ما پنج «من» داریم که با یکی از آنها زندگی می کنیم:



1آنچه واقعا «من» است: "من ِ واقعی"

2آنچه من گمان می کنم من هستم: "منی که خود من خیال می کند وجود دارد، تصور من از خود"

3آنچه دیگران گمان می کنند من هستم: "تصور دیگران از من"

4آنچه گمان می کنم دیگران در مورد من گمان می کنند: "تصوری که من از تصور دیگران راجع به خود دارم"

5آنچه دیگران گمان می کنند من در مورد خود گمان می کنم: "تصوری که دیگران از تصور من راجع به خود دارند"

در واقع، با یکی از این «من» ها زندگی می کنیم، اما آن چهار من دیگر را باید کنار بگذاریم و تنها به تصوری که خود از خود داریم توجه کنیم.

دائماً دنبال چاق و چله کردن تصوری که دیگران از ما دارند، هستیم و آن را به قیمت نحیف و لاغر کردن تصوری که از خود داریم ، چاق می کنیم.

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون



 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی