حراج عقیده


مقیم لندن بود. یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که بر می گرداند، 20 پِنس اضافه تر می دهد. میگفت: چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که پول اضافه را برگردانم یا نه؟ آخر سر، بر خودم پیروز شدم و پس دادم و گفتم: آقا این را زیادی دادی. گذشت و به مقصد رسیدیم، موقع پیاده شدن، راننده سرش را بیرون آورد و گفت: آقا از شما ممنونم. پرسیدم: بابت چی؟ گفت: می خواستم فردا بیایم مرکز مسلمانان و مسلمان شوم، اما هنوز کمی مُردد بودم. خواستم شما را امتحان کنم، با خودم شرط کردم اگر 20 پنس را پس دادید بیایم. تعریف می کرد: تمام وجودم دگرگون شد. من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به 20 پنس می فروختم.

نکته‌ها

شما نماد انسانیت و اعتقاداتان هستید و دیگران با شما، عقیده و انسانیتِ هم‌کیشان،هم‌نژادها و هم‌زبان‌هایتان را می‌سنجند. آبروی آنها را با مهربانی و درست‌کاری بالا ببرید.

وقتی لباس یک قوم یا ملت را برتن‌ دارید یا با زبان یک سرزمین سخن می‌گویید خصوصا در بین بیگانگان، تلاش کنید بیش از همه چیز مراقب گفتار و رفتارتان باشید تا معرف خوبی برای مردمتان باشید.

تعطیلات نوروزی و سفرهایی نوروزی فرصت معرفی فرهنگها و عقاید توسط

مردم به همدیگر است ،در این ایام افتخار سرزمین و زبان و عقایدتان باشید.

جذب مردم و احترام آنها به زبان و عقاید و فرهنگتان ، وابسته به نیکوکاری،احترام و جاذبه شماست.

بدرفتاری و نامهربانی ما ؛ زدنِ چوبِ حراج به فرهنگ و عقیده و زبانمان است

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون


 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی