تاثیر تکنیک‌های ذهنی بر درمان اختلال‌های اضطرابی در نوجوانان
گروهی از متخصصان دانشگاه "سینسینتی" در ایالت اوهایوی آمریکا اظهار داشتند: از بین هر چهار نوجوان، اختلال‌های اضطرابی در بیش از یک نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله مشاهده می‌شود و بسیاری از آنان با داروهای افسردگی و دیگر داروها تحت درمان قرار می‌گیرند. هر چند در بررسی‌های جدید تاثیرگذاری گزینه‌های درمانی دیگر که بیشتر روی ذهن و کمتر بر مصرف داروها تمرکز دارند، ‌مورد مطالعه قرار گرفته است.
کودکانی که در معرض فزاینده اختلال‌های دو قطبی یا دیگر اختلال‌های اضطرابی همچون افراد حاضر در این مطالعه هستند اغلب از مهارت‌های خوبی برای مقابله با استرس برخوردار نیستند.
کارشناسان معتقدند روش‌هایی همچون یوگا و مدیتیشن می‌توانند شکاف موجود در روش‌های درمانی معمول را از بین ببرد و حتی برخی شواهد حاکی از آن است که این راهکارها اگر در ابتدای بیماری به کار گرفته شوند می‌توانند برای پیشگیری از برگشت‌پذیری افسردگی یا اضطراب مورد استفاده قرار گیرند.