زیرنظرآقای دکتر آفریدون و خانم دکترچهرازی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسیاری از آزمون‌های ورودی مدارس مبنای علمی و پشتوانه تجربی ندارد

بسیاری از آزمون‌های ورودی مدارس مبنای علمی و پشتوانه تجربی ندارد

روانشناس با بیان اینکه حساسیت والدین بیشتر بر محیط‌های آموزشی است تا بر محتوای آن، گفت: بسیاری از آزمون‌های ورودی مبنای علمی و پشتوانه تجربی خاصی ندارد و شواهدی از درستی برگزاری این آزمون‌ها در متون علمی و تخصصی در دست نیست.



امیر محمد شهسوارانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فرآیندهای اجتماعی شدن ثانویه نقش مهمی در فرهنگ‌پذیری نسل آینده دارند،‌اظهار داشت: نهادهای آموزشی به تدریج در دو سده اخیر جایگاه مهمی را در انتقال رسمی مبانی فرهنگی، تربیتی و آموزشی به نسل‌های آینده بر عهده گرفته‌اند و محیط‌های آموزشی دغدغه والدین امروز را شکل داده‌اند.

۰ نظر

راه‌های افزایش عزت نفس در کودکان

راه‌های افزایش عزت نفس در کودکان/ کسب مهارت به ۱۰ سال زمان نیاز دارد

روان‌شناسان معتقدند کلاس‌های تابستانی مفرح و مستمر کارآمدی بیشتری دارند. از طرفی برخی کلاس‌ها مانند شطرنج در تقویت مهارت روابط اجتماعی و ورزش‌های تای‌چی در هماهنگی حسی و حرکتی و رشد عزت نفس و قوای بدنی کودک موثر است.

امیر محمد شهسوارانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان به ویژه در تابستان، اظهار داشت: بسیاری از والدین در مورد کلاس‌های تابستانی و فعالیت‌های فوق برنامه فرزندان خود دچار تردیدند و اغلب، راهنمای آنها تنها نظر دیگر والدین یا تجارب موفق آن‌ها است. اما در اغلب موارد، برنامه‌ای که برای کودک یا نوجوانی موثر واقع می‌شود، در مورد دیگر کودکان دیگر از کارآیی لازم برخوردار نیست.

۰ نظر

کاربرد روان‌درمانی و آموزش‌های روانی در مشاغل و مدارس

کاربرد روان‌درمانی و آموزش‌های روانی در مشاغل و مدارس/ نقش روان‌درمانی در کاهش سرعت پیشرفت ام‌اس و آلزایمر

یک روانشناس با بیان کاربرد آموزش‌های روانی در مشاغل و مدارس، گفت: روان‌درمانی، به ویژه روش‌های غیردارویی، سهم زیادی در پیشگیری از مسائل روانی و حتی کاهش سرعت پیشرفت اختلالاتی پیش‌رونده نظیر ام‌اس، زوال عقل و آلزایمر دارد.



امیر محمد شهسوارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه روان‌درمانی به مجموعه تلاش‌هایی اطلاق می‌شود که کلیه متخصصان حوزه سلامت روان (روانپزشک، روانشناس و مشاور) در راستای بهبود وضعیت روانی افراد انجام می‌دهند، اظهار داشت: این فعالیت ها دامنه‌ای از الکتروشوک درمانی که امروزه نادر است تا دارودرمانی و درمان‌های غیرجسمانی مانند رویکردهای رفتاری موج اول، موج دوم، و موج سوم و نیز نوروتراپی (نوروفیدبک و TDCS) می‌شود.

۰ نظر

میزان رضایت از همسر کیفیت زندگی را بالا می‌برد

نسخه چاپیارسال به دوستان

میزان رضایت از همسر کیفیت زندگی را بالا می‌برد/ بهترین راه افزایش کیفیت زندگی

کیفیت زندگی مفهومی روانشناختی و شامل میزان رضایتمندی فرد از زندگی‌اش است که در برگیرنده ابعاد سلامت جسمانی، روانی، شرایط اقتصادی، باورهای شخص و تعامل او با محیط است.



امیر محمد شهسوارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه کیفیت زندگی؛ از جمله مفاهیم پرکاربرد و رایج در محافل علمی امروزی است، اظهار داشت: در بیشتر عرصه‌های مشارکت‌های فردی و عملی، صحبت از کیفیت زندگی رایج شده است تا جایی که در صحبت‌های روزمره مردم نیز کیفیت زندگی به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۰ نظر

«غُر زدن» و «تذکر دادن مداوم» در روابط بین فردی نشان‌دهنده نارضایتی است

«غُر زدن» و «تذکر دادن مداوم» در روابط بین فردی نشان‌دهنده نارضایتی است

غر زدن و شکایت مداوم در روابط بین فردی نشان دهنده نارضایتی بوده و پژوهش‌ها نشان می‌دهد در افراد ایرادگیر به طور معمول رگه هایی از افسردگی اضطرابی وجود دارد که نیازمند مداخلات روان درمانی است.



امیر محمد شهسوارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، یکی از مسائل رایج در روابط بین فردی را گله و شکایت‌های افراد از یکدیگر عنوان کرد که گهگاه یا مداوم رخ می‌دهد.

۰ نظر