📝جلسه چهارم گروه یارمهربان95/2/4

  موضوع:  اهمیت ارتباط موثر در خانواده

تعداد اعضاحاضر30 نفر

ازدواج ، این پیچیده ترین شکل روابط انسانی بدون ارتباط اثربخش نمی تواند شکوفا شود. در زندگی بیشتر زوج هایی که امیدوارند ازدواجی پربار داشته باشند به دلیل فقدان مهارت ارتباطی لازم، به نوعی رابطه موازی بدون صمیمیت ختم می شود. پس برای اداره کردن خانواده، ارتباط موثر از اهمیتی بسزا برخوردار است.

در واقع در جایی که مهارت های ارتباطی وجود ندارد، عشق میان همسران، دوستان، والدین و فرزندان به مقدار زیادی کاهش می یابد.
برای برقراری روابط رضایتبخش در خانواده، باید روش هایی کشف شوند که به ما کمک کنند تا حداقل روی بخشی از شکاف های بین فردی ما و دیگران پلی زده شود. در واقع ارتباط موثر میان زن و شوهر مستلزم آن است که دو طرف، با وجود تفاوت های بسیار خود را برابر احساس کنند.
شرایطی که زنان بپذیرند در مقامی برابر با مرد هستند و بدون احساس وابستگی و فرودستی می توانند از خود سخن بگویند و به توصیف و تشریح زندگی، روحیات و مشکلات خود بپردازند.
از سوی دیگر مرد نیز برای شنیدن آنچه زن می خواهد از خود بگوید، باید او را همتای خود بداند البته اگر مردان حتی فقط به شنیدن آنچه همسرشان درباره خود می گویند تمایلی داشتند، بخش بزرگی از اختلال ارتباطی میان دو جنس تاکنون حل شده بود؛ چیزی که در حال حاضر با تحقق آن فاصله بسیاری داریم.

 

بازخورددهندگان

⬇️

1⃣آقای حبیب کیانی: سلام دوستان جلسه امروز خیلی پر محتوا بود و خانم طهماسبی و آقای آفریدون حرفهای تازه و قابل درک و جذابی زدند (استفاده کردیم) دکتر عینکچی هم سخنانشون عالی بود،،،،،من به این جلسه نمره ۱۰۰ رو میدم

نمایش ستایش خانم هم واقعا قابل ستایش بود

2⃣نسترن چراغپور: سلام دوستان جلسه امروز واقعا عالی بود استفاده کردیم.از آقای آفریدون و خانم طهماسبی تشکر میکنم من جلسه این هفته 98نمره نمیدم💐

ستایش خانم دستش درد نکنه عالی بود

3⃣ راضیه محمودی: سلام .باتشکرفراوان ازاقای افرویدون وهمچنین خانم طهماسبی..

من به جلسه امروز نمره 95میدم.

ازخانم سعیدی والبرزی بخاطرتدارکات تشکرفروان میکنم🌹

4⃣خانم محمودی: سلام جلسه امروز خیلی پربار بود تشکر میکنم از خانم طهماسبی و آقای آفریدون  و همچنین از آقای دکتر من نمره 98میدم و همچنین کار ستایش هم عالی بود

5⃣نسترن چراغپور: آقای آفریدون مادرم ازتون تشکر کرد و گفت واقعا جلسه امروز و صحبت هاتون عالی بود استفاده کرد.خیلی خوشش اومد.نمره 100داد.

6⃣فاطمه نوذرپور: سلام برهمه دوستان جلسه امروز عالی بود تشکر ویژه از آقای آفریدون وخانم طهماسبی من به این جلسه نمره98میدم هم چنین اجرای ستایش جان هم زیبا بود

7⃣خانم نادرزاده: سلام و وقته همگی خوش.

منم نمره99 میدم ب جلسه امروز.

امروز صحبتهای اقای آفریدون همراه خانم طهماسبی عالی بودن باهم.

اجرای ستایش خانم هم خووب بود.

 و از خانم سعیدی بابت تدارکات هم تشکر.

 انتظار داشتم دکتر توضیحاتشون بیشتر باشه.

اینم اضافه کنم سوپرایز امروز عالی بود.

ممنون اقای آفریدون.🌹

8⃣خانم حاتمی لندی: واقعا جلسه خیلی خوبی بوداستفاده کردیم...

.تشکرفراوان ازاستاد آفریدون وخانم طهماسبی عزیزوهمچنین خانم سعیدی فروالبرزی🌹بنده نمره96

باتوجه ب اهمیت (ارتباط) وبحث جلسه امروز ک منشا همه مشکلات همین ارتباط است اگه ادامه داده بشه عالی میشه .....پس نیاز ب آگاهی وشناخت بیشترمیباشد بحث امروز تقریبا بصورت کلی گفته شد.....ولی درکل عالی بود....بنظرمن اگه جزوه یاخلاصه ای ازهمین مطالب(یامثلا پاورامروز)  هم تهیه ودراختیاردوستان قرارداده بشه بهتر.....جهت تثبیت و یاد آوری.....چون یادگیری هامتفاوت میباشد.......وجهت ماندگاری هرچیزی تمرین وتکرربهترجوابگوست...باعرض پوزش نظرشخصی بنده بود......واقعا خسته نباشیداستادافریدون وخانم طهماسبی🌹🌹🌹

9⃣مرجان احمدی: به نظرم اگر همیشه یک موضوع انتخاب بشه و فقط درباره ی همون موضوع صحبت بشه و به یک جمع بندی اساسی برسیم خیلی خوبه و می تونیم چند جلسه ای یک بار هم یه جلسه ی آزاد بذاریم برای سوالات متفرقه ای که همه داریم

به نظر من موضوع امروز خیلی خیلی موضوع مهمی بود و برای باز شدن دقیق مطلب و اثرگذاری یک جلسه خیلی کمه اگه امکانش باشه خانم طهماسبی در جلسات آینده مجددا درباره ی همین موضوع با جزئیات بیشتر قبول زحمت کنن و برامون توضیح بفرمایند

 خسته نباشید میگم خدمت همه ی دوستانی که در برپایی جلسه امروز سهمی داشتند.من به انتخاب موضوع و مطالبی که توسط خانم طهماسبی و آقای افریدون بیان شد نمره ی 100رو میدم اما به کل جلسه نمره ی 90رو میدم این ده نمره هم بخاطر صحبت های حاشیه ای که ربطی به موضوع جلسه نداشت کم میکنم

0⃣1⃣ صادق موسوی: به نظر منم خوب بود البته یه خورده خسته کننده بود بخاطر پاور خانوم طهماسبی ولی خب آقای آفریدون خیلی خوب و شیوا صحبت میکنن و از کسلی درمون اوردن ممنونم از همه من نمره ی 90 میدم 🌹🌹🌹

1⃣1⃣ جواد احمدی: سلام ,کار خانوم طهماسبی بسیار عالی و مکمل آن یعنی مصطفی جان نیز بی نظیر بودن ولی نمره ای که من به جلسه میدم ۸۰ ,چون جلسه از محوریت خارج و به حاشیه کشیده شد و البته این رو هم اضافه کنم من با توجه به جلسه قبلی این نمره رو دادم

 از نظر تاثیر گذاری

2⃣1⃣ فاطمه نوذرپور: باسلام خانم نوروزی عذرخواهی کردن بابت عدم حضورشون درنمره دادن جایی هستن گفتن که جلسه امروز عالی بود ونمره 100میدم

3⃣1⃣مهران خواجوی: سلام جلسه امروز واقعا عالی بود.من ب پاره ای از سوالاتم رسیدم.از خانم سعیدی فر و خانم البرزی بخاطر میزبانی و از حاظرین بخاطر نظرات و تجاربشون و از خانم طهماسبی بخاطر پاورپوینت و توضیحات کاملشون و از جناب آفریدون بخاطر همه چی تشکر میکنم.امیوارم هر هفته بهتر از این بشه من نمره ۹۵ میدم.و اون ۵ نمره رو ب این دلیل نمیدم که مشخص نبود هر کدوم از دوستان چه میزان وقت دارن که بتونن صحبتاشونو جمع بندی کنن.امیدوارم آقای آفریدون وقت رو در دستور کار قرار دهند.در کل عالییییییی

 اجرای ستایش خانم هم ۱۰۰

5⃣1⃣ خانواده نظری: باسلام ✋✋خدمت همه دوستان وباتشکر ازخانم سعیدی والبرزی بخاطر میزبانی شون وباتشکر ازخانم طهماسبی بخاطر مطالبشون _ نمره ۹۲ میدم _ از آقای آفریدون نیز تشکر میشه برای کمک کردن به بحث برای اینکه قابل لمس تر بشه ممنون از همه

6⃣1⃣البرزی: سلام

 نمره 98 میدم

7⃣1⃣خانم سعیدی فر: سلام دوستان عزیز..جلسه امروز خیلی خوب بود...امتیاز 90 میدم

8⃣1⃣خانم سعیدی فر: 10 امتیازو بخاطر اینکه...  دوستان در بحث مشارکت نداشتن...

 9⃣1⃣ خانم زینب ململی :سلام دوستان بزرگوار من نمره ۱۰۰ میدم به جلسه دیروز چون جلسه ای بود که واقعا موضوعش پر کاربرد و جالب بود و فکر میکنم یکی از موضوعات مهم در زندگی روزمره فرد میباشد و تشکر میکنم از خانم طهماسبی و  آقای آفریدون بخاطر مطالب ارزشمندشون ومدیرت بحث و  همچنین ازخانم سعیدی والبرزی بخاطر میزبانی شون تشکر فراوان را دارم ایشالا که جلسات بعدی همیشه مستدام و پابرجا باشد ...

0⃣2⃣حسین آفریدون:با سلام و تحیات، از تمامی دوستانی که در نشست حضور داشتند سپاسگزارم و همچنین از خانم ها سعیدی و البرزی که علی رغم مشغله کاری اسباب نشست ها را فراهم میکنند به طور خاص تشکر میکنم، جلسه دیروز با موضوع ارتباط که میتوان گفت  یکی از ارکان کیفیت زندگیست بسیار جالب بود و جا دارد از خانم طهماسبی  به خاطر جمع اوری و ارائه مطالب تشکر کنم. ولی ای کاش از نظر دیگر بزرگان در رابطه با موضوع استفاده میشد و کمی از حالت تئوریک فاصله گرفت که خود باعث مستولی شدن خستگی بر فضای جلسه شدکه اگر  به شرکت مخاطبین در بحث تاکید بیشتری میشد جلسه پویاتر ی داشتیم، البته سوالات تقریبا شخصی در خلال فرمایشات جناب دکتر عینک چی در انحراف بحث مزید بر علت بود بنابراین به خاطر دلایل ذکر شده نمره 80 امتیاز خوبیست برای نشست دیروز

1⃣2⃣مصطفی آفریدون :درود به همه دوستان که هرکدام به نحوی به پیشبرد توسعه وکیفیت گروه تلاش میکنند ممنونم از ابرازلطف وصمیمیت همه اعضا مرسی که طرح میدید مرسی که برنامه وهدف داریدمرسی که نقدهای دلسوزانه وسازنده داریدمرسی که ارتباط و استحکام خانواده رو دراولویت قرارمیدید مرسی که شادی رو برای دیگران میخواهیدمرسی که هستید....کم وکیف ها قطعا با آشنا شدن اعضا بالاتر خواهد رفت و این مقداری طبیعی ست اگه جلسه هشتم مشارکت اعضا به این اندازه باشه خیلی خیلی پایین محسوب میشه وفکرنمیکنم چنین باشه وافراد اشتراکات وصمیمیمیتشون درجلسات بعد بالاترخواهد رفت و موقعی ست که ارتباط سازندوسالم مدنظربه وقوع میپیونده ،من به بودنتون 100 میدم بودنتان راسپاس🌹