مقابله با چشم چرانی



والدین توجه کنند:

مراقبت و رعایت والدین در امور زناشویی و طرز لباس پوشیدن خود و مراقبتهای بهداشتی و آرایشی در برابر کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار حایز اهمیت است. لذا تاکید می گردد که شما والدین گرامی به این مساله توجه ویژه ای داشته باشید. گمان نکنید که اگر فرزند شما کوچک است و حتی توان صحبت کردن ندارد، معنا و مفهوم رفتار شما را متوجه نمی شود. کودکان تمام جزیات رخدادهای اطراف خود را تصویر برداری کرده و در ذهن خود ثبت می کنند و اگر مفهوم رفتار یا حرکتی را درک نکنند، آن قدر آن را در ذهن خود حفظ کرده و نگه می دارند تا در آینده معنی آن را پیدا کنند. بنابراین در رفتار و ارتباط خود با همسرتان توجه ویژه ای داشته باشید.

نوجوانان توجه کنند:

آغاز بسیاری از مشکلات و اختلالات، از سنین نوجوانی آغاز می گردد. بنابراین شناخت به موقع انواع مشکلات به خصوص مشکلات روانی و یا ناهنجاری های رفتاری و... در درمان آنها نقش بسزایی دارد.

پس اگر شما نوجوان عزیز علایمی از اختلال فوق را در رفتار خود مشاهده می کنید و همچنین دارای تکانه های غیر قابل کنترلی در رفتار خود هستید، از هم اکنون برای درمان نزد یک روانشناس مجرب مراجعه داشته باشید.

جوانان توجه کنند:

جوانان عزیز توجه داشته باشید که عملکرد مثبت و متعهدانه، در موفقیت زناشویی شما نقش بسزایی دارد. چشم چرانی در افراد متاهل باعث بی اعتمادی زن نسبت به مرد می شود و روابط متقابل زن و مرد را مخدوش می کند و از طرف دیگر در این دسته از افراد خود ارضایی بسیار شایع است و همین مساله ارتباط زناشویی افراد متاهل مبتلا به چشم چرانی را مخدوش می کند. بنابراین شما جوان گرامی اگر دچار این اختلال بوده و از آن رنج می برید مراجعه به روانپزشک، برای تجویز احتمالی دارو، و مراجعه به روانشناس برای رفتار درمانی اکیدا توصیه می شود..

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون



 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی