اولین سوالات خواستگاری ، مهمترین دغدغه های طرف مقابل هستند ؟



سلام، عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان
موضوع: سوالات و معیار و ملاک و دغدغه دختر خانم در اولین جلسه خواستگاری .

سوال: آیا سوالات هر شخص در جلسه اول خواستگاری جزء  مهم ترین ملاک ها و دغدغه های اصلیش نیست؟

شرح ماجرا:

من ۲۴سالمه و به لحاظ اعتقادی،مذهبی و تا حدودی مقید هستم.چند روز قبل رفتیم خواستگاری یک دختر خانم طلبه، بعد از آشنایی کلی، مادر دختر از من درباره "شغل، مسکن، درآمد "  سوال کرد من هم با خونسردی کامل و مفصل جواب دادم.بعد اجازه دادن بریم دو نفری حرف بزنیم

گفتگوی دو نفره من و دختر خانم طلبه

همین که دیدمش چهره و ظاهرش حسابی به دلم نشست و پسندیدمش.من سوالاتم رو پرسیدم،نوبت به ایشون رسید تا سوال بپرسن:

خودش میگفت سوال آماده نکرده من با خودم گفتم پس طبیعتا چون سوالی آماده نکرده مهم ترین سوال ها و معیارهاش رو مطرح میکنه و میپرسه. چرا که آدم وقتی آماده نباشه ناخود آگاه دغدغه های اصلیش میاد توی ذهنش، بنظر شما اینطور نیس؟ 

سوالات ایشون به ترتیب::

-شغل و آینده شغلی

-شرایط مسکن و محل زندگی

-میزان در آمد و سطح زندگی

-مهریه حداقل ۱۱۴ 

-موافق با تحصیل و اشتغالش هستم یا نه

-آیا سال خمسی دارم

-نظرم درباره بیرون رفتن همسرم از خونه

سوالاش تموم شد و بلند شدیم رفتیم پیش خانواده و چند دقیقه بعدم خداحافظی کردیم برگشتیم خونه.

حالا که بررسی میکنم ۸۰ درصد سوالاتش از مادیات بود و اخلاقیات و معنویات خیلی کمرنگ بود و توی حاشیه بود. آیا اشتباه فکر میکنم ؟

نظر و دیدگاه شما چیه؟

-بنظر شما اولویتش مادیات نیست با این حال که اولین سوالاش از مادیات بود ؟ 

- آیا تظاهر به معنویت نمیکنه و فقط پوله که براش مهمه؟

-شما جای من باشی چه جور قضاوت میکنی و چه تصمیمی میگیری؟



 

مرکز مشاوره و روانشناسی انتخاب

مشاوره تلفنی برای سراسر کشور

تلفن جهت تعیین وقت

09226380616 { فرزاد سلحشور }

09365058631 { مسعود خلیلی }