شخصی که وارد رابطه عاطفی می شود مانند ورزشکاری است که تا گرم هستش متوجه نمی شود ولی وقتی این رابطه به سردی می رود دچار بدن درد می گردد و احساس های بدی را تجربه می کند. احساس خشم ، احساس گناه...

وقتی شما وارد رابطه عاطفی می شوید ، باید بدانید که حالتهایی از وابستگی و اعتیاد به وجود می اید. این اگاهی مهم است که بدانیم وقتی رابطه تمام می شود ، سریع به حالت طبیعی برنمی گردیم و بدن سیر طبیعی خود را باید طی کنیم .

عشق یک رابطه کاملا معتاد کننده است . وقتی شما اینقدر  جسور بودید و وارد رابطه عاطفی  شدید، هنگام که در ترک رابطه هستید باید بدانید زمان نیاز دارید و بدن به صورت اتومات سیر درد خود را طی می کند.

اجازه دهید برای دردتان گریه هایتان بیاید و به نوعی برون ریزی داشته باشید.این اشکها و سختی ها سیر طبیعی بدن شما را نشان می دهد. در واقع حالت تریدگی یا از هم پاشیدگی را تجربه می کنید.

 

هر کس عشق خود را از دست می دهد پنج مرحله را طی می کند. البته این مراحل در افراد مختلف متفاوت است و برای همه یکسان نیست و به صورت موقتی می باشد .

گام اول انکار کردن

شخص نمی تواند واقعیت را قبول کند و دایم می خواهد به رابطه قبلی برگردد.

مرحله دوم خشم

این خشم و عصبانیت معطوف به خود است یا معطوف به معشوق است .

مرحله سوم چانه زنی

فرد مرتب با خود درگیر است و نشخوار ذهنی می کند.

مرحله چهارم افسردگی

در این مرحله انرژی بدن فرد مانند بادکنک کم می شود و حوصله چندانی برای انجام کارها ندارد.

مرحله پنجم اصل پذیرش

در این مرحله فرد با واقعیت روبرو می شود و کم کم واقعیت ها را می پذیرد.

وقتی ما کسی را می خواهیم هدف ما را به سمت خود می کشاند و فرد عاطفه می خواهد. وقتی به معشوق می رسیم سرتونین به مغز افزایش می یابد و احساس شادابی و سرحالی به فرد دست می دهد.

در هنگامی که این رابطه تمام می شود فرد عاشق ، در تمام سلولهای بدن خود معشوق را می بیبند و می خواهد.

نگران نباشید نمی میرید ، به بدنتان اعتماد کنید و اجازه دهید سیر طبیعی بدن انجام شود وقتی بدن مراحل شکست را طی می کند، پس گذشت زمان ، به حالت اول بر می گردد. در این دوران مهم است  که از درد فرار نکنیم ، سیگار کشیدن ، مصرف الکل یا هر مواد دیگه در واقع فرار از مشکل و درد می باشد.

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون


 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی