آیا_رویا_فانتزی_یا_تخیل_جنسی_مضر_است؟(مصطفی آفریدون...مشاورخانواده)

نگرانی برای وجود کمی تخیل وجود ندارد اما چطور باید بدونیم تخیل کجا از کنترل خارج می شود؟

- پرسش: من فانتزی درباره یک همکار مرد جذاب داشتم که الان کم کم دارم نگاه می کنم بیشتر وقتها دارم به او فکر میکنم آیا این ازدواج من رو تهدید میکنه؟ چی کار باید بکنم؟

- پاسخ: باید بدونید که فانتزی ها در ذات خودشون بد نیستند. در واقع فانتزی های حتی بخش های مهم زندگی جنسی ما هستند.آنها حتی ما را در ارتباط به نوع نیاز های جنسی مان قرار میدهد.حتی می تونند جرقه ای باشند که یک روز خسته کننده تبدیل به اوقات پر هیجان بشه.

حتی برخی از درمان گرها تخیل های مفید را به مراجعان شان توصیه می کنند و این باعث میشه افراد در ارتباط با بدنشان باقی بمانند و به نیازهای جنسی شان پاسخ بدهند.

اما فانتزی ها می تونه با خطرهایی همراه باشند. بطور مثال در این مورد شما، ظاهرا شما اجازه داده اید این فانتزی کل زندگی شما را بگیرد اگرچه این تنها یک تصویر هست که ممکنه افراد متاهل داشته باشند ولی تا زمانی میتونه خطرناک نباشه که فقط در حد فانتزی بمونه و شما اطمینان دارید که این میتونه فقط در حد فانتزی بماند؟

از یک جا به بعد ممکنه این فانتزی شروع کنه به این که زندگی روزمره شما رو مختل کنه.بنابراین این فانتزی رو نمی تونید مدت طولانی نگه دارید.چرا که چیزی که براتون باید تولید جذابیت کنه الان داره خودش تبدیل میشه به یک منبع ناخشنودی، پس باید این فانتزی را درباره همکارتون متوقف کنید.

در واقع افراد زمانی متوجه می شوند که فانتزی کل زندگی شان را گرفته که واقعیت شان را به واسطه تصویر مطلوب شان ترک کردند یعنی آن تصویر مطلوب جای زندگی واقعی شان را گرفته.

این البته برای روابط طولانی و بلند مدت که جرقه و اشتیاق جنسی(و نه عاطفی تنها اشتیاق جنسی) خودش  به مرور کم رنگ تر میشود، به نظر طبیعی ست. اما این ممکنه یک چرخه معیوب را در برداشته باشد، چگونه؟

وقتی شما فانتزی میکنید و کسی را به جای همسرتان قرار می دهید، مثل شما که همکارتون را به جای شریک تان فانتزی می کنید، در نهایت توجه کمتری به همسرتان یا شریکتان دارید و او نیز در ادامه توجه کمتری به شما خواهد داشت و به مرور بیشتر از زندگی جنسی و رابطه رنج می برید و بنابراین بیشتر می روید سمت فانتزی با همکارتون.پس اگر شما دنبال شور و هیجان در رابطه هستید شاید بهتر باشه در شکل یک بازی یا ارتباط خلاقانه آن را با شریکتون خلق کنید.

به این معنی که تغییری که دوست دارید در رابطه تون ببینید را بهتر ست ایجاد کنید، با تغییر دادن یک سری امور و یا قرار ملاقات های غیر منتظره با همسرتون گذاشتن مثل روزهایی که ابتدای رابطه تون بوده.

به این معنا به جای وقت گذاشتن و درگیر شدن در فانتزی تون شاید اگر این وقت و توجه را به شریک تون اختصاص بدید بعد متوجه بشید به راحتی در یک رابطه شورانگیز و گرم قرار گرفته اید.

مثلا به جای اینکه یکراست از سرکار به خونه بیاید جلوی تلویزیون دراز بکشید می تونید یک لباس شیک شب بپوشید ... و وقتی همسرتون به منزل برمی گرده و شما را به این صورت میبینه با شما در این وضعیت میتونه همراهی کنه.

البته خیلی مواقع ممکنه اونا همراهی نکنند،شاید به دلیل این باشه که هیچ وقت چنین الگویی ندیدند مثلا هیچ وقت مادرشان برای پدرشان این طور عمل نکرده و یا به لحاظ فرهنگی به ایشان یاد نداده اند احساس و شور خودشون رو بروز بدهند، بهتر این مواقع خود شما از این واقعیت صحبت کنید و یا به همراه او با یک مشاور صحبت کنید. ولی تلاش کنید مایوس نشید.

در مواقعی که با همسرتون قرار شبانه می گذارید بهتر است آن شب نگهداری بچه ها را به فرد مطمئنی بسپارید.

 مهمترین چیزی که شما در این جریان به کودک و فرزندانتون می دید یک زندگی پایدار هست و اینکه اونها می توانند ببیند در کنار والدینی در حال زندگی هستند که به هم عشق می ورزند.

به یاد داشته باشیم که زندگی در طول روزها و با عشق زاده می شود و نه در یک شب.