وظایف شوهر در قبال نیاز جنسی زن از نظر اسلام


 امام صادق (ع) می فرماید : خدا شهوت را ده جز قرار داده است ،نه جز آن در زن و یک جز آن در مرد است. برحسب ظاهر برعکس است . اقدام آقایان خیلی بیشتر است و این مسئله در خانم ها بروز ندارد زیرا زن باید حیا داشته باشد و خدا این حیا را در زن قرارداده است . میزان جنسی در زنها چندین برابر مردها است . این مطلب دز کانال تنظیم خانواده است با جستجو در گوگل اولین لینک وارد کانال تنظیم خانواده شوید،اگر خدا این حیا را در زن قرار نمی داد با این میزان جنسی که در زن وجود داشت، زن به خطا می رفت . و     مفسده هایی را در اجتماع ایجاد بکند .

امام صادق (ع) می فرماید : زن در مسئله ی غرایز نودونه بار بر مرد برتری داده شده است اما خدا حیا بر زن قرار داده است . آقااین باید این غریزه را در زن جدی بگیرند . اگر مرد به این قصیه بی توجهی کند به زن خیلی لطمه وارد می شود. اگر مردی به رفع نیازهای جنسی همسرش بی توجهی کند این مصداق بارز خودخواهی است .

وقتی زن می بیند که مرد به فکر نیاز او نیست و فقط به فکر نیاز خودش است ، او را خودخواه می داند و از او متنفر می شود . و تلقی زن این است که شوهرش او را برای کام جویی های خودش می خواهد و زن احساس حقارت می کند .

امام صادق (ع) می فرماید : خدا در زن صبر ده مرد را قرار داده است اما اگر در او هیجان ایجاد بشود ، قوت جنسی ده مرد در او قرار داده شده می شود . این نکات را در      زندگی هایتان پیاده کنید تا زندگی تان شیرین بشود .

امام صادق علیه السلام فرمود: سلمان گفت: از رسول خدا شنیدم که می‌فرمود: هر مردی که زنی داشته باشد و خواهش‌های جنسی او را به جا نیاورد و یا او را به کسی که خواهش‌های جنسی او را برآورده می‌کند،‌ تزویج نکند، سپس زن به گناه مبتلا شود، برای آن مرد نیز مانند همان گناه حساب می‌شود» .

از امام رضا علیه السلام سئوال شد:‌ مردی داغ دار ومصیبت‌زده، بدون آنکه قصد اضرار به همسر جوان خود را داشته باشد، ماه‌ها و بلکه یک سال است که با همسر خود آمیزش جنسی نداشته است. آیا او گناه کار است؟‌ آن حضرت فرمود: «این مرد اگر بیشتر از چهار ماه با زن خود آمیزش نکند گناه‌کار است و مرتکب حرام شده است. (در روایتی دیگر در ادامه حدیث بیان شده) مگر آنکه زن به شوهرش اجازه بدهد» .

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمود: «سه چیز از جفاست: ۱ ـ مردی با مرد دیگر مصاحبت و همراه شود، ولی اسم و کنیه او را نپرسد. ۲ـ مردی به خوردن طعام دعوت شود، ولی اجابت نکند (قبول نکند) یا قبول کند ولی نخورد ۳ـ مرد قبل از آنکه همسرش را تحریک و آماده آمیزش کند، با او آمیزش جنسی انجام دهد» .

مردها و زنان  نباید به نیاز جنسی همسرشان بی توجه باشند چرا که زمینه گناه را برای همسرشان فراهم میکنند  و آنها نیز در این گناه شریک خواهند بود

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون


 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی