آدم عاطفی و سرویس دهنده همیشه مراقب احساسات، نیازها و درخواست های دیگران است


آدم های مراقب و مواظب برای اینکه «آرامش درون رابطه» حفظ شود از نیازها و  احساسات خود صرف نظر می کنند و با وجود سوء استفاده مداوم فرد مقابل، به رفتار خود ادامه می دهند.

مسئله کلیدی این است که افراد سرویس دهنده کشش زیادی به افراد متضاد خود دارند. معمولاً روابط اینگونه، شروع خوبی هم دارد و آدمها در جای خودشان به وجود دیگری پیوند می خورند. بسیاری از افراد سرویس دهنده از عدم تعادل رابطه ایجاد شده با خبر نیستند و متاسفانه اغلب شان، امیدوارند با ادامه خوبی ها و ایثار، چرخه ناسالم و یکطرفه را بشکنند.

ولی پس از مدتی کفه ترازوی دادن و گرفتن به هم می خورد، اولاً به خاطر اینکه فرد گیرنده مدام بر درخواست هایش می افزاید و از طرف دیگر، فرد سرویس دهنده با وجود آنکه به طور طبیعی بر احساس پشیمانی و اندوه درونی اش افزوده می شود به امید بهبود اوضاع از سرویسش نمی کاهد.

تاثیرات منفی روحی و شخصیتی بر افرادِ همیشه مراقب و مواظب زیاد است و اگر افراد مزبور قادر به شکستن این کلاف در هم گره خورده  نباشند روز به روز از عدم اعتماد کمتر، انرژی بخشاینده کمتر برخوردار خواهند شد و احتمال افسردگی، گوشه گیری و دلسرد شدن از آدمها در آنها زیاد می شود.


سرویس دهنده ها به خودشان و احساسات شان بهای بیشتری بدهند. به همان اندازه که به فرد مقابل احترام قائل می شوند و رعایت شان را می کنند باید برای خودشان هم حساب باز کنند. برج و بارویی از احترام و استقلال به دور خودشان بکشند و اجازه ندهند هیچکس آن را نادیده بگیرد.

مهمتر از همه یاد بگیرند در یک رابطه نابرابر، برای حق خود بجنگند و کوتاه نیایند. در ضمن اگر شرایط مقابله وجود ندارد از آن رابطه به سرعت دورشوند

 

جهت رزرو مشاوره تلفنی با این شماره تماس بگیرید 09374071940