1. از تو می خواهم به حرف هایم گوش بدهی، حتی اگر برایت جذابیتی ندارد. لابد موضوع برای من اهمیت دارد، وگرنه آن را با تو در میان نمی گذاشتم.💥
2. وقتی ناراحت هستم و به تو می گویم:«فقط به من گوش بده.» نیازی نیست برای بهبود اوضاع به من توصیه ای بکنی؛ فقط به حرف هایم گوش بده، مرا آغوش بگیر و بگو دوستم داری.💥
3. تا زمانی که مشکلم را بیان نکرده ام حرفم را قطع نکن تا راه حل بدهی، من به راه حل نیاز ندارم. گاهی فقط نیاز دارم به من گوش کنی و همدلانه رفتار کنی.💥

4. گاهی دوست دارم صدایت را بشنوم . از این رو در طول روز به من تلفن کن تا بدانم به فکرم هستی. شاید برای تو مهم نباشد اما برای من اهمیت دارد.💥

5. قبل از این که حرفی به من بزنی، خوب فکر کن. حرف هایت ممکن است احساساتم را جریحه دار کند و بر من اثر منفی بگذراد.💥
6. احساسات و ناراحتی هایت را از من پنهان نکن و با من درباره ی حل مشکلاتت حرف بزن، با چنین کاری می توانم از مکنونات قلبی ات آگاه شوم.💥

7. بر سرم فریاد نکش. اگر عصبانی هستی علتش را به من بگو؛ البته بدون داد و فریاد.

8. هر چه بلندتر فریاد بکشی کمتر به حرف هایت توجه خواهم کرد، اما اگر می خواهی به خواسته ات برسی، باید با مهربانی با من صحبت کنی.

9. در پی سرزنش و ایرادگیری از من نباش.

10. لزومی ندارد همیشه با من موافق باشی، اما وقتی با من موافق نیستی، سعی کن موقعیتم را درک کنی و به احساسم احترام بگذاری.