چطور طرف مقابل را به خود وابسته کنم



با سلام تشکر از سایت و کانال خوب تنظیم خانواده،سوالی داشتم من یک دختر 27 ساله هستم و به تازگی با فردی جهت ازدواج آشنا شدم، خانواده ها در جریان نیستند،سوالم اینه که چطور می تونم طرف مقابلم رو به خودم وابسته کنم  تا همش با من باشه و بهم خیانت نکنه

ممنون میشم راهنماییم کنید

با درود و تقدیم احترام ضمن تشکر از لطف شما و اعتماد شما به کانال تنظیم خانواده، در پاسخ به پرسش شما ذکر این نکته اهمیت دارد که اولا تمایل به وابسته کردن طرف مقابل خود نشانه ای از وابستگی شما به آن فرد می باشد ، یعنی در گام نخست این شما هستید که به وی وابسته هستید و ترس از دست دادن او باعث شده که بخواهید او را نیز همچون خودتان، وابسته کنید

دوست عزیز، وابستگی مطلق  مکانیسمی مرضی است و نشانه ضعف شخصیتی ، ما در روابط عاطفی  دو طرفه فردی کامل مستقل نداریم تا حدی وابستگی طبیعی است ، اما اگر این وابستگی  از حدی عبور کند نشانه نا امنی و نقطه ضعف طرفین است

افراد وابسته حس تملک نسبت به هم دارند در حالی که رابطه ای پایدار می ماند که دو طرف حس تعلق بهم داشته باشند نه تملک ، افراد وابسته آزادی خودشونو از دست می دهند ، مدام هم دیگر را چک میکنند چرا بهم نگفتی،چرا بی خبرم گذاشتی،چرا آنلاینی جواب منو نمیدی

خب چرا کاری کنید که این اتفاق بیفته ؟ اتفاقا با این روش رابطه به شکل خیلی بدی دیر یا زود تمام میشود و طرفین خسته میشوند

شما به جای وابسته کردن طرف مقابل باید  امیدوار باشید هر دو طرف بهم دلبسته باشند ، دلبستگی میتواند رابطه را پرورش بدهد ، دلبستگی هم چیزی نیست که به زور بخواهید حاصل شود

اگر دو طرف هم سطح هم باشند و از با هم بودن لذت ببرند و آرامش داشته باشند و همدیگه رو با همه خوبی ها و بدیها همانطور که هستند بپذیرند کم کم ایجاد میشود

اینو بدونید وابستگی منجر به شکست میشود

 

مشاور و روانشناس مصطفی آفریدون



 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی