از خود گذشتگی در رابطه

 

:

از خود گذشتگی و بخشش صفت قابل ستایشی است اما اگر افراطی استفاده شود، باعث صدمه زدن به رابطه خواهد شد. از خود گذشتگی یکی از نشانه های رشد شخصیتی افراد است و هر کسی قادر به این کار نمی باشد اما وقتی پای افراط به میان می آید، سخن فرق خواهد کرد.

ازخود گذشتگی کار بسیار حساسی است، مواظب باشید که در حین توجه کردن به خواسته های همسرتان، به خواسته های خود نیز توجه کنید. نه آن قدر که فقط صدای خود را بشنوید و نه آن قدر که فقط صدای او رابشنوید. به یاد داشته باشید که قرار نیست مسایل و تصمیم گیری هایتان برنده و بازنده داشته باشد، بلکه راز نوع دوستی صحیح، ” رضایت هردو طرف”  است.

 

از خود گذشتگی در رابطه

 

برای اینکه بتوانید صدای خواسته هایتان را به گوش طرف مقابل برسانید، نیاز است که ابتدا خودتان آن ها را بشنوید! علایق، سلایق،مشکلات و ترسهایتان را با صدای بلند اعلام کنید تا اول خودتان بشنوید و سپس او. این کار نباید باعث شود که خواسته های طرف مقابلتان را نشنوید، بلکه به این معناست که از بلندگوهای درونی تان صدایی بلند شود که گوش کسی را کر نکند!!

اگر شما نظرتان را اعلام نکنید، باعث نخواهد شد که یک تفریح و یا تصمیم عالی به نفع همسرتان داشته باشید و به شما هم خوش بگذرد، بلکه در درازمدت باعث خواهد شد که احساسات منفی شما روی هم جمع شود و باعث رنجش و کینه شود. نظرات تان را به گوش همسرتان برسانید و سعی کنید که ” با هم” یک تصمیم خلاقانه بگیرید. برنامه هایتان را پس و پیش کنید تا به نقطه ایده آل برسید!!

فراموش نکنید که برای گفتن نظراتتان، داشتن لحن مناسب بسیار مهم است، نگذارید احساس کند که به شما زور می گوید که خود این مسئله موجب

رنجش های بیشتر خواهد شد.

 

 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

📞تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0922-638-0616  سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی

https://t.me/entekhab123