6 نگرانی مردان درباره وازکتومی


آیا وازکتومی پیری زودرس می‌آورد؟

اگر منظور از پیری زودرس، سفید شدن زودرس موهاست که باید گفت این مساله بیشتر علت ارثی دارد و در برخی از بیماری‌ها نیز دیده می‌شود. با توجه به اینکه در وازکتومی فقط راه خروج اسپرم‌ها از بیضه بسته می‌شود، هیچ‌گونه اختلالی در عملکرد عمومی ارگان‌های بدن و سیستم بدن ایجاد نمی‌گردد و به همین دلیل باید گفت پیری زودرس هیچ ربطی به وازکتومی ندارد.

  آیا وازکتومی سرطان‌زاست ؟

با توجه به تحقیقات فراوان علمی انجام شده، احتمال بروز سرطان پروستات و بیضه بعد از وازکتومی افزایش نمی‌یابد و ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

آیا وازکتومی اختلالات ادراری می‌آورد؟

سیستم ادراری از نظر آناتومی کاملا جدا از سیستم تناسلی است. در وازکتومی کار روی سیستم تناسلی انجام می‌شود و سیستم ادراری کاملا دست نخورده باقی می‌ماند، بنابراین پس از وازکتومی هیچ مشکل ادراری به وجود نخواهد آمد

  آیا وازکتومی در درازمدت باعث بیماری قلبی و فشار خون می‌شود ؟

پس از وازکتومی، استرس‌های زندگی فرد (که خود یکی از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های قلبی‌ عروقی و فشار خون بالا است) کمتر می‌شود. از طرف دیگر، در جوامع پیشرفته وازکتومی یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که استفاده از آن در حال افزایش است.

  آیا وازکتومی کمردرد می‌آورد؟

بر خلاف تصور برخی از مردم که جریان مایع منی و تشکیل نطفه را مرتبط با کمر می‌دانند، جریان مایع منی مربوط به بیضه‌ها، کیسه‌های منی و پروستات بوده و ارتباط خاصی با کمر و بیماری‌های آن ندارد

  آیا وازکتومی ریزش مو می‌آورد؟

وازکتومی هیچ‌ گونه تغییری در هورمون‌های مردانه به وجود نمی آورد و باعث ریزش مو نمی‌شود

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون


 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی