای که خالی هست صندلی بزارید صندلی تک یاهمون بهم چسبیده ها،نمره به جلسه صفرتاصد
95اون 5تاهم بخاطراینکه صندلی ها کم بودن

4⃣سلام اقای آفریدون جلسه امروز هم مث جلسه قبل جلسه خوب و کاربردی بود.من راضی بودم.ممنونم از زحماتتون و اطلاعات ارزشمندی ک در اختیار ما میزارین🌺از صد نمره 90

5⃣استاد بزرگوار سلام .....✋️✋️
اعظم هستم و از جلسه امروزتون خیلی راضی بودم ☺️☺️☺️...تنها مشکل.... کمبود فضابود.😢😢😢.. که امیدوارم به زودی حل بشه ...🙏🙏
یه پیشنهاد دارم ....🌺🌺🌺هر بار در مورد مشکل یکی از مراجعین (که قبلا توی پی وی با شما مطرح کرده )بحث و گفتگو کنیم....جسارت من و ببخشین...🙈🙈🙈🙈
نمره از ۰ تا ۱۰۰ .......۹۵
پاینده و برقرار باشین......خوبه که هستین .....و به ما انرژی میدین ....🥀🥀🥀🥀🥀

6⃣سلام،من از جلسه امروز راضی بودم،هم موضوع و هم صحبتهای استاد آفریدون و خانم طهماسبی خیلی خوب و تأثیرگذار بود...ممنون و موفق باشین...🌷🌷

7⃣سلام و خسته نباشید خدمت کادر دورهمی ، لازم دونستم به نوبه خودم ی تشکر ویژه بکنم و خدا قوت بگم بخاطر این همه تلاشتون و اینکه این اطلاعات مهم و مفید و درخدمت مردم میذارید واقعا ممنونم که دید مارو نسبت به خیلی از مسائل عوض کردید و طریقه درست فهمیدین،درست تصمیم گرفتن و درست عمل کردن و نشون میدید انشا... همیشه سلامت باشید و این دورهمی هرجلسه قدرتمندتر از قبل پیش بره .بازم ممنونم.طاهری

8⃣تشکر ویژه  از استادآفریدون، خداقوت من به این جلسه ۱۰۰میدم مبحث صمیمیت رو بسیارساده وکامل وپرانرژی فرمودید....بابت این جلسات مفیدتون تشکرمیکنم🌹

9⃣نمره به این جلسات ۱۰۰میدم کیفیت جلسات خیلی بالاست،ازاین جلسات خیلی استفاده میکنم،مکان جلسات هم عالیه ازتیم مشاوره دورهمی نهایت تشکر رو میکنم وامیدوارم همیشه این جلسات پابرجا باشه وهرهفته استفاده ببریم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🔟سلام استادبزرگوارومهربان ودلسوزکه باگذشت وفداکاری برای ماوقت گرانبهای خودگذاشته وباشوق وعلاقه ی فراوان مشکلات ماراحل کرده ونسل جوان راراهنمایی کرده وخودمن هم خیلی ازشمااستادبزرگوارتجربه کسب کردم وبی اندازه سپاسگذارم وباتشکرازسرکارخانم طهماسبی عزیزم کمال تشکردارم جلسه یه امروز'عالی ومشارکت زیادوصمیمیت زیادبین گروه خیلی خوشحال شدم ومکان وفضای سبزبیرون خیلی خوبه وخسته نباشین وهمیشه شادوسلامت باشیدمن به جلسه ی امروز100میدم 🌺🌺🌺🌺🌷🌷🌷🌷🌷🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌷🌷🌷

1⃣1⃣باسلام خدمت شمااستادبزرگوار و خانم طهماسبی عزیز.....این جلسات به من خیلی کمک میکند وهمیشه منتظر هستم تا درجلسات شرکت کنم وبااخود میگویم اگرچندسال پیش ازجلسات مشاوره بهره میبردم  الان  رضایت بیشتری از زندگی داشتم ودست به انتخاب های مناسب تری میزدم من به این جلسه هم نمره۱۰۰میدم  باآرزوی موفقیت برای استادآفریدون وخانم طهماسبی وهمه اعضای دورهمی که مشارکت میکنندو به  مانظراتشان رامیگویند

2⃣1⃣با سلام خدمت استاد ارزشمندمون اقای افریدون من جلسه اولم بود که شرکت کردم که به نظرم خیلی عالی و کاربردی بود از خانم طهماسبی و اقای خواجوی هم تشکر میکنم که اطلاعات و تجارب خود را در اختیار ما گذاشتن  من هم نمره ۹۵ میدم بداغی

3⃣1⃣باسلام خدمت استاد بزرگوار...جلسه امروز ازصفرتا۱۰۰ من ۹۹میدم.موضوع عااااااالی بود و جمع بندی عالی و راهکارا عاااااالی تر.....انشالله با بکارگیری راهکارای پیشنهادی بتونیم خانواده های سالم تری توی جامعه باشیم....سحرم....بدرود

4⃣1⃣باسلام و خسته نباشی خدمت استاد عزیزجناب آقای آفریدون و سرکارخانم طهماسبی؛دروغ چرا من تواین جلسات همیشه احساس رضایت داشتم و امروزم همینطور؛موضوع جالب و مفیدی بودوتونستم به جواب سوالای ک در این زمینه در ذهنم بودبه پاسخ صحیح برسم و یاد این جمله افتادم ک میگفت حاضرم ازت دربرابرهمه ی دنیا حمایت کنم ولی ن  دربرابرخودت.
به جلسه ی امروز۸۵میدم چون بنظرم هنوزم برای رسیدن به ۱۰۰بایدبیشترتلاش وهمکاری کنیم.باتشکراسماعیل وندی

5⃣1⃣سلام
وقتتون بخیر خسته نباشید
علرغم اینکه خیلی دوست داشتم در جلسه امروز شرکت کنم اما متاسفانه شرایط جور نشد و الان که نظرات دوستان رو میخونم هم خیلی خوشحالم که جلسه به خوبی برگزار شد هم خیلی ناراحتم که نتونستم در جلسه شرکت کنم و از فرمایشات جنابعالی و خانم طهماسبی استفاده کنم
امیدوارم این جلسات ب جایی برسه ک مشکلات مردم شهرمون رو کاهش بده و زندگی شادتری داشته باشیم
خسته نباشید سپاس

6⃣1⃣باسلام
همه ی ما میدونیم که خیانت نباید در زندگی زوجین و حتی خارج از رابطه ی زناشوهری رخ بده
تعهد طرفین،صمیمیتی که در رابطه هست و هیجان و شور اشتیاق داشتن برای بودن در کنار هم اگه برقرار باشه مشکل خیانت حل میشه
ولی اینجاست ک سوال پیش میاد خیانت برای هر کدوم از ما و حتی برای طرف مقابلمون چه مفهومی داره؟
نمیدونم چقدر حرف من از دید روانشناسی و دوستان درسته،ولی نظرم اینه ک در عصر ما،هر خیانتی ک شروع میشه شاید از ابتدا هدف خاصی نداشته از جمله عاطفی جسمی جنسی ووووو...ولی در نهایت به خیانت جنسی ختم میشه..و این خیانت هضم شدنی نیست
اسم اینو نمیدونم چی میشه گذاشت تنوع طلبی و اعتیاد؟رفتار بیمار گونه؟
هر چی هست خیانته
و اینکه هر کدوم از ما که وارد این جلسات میشیم این فکر رو از خودمون دور کنیم که ما از قاعده مستثنی هستیم
و طرف مقابلمون هست ک مارو درک نمیکنه!
ما هر کدوم ممکنه در حیطه آزمایش قرار‌ بگیریم
و تلاش کنیم که این جدایی ها و خیانتها رو با قلب و روح بزرگ و هوش و درایتی  ک خدای مهربان بهمون داده برطرف کنیم
با تشکر از آقای آفریدون عزیز و خانم طهماسبی مهربان🌷🌷🌷
زهرا کیانی🙏🙏

7⃣1⃣✔️سلام خدمت شما استاد عزیز و پرتلاش
امروزم جلسه خیلی خوب بود من امتیاز90 رو میدم وامیدوارم که جلسات بیش از پیش بدرخشن. جلسه خیلی خوب بود سپاس🌹🌹🌹
#خانم شاهولی#

8⃣1⃣سلام خسته نباشید... جا داره به نوبه ی خودم از شما و خانم طهماسبی تشکر کنم بخاطر مطالب مفید و ارزشمند وهمچنین وقت گرانبهایی که در اختیار ما میزارید..جلسه ی امروز خیلی مفیدو آموزنده بود لطفأ اگه امکانش هست درمورد جوان هایی که میخوان وارد زندگی زناشویی بشن و نحوه ی انتخابِ همسر ایده آل هم بحث کنید! من به جلسه ی امروز نمره ی ۱۰۰ رو میدم..

"به امیـــــــــــــــدِ فردا های بهتــــــــــــــر"
پیروز و سربلند باشید!
9⃣1⃣سلام خداقوت من جلسه اولم بود ک شرکت کردم بنطرم واقعا جلسه عااااااالی بود اما میتونست بهتر از اینم باشه من شخصا خیلی استفاده کردم اما ای کاش ای کاش و بازهم ای کاش چندسال پیش اینجور مشاوره هایی بود تا لااقل خیلی از زندگی ها بخاطر عدم آگاهی طرفین در مورد خیانت ازبین نمیرفت و خداروشکر ک شما استاد بزرگوار همچین جلساتی رو برگزار کردید و این جلسات واقعا خیلی کمک میکنه تا کسانی ک آگاهی ندارن بتونن آگاهی لازم را بدست بیارین و با دید بازتری نسبت ب زندگی مشترک تصمیم بگیرین
 من ب جلسه نمره۸۰ میدم ممنون از زحماتتون پاینده باشید🙏🌸محدثه بندانی


0⃣2⃣امروز اولین جلسه حضورم در گروه دوره همی بود و تشکر میکنم از اقای دکترآفریدون و  سرکار خانم طهماسبی،من خیلی راضی بودم و استفاده مفیدی داشتم از این جلسه .

1⃣2⃣سلام وقت بخیر.
جلسه امروز هم مثه باقی جلسات خوب بود .نمره ۱۰۰ میدم چون مدیریت خوب بود ب طرف حاشیه نرفت. انتخاب موضوع و توضیح و جمع بندی هم خیلی خوب بود..و اینکه  من هم ب نوبه خودم تشکر میکنم از دست اندرکارانی که سالن رو در اختیاراین جلسات گذاشتن بدون هیچ چشم داشتی.و تشکر از اقای آفریدون و خانم طهماسبی بخاطر برگزار کردن این جلسات.
موفق و پیروز باشید.
بدرود.
خانم نادرزاده.

2⃣2⃣باسلام و خسته نباشید.
مثل همیشه جلسه عالی برگزار شد.خداروشکر مبحث نیازها برای همگی کم کم باز شده و وارد مباحث تازه و پر از گفتنی ها و شنیدنی ها شدیم.و همچنینجلسات خیلی پر محتوا و عالی داره برگزار میشه.ارزوی موفقیت های روز افزون برای شما استاد بزرگوار دارم.🙏

3⃣2⃣سلام خسته نباشید...جلسه روزجمعه عالی بودخیلی مفیدوسازنده بودمن به شخص خیلی راضی بودم وخیلی چیزارویادگرفتم  آقای آفریدونی عزیزشماوبانوطعماسبی بزرگواراینقدقشنگ  درموردبحث جلسه صحبت کردین که بعیدمیدونم کسی لذت نبرده باشه مطمعنم که همه بچهاباشرکت دراین جلسات سطح آگاهیشون بالارفته وخیلی چیزارویادت گرفتن شمادرجلسه ی روزجمعه  به خیلی ازسوالاتی که درذهنم بودوجواب دادین وبه من خیلی کمک کردین درحل یه سری مشکلاتی که برام به وجوداومده بودن من به جلسه ی روزجمعه 100میدم چون هم ازشماهم ازمشارکت بچهاوهم ازانتخاب موضوع جلسه خیلی راضی بودم ..سپاسگذارم هم ازشماهم ازبانوطعماسبی عزیزم...سودابه

4⃣2⃣🌷🌷زندگے راز بزرگـــے اســـت کہ در مـــــا جــــاریــــــست.....🌷🌷

زندگـــــے فـــــاصلہ آمـــــدن  و رفتـــــــن مــــاســــــت......🌷🌷

رود دنـــــیــــــا جـــــاریــــــســت....🌷🌷
سلام بر استاد مهربانی... استاد بزرگمرد جناب آفریدون  انسانیت را در وجود شما باید یافت.. قلبا و صمیمانه از شما تشکر میکنم و خداروشکر میکنم ک این چنین مرد بزرگی در شهرما زندگی میکند.. و همچین  از استاد عزیز خانم طهماسبی نهایت تشکر و  سپاسگذاری را دارم...  من نمره "صد" ب جلسه میدم ..اونقد سوالهای مبهم تو ذهنم بود و همیشه با خودم درگیری داشتم ک کدوم راه درست...زندگی خیلی برا خودم سخت و پیچیده کرده بودم و با ذهنیت منفی زندگی میکردم.. از ازدواج میترسیدم از این ک نتونم زندگیم کنترل کنم و خیانت ببینم میترسیدم....
 ولی در  این جلسه و حرفهای خوب شما تصمیم گرفتم دیدگاهم رو تغییر بدم.  خداروشکر میکنم ک جواب سوالهام گرفتم .... و این رو ممنون شما بزرگوار هستم...
ان شالله ک همیشه زیر سایه ی حق سالم و سلامت زندگی کنید🙏🌹🌹

5⃣2⃣سلام و خسته نباشید به استاد عزیز جناب آفریدون  و بقیه استادان عزیز و دوستان گرامی
این جلسه درمورد خیانت بحث شد که ما فهمیدیم وقتی احساس کردیم یا به ما خیانت شده و فهمیدیم قبل از اینکه رفتار طرف مقابل رو کنکاش کنیم و پلیس بازی دربیاریم و دنبال بهونه در فرد مقابل باشیم باید این کنکاش و جستجو رو در رفتار خودمون داشته باشیم که کجای رفتار ما اشتباه بود که شرایط خیانت برای فرد مقابل ب وجود امده درمورد موبایل و چک کردن هم چیزی جز   اضطراب و کنترل کردن که با کاهش صمیمیت رو به رو میشه و از انجایی که اعتماد و تعهد با صمیمیت رابطه مستقیم دارد پس  درنتیجه تعهد و اعتماد هم کاهش پیدا میکنه و با جمله هایی از قبیل
تو به من اعتماد نداری !! و ....
رو ب رو میشیم که شرایط خیانت را ب وجود میاورد جلسه اولی بودی ک حضور داشتم و از این بابت خیلی خوشحالم و بابت نبودن در پنجاه جلسه قبلی پشیمانم انشالله بیشتر شرکت خواهم کرد جلسه پر باری بود من ب این جلسه ۸۰ میدم به امید خدا و با کنار هم بودن به ۱۰۰ هم میرسانیم نمره جلسات آینده رو. با سپاس فراوان محمد رحیمی

6⃣2⃣درود آقای آفریدون،علی حاجیوند هستم،از اون جایی که من معتقدم یه خرده باید مردسالاری توو خونواده باشه اما بازخورد جلستون رو ۷۰ از صد میدم

7⃣2⃣سلام استاد گرامی خسته نباشید
جلسه ی روز جمعه رو به پیشنهاد یکی از دوستانم اومدمو خیلی استفاده کردم تصمیم گرفتم تا جایی که این افتخارو به ما بدید بیایم و از فرمایشات دلنشین و اموزنده تون استفاده کنیم من به شما و فرمایشات خانم طهماسبی نمره ۹۵ رو میدم
فقط بینهایت ممنون میشم اگر لطف کنید طی جلسات اینده از اوایل دوران نامزدی و شناخت و...خیلی مشتاقم در این مورد از محضر شما و خانم طهماسبی بهره ببرم
سلامت و پایدار باشید
لاله زندی
8⃣2⃣با سلام خدمت اساتید بزرگوار... جلسه عالی بود و مثل همیشه راضی بودم از این جلسات به نکته های خیلی خوبی روب رو میشم که تو زندگیم بکار می برم واین باعث خوشحالیم میشه ایشالا که بتونم هرجلسه شرکت کنم مرسی از حضور اساتید عزیز.فریده نوروزی هستم🌹

9⃣2⃣سلام و درود فراوان
جلسه ی هفته ی گذشته راجع به خرده جنایت های زن و شوهری بسیار جالب و پربار بود و سطح نگرش من رو نسبت به ابراز علاقه های بی مورد دیگران
نسبت به در خواست های نابجای دیگران
عوض کرد و سطح هوشیاری و آگاهی منو بالا برد.
مطالب برای من کاملا جدید بود
و خیلی استفاده کردم
بعد از گذشت چند جلسه حضور در جلسات دورهمی و کارگاه ازدواج موفق و خواندن مقاله 6 جلدی جناب آفریدون

تازه متوجه شدم ک انسانها تحت تآثیر 5 نیاز اساسی شون ، چقدر با هم تفاوت دارن
و بدون داشتن این آگاهی ، احترام ب حد و حدود انسانها سخت میشه و به این مهم رسیدم که نا آگاهی از این نیازها باعث بروز نابهنجاری ها ، درک نکردن ها ،
بی احترامی ها ، تهدید ها ، تحقیرها ، تنبیه ها و کنترل گری ها میشه .
✅شناخت 5 نیاز اساسی
✅کنترل نکردن دیگران
✅دست کشیدن از عادتهای مخرب و جایگزین کردن 7 عادت مهرورزی
✅و تکرار مدام این جمله که
این کار منو به همسرم نزدیکتر میکنه
یا دورتر
❇️❇️❇️باعث شده که  زندگیم عالی بشه
کانون خانوادم گرم بشه
صمیمیت بین من و همسرم زیاد بشه
و 90 روز پیاپی من و همسرم تو ماه عسل باشیم 
و شک ندارم اگر همین روش رو ادامه بدم
همیشه تو ماه عسل خواهم موند ❇️❇️❇️

✳️تنها کسی رو که میتونیم تغییر بدیم خودمون هستیم
من به تنهایی توی این جلسات شرکت کردم و 70 درصد نتیجه گرفتم
و به این نتیجه رسیدم آگاهی یک طرف از زوجین هم تآثیر گذاره
🔵 با تغییر رفتارهای خودم
 60 درصد از رفتارهای آزار دهنده ی شوهرم هم تغییر کرد 🔵
نمره ایی که من به  این جلسات میدم  💯  هست
عالی هستین
ممنونم ازتون
افسانه شیخ زاده
--------------------------------------
این غزل هم تقدیم به شما
به پاس قدردانی از تلاشهای مثمر ثمرتون
---------------------
در فصل سبز زندگی دیوانگی ها بیشتر
بر گرد شمع عاشقی پروانگی ها بیشتر

با اختیار و انتخاب افکار ما گردد عمل
احساس بهتر میشود  فرزانگی ها بیشتر

با سوختن ها ساختن، شرط وفاداری بود
گر قاعده بر هم زنی، ویرانگی ها بیشتر

مانع زمانی میشوی بر جاده های زندگی
که کنترل گر باشی و پر چانگی ها بیشتر

با احترام و گفتگو گرم است اجاق رابطه
با انتقاد و سرزنش بیگانگی ها بیشتر

تهدید ها را حذف کن تنبیه ها را خط بگیر
تشویق را پر رنگ کن ، مردانگی ها بیشتر

#افسانه_شیخ_زاده