آیا شما تحت تاثیر بیماری اعتیاد یکی از اعضای خانواده تان قرار گرفته  و زندگی روزمره شما متزلزل شده است؟  دیدن فیلم نزدیکترمی تواندمقدمه ای باشدتامیزان تاثیر پذیری این بیماری را در زندگی خود مشخص نمایید.این فیلم درطبقه ای ازفیلم هاقرار میگیرد که به مسایل بانگاهی سیستمی به خانواده می نگردفیلم پرمحتوای
"نزدیکتر" به روابط بین اعضای یک خانواده می پردازد که در گذشته با مشکلات اساسی روبرو بوده اند و در حال نابودی، اما بعد از مدت ها به صورت غیر منتظره ای دوباره دور هم جمع می شوند و چالش ها از اینجا شروع می شود .با ملاقات دوباره خواهر ها و برادر ها زخم ها کهنه سر باز می کنند .

 فیلم از جایی شروع می شود که علی ( پسر کوچک خانواده) به خانه بر میگردد و ماجرای بین اعضای خانواده شروع می شود. مادر و پسر عمو ( پارسا فیروزفر) با حضور علی موافقند ولی خواهر و برادر حضور او را بر نمی تابند. همین چالش بین اعضای خانواده داستان را ادامه میدهد. اوج قصه زمانی است که برادرزاده علی از ایران می رود و مادر برای اون آش پشت پا می پزد. این بار از همه میخواهد به بهانه آش حتی به ظاهر هم شده با هم مهربان باشند.
خانواده علی ( صابر ابر ) خانواده ای هستند در گیر مشکلات فراوان که حالا پسر خانواده پس از گذشت سه سال به خانه بازگشته است و در پی اصلاح هویت از دست داده خویش است . در تمام این مدت نامزد او ناظر ماجراست و در بهت و حیرت به لایه های پنهان گذشته نامزد خود می نگرد . نامزدی که تا قبل از این فکر می کرده خانواده ای ندارد . آفریدون:
نزدیک به 90 درصد فیلم در لوکیشن خانه ای رخ می دهد که آدم هایش از جنس افرادی هستند که دور و برمان زندگی می کنند و هر روز با آنها سر و کار داریم.
فیلمی شبیه برف، ملبورن،بیست هفته وغیره ومیتوان گفت این فیلم به این معضل میپردازدکه چرا ماباهم حرف نمیزنیم.امیدوارم  یه راهی  یه تلنگری یه جوری یه جایی یه چیزی یه صحنه ای یه فیلمی باعث بشه حداقل مابتوانیم هفته ای یه ربع ساعت باهم خانوادگی گفتگوکنیم برسراختلافهایمان(کاش بعدازفیلم باخودمون یه خلوتی بکنیم وقدمی بزنیمو به این نتیجه برسیم)
فیلم نزدیکتر، روایتی است از خانواده ای  که از پدر تا فرزند و دیگر اعضای خانواده در تباهی کاملی از زندگی بسر می برند. داستانی از 8 نفر از افرادی که در مواجهه با دیروز گناه آلود علی که سردرگم توهم و اعتیاد بوده است، به دنبال باز کردن راز دیروز هستند. جایی که علی، سال ها پیش براساس مشکلات روحی ناشی از استفاده مواد به سمت اذیت و آزار خانواده رفته بود و حالا پس از 3 سال و در هنگام نامزدی با مهتاب(پگاه آهنگرانی) تصمیم می گیرد به نزد خانواده رفته و ملاقاتی داشته باشد
ویرجینیا ستیر یه جمله جالب داره که میگه« ... ما روانشناسی را از این ۵ نوع آدم اخذ کردیم : جنایت شناسی را از افراد جانی ، پزشکی را از افراد بیمار ، کار اجتماعی را از بینوایان ، روانشناسی را از افراد کند ذهن و ... » خیلی دوس دارم اضافه کنم بیماری سیستمی رو از افرادمعتاد ونمایش بیماری سیستمی  خانواده روازفیلم هایی همچون " نزدیکتر".....این فیلم اسطوره های خانوادگی رابه عنوان نیرویی قدرتمند درزندگی درونی خانواده ها نشان میدهد همانگونه که ما در رویکردسیستمی خانواده براین باورهستیم این فیلم باپرده برداشتن از پیوندهایی اعضای خانواده رابه هم متصل میسازد تاکنارهم بنشینند وآش بخورند و توازن خود را دوباره بدست بیاورند (مابه این نوع نگاه درخانواده درمانی،درمان سیستمی میگوییم)اعتیاد نوعی بیماری است که اغلب خانواده فرد معتاد را به مرز فروپاشی می کشاند، ثبات و آرامش خانه را بر هم می زند، اتحاد و یکدلی بین اعضای خانواده را از بین می برد، سلامت جسمی و روانی آنها را به خطر می اندازد، مشکلات مالی ایجاد می کند و شور و شوق را از خانواده می گیرد. اعتیاد می تواند زندگی خانواده را کاملاً مختل کند و مشکلات زیانباری به وجود بیاورد که تا پایان عمر ادامه پیدا کنند و به همین خاطر است که از اعتیاد به عنوان بیماری خانودگی یاد می شود.
با وجود یک فرد معتاد در خانواده زندگی هر یک از افراد خانواده به نحوی صدمه می بیند، به این دلیل که آنها برای ادامه حیات مجبور می شوند که تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند تا بتوانند با اثرات ویرانگر بیماری اعتیاد کنار بیایند. به همین دلیل این روش به مرور زمان باعث می شود تا زندگی خود آنها نیز به فلاکت و بدبختی کشیده شود.زندگی کردن با یک معتاد باعث می شود تا اعضای خانواده به ناچار نقش ها و وظایف غیر معمولی بر عهده بگیرند و از جایگاه و وظایف اصلی خود غافل شوند. آنها مجبور به تغییر دادن نقش و اولویت های اصلی خود می شوند تا بتوانند در برابر آسیب ها و اثرات ویرانگر بیماری اعتیاد بقای خانواده خود را تضمین کنند.
@afereidon

درمان اعتیاد
این کانال توسط نویسنده کتاب روان درمانی اعتیادبااستفاده ازفیلم مدیریت میشودراه ارتباطی @afereidon
بالمس لینک زیر عضو کانال درمان اعتیادشوید
https://telegram.me/pakimondegar