همیشه می شنیدیم می گفتند: اگر دختر/پسر خوبی باشی و خدا ازت راضی باشه میری بهشت و اگر بد باشی میری جهنم ... و همیشه واسه من سوال بود که اگر آدم خوب یعنی آدمی که از صبح تا شب داره عبادت و کارهای نیک می کنه و آدم بد برعکسش، پس کسایی که این وسط بعضی وقتها خوب هستند و بعضی وقتها بد کجا می رن؟؟ هیچ جایی واسشون تعریف نشده بود!! یا حداقل من جایی پیدا نکردم! و البته هرگز هم آدمی پیدا نکردم که از صبح تاشب بطور دایمی به کار نیک یا زشت مشغول باشه، پس جمعیت عظیمی این وسط بلاتکلیف هستند که  معلوم نیست کجا قرار برن؟!  این ماجرا فقط به بهشت و جهنم ختم نمیشد و می دیدیم که آدمها هم ،با ما همینطوری رفتاری می کردند، مثلا اگر یک کار خلاف و اشتباه می کردیم ازمون بد می گفتند و ما رو کلا آدم بدی می دونستند، و البته گاهی با دیدن یک کار خوب هم فرشته روی زمین می شدیم!! من واقعا نمی دونستم کدومش رو باید باور کنم چون تضادشون خیلی زیاد بود، یا اون فرشته بودم یا اون شیطانه!! با گذشت زمان متوجه شدم نه تنها بقیه بلکه خودمون هم همین کار رو دقیقا با خودمون می کنیم مثلا اگر چندجا خراب کاری کنیم از خودمون نا امید میشیم و از خودمون بدمون میاد و اگر کاری رو بخوبی از پسش بر بیایم اونوقت  از خودمون راضی خواهیم بود... یا اینوری یا اون وری .. یعنی یا حال خوب با کار خوب یا حال بد با کار بد!! اینجوری خیلی حال آدم متغیر میشه چون وابسته به چیزی هستش که ممکنه تغییر کنه و اگر زمانی پشت سرهم بد باشه چی؟ افسرده میشیم !! خشمگین میشیم و از خودمون بدمون میاد و وقتی از خودمون بدمون اومد دیگه شروع به کارهای خودمخرب می کنیم و اینجوری زندگی قطعا زیاد جالب نخواهد بود.. واقعیت اینه که ما باید به این باور برسیم که : من همونی هستم که گاهی خرابکاری می کنه و گاهی موفق میشه، من یکی هستم نه فرشته ، نه شیطان، نه قرار بهشت برم ، نه جهنم ! من یک آدم هستم با محدودیتهاش که گاهی اشتباه می کنه و گاهی نه! گاهی می تونه و گاهی نمی توته !گاهی مورد تایید بقیه هست، گاهی نیست ! گاهی واسته دلش زندگی می کنه ، گاهی واسه مردم!  همین .. حالا فکر کنید اگر همیشه بتونیم راجع به خودمون این دید رو داشته باشیم چه اتفاقی می افته و حسمون نسبت به خودمون چقدر تغییر می کنه؟؟؟

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی