📝جلسه پنجم گروه یارمهربان

موضوع: شغل وبهداشت روان

تعداد اعضا:25 نفر

تاریخ 95/2/17

تاثیرات رضایت شغلی بر روی سلامت روانی

سلامت و بهداشت روانی امروزه از مهم ترین و اصلی ترین مسائلی است که بسیاری از کشور ها بر روی آن تمرکز دارند. یکی از مسائلی که می تواند در سلامت روانی فرد تاثیر مستقیم داشته باشد ، رضایت شغلی است. در صورتی که فرد از شغل خود ناراضی باشد مجبور است که روزانه ساعت ها با ناخوشایندی به کار خود ادامه دهد.


یکی مدام آه می کشد، یکی دست را زیر چانه می زند و روی کاغذهای چیده شده روی میز خط های کج و معوج می کشد و وقت می کُشد، یکی مرتب از پشت میز کار بلند می شود و با همکاران بخش های مختلف درِگوشی حرف می زند و از هر دری گلایه می کند، یکی رفتن به جهنم از آمدن به محل کار برایش خوشایند تر است، دیگری تا مشغول کار است، مدام خودخوری می کند و به امید تمام شدن زمان کار، ساعت را نگاه می کند، آن دیگری زیاد از حد غرغر می کند و آن دیگری تا فرصتی بیابد از محل کار جیم می شود و اگر دستش برسد هفته ای چند بار با دیگران بگومگو می کند.

 همه این آدم ها یک درد مشترک دارند؛ دکتر پروین ناظمی، روان شناس و مشاور در گفت وگو با جام جم می گوید درد اینها نارضایتی از شغل و لذت نبردن از محیط کار است. اگر آدم ها کارشان را با علاقه انتخاب کرده باشند و از روی اجبار به سمت شغلی نرفته باشند حتی اگر محیط کار، ناملایماتی هم برایشان داشته باشد آنها به جای ابراز نارضایتی با شرایط سازگار می شوند.


بازخورددهندگان⬇️

1⃣حبیب کیانی: دوستان سلام جلسه امروز خوب بود اجراى ستایش خانم عالى بود همچنین صحبتهاى  اقاى خواجوى و خانم عماد  و در راس اونا خانم طهماسبى که واقعا معرفت و تازگى  در کلامشون و در پیامهاشون در واتساپ و هم  د[Forwarded from دکتر مصطفی آفریدون]

ر گروه حضورى قابل مشاهده  ,,,,,فقط تنها مشکلى که داشت صحبتهاى استاد افریدون و بقیه دوستان زیاد قطع میشد و بعضى  دوستان دیگر اجازه صحبت نمیدادن به بقیه تا حرف بزنند,,,,,و بحث رو خارج از موضوع ادامه و تبلىغ میکردند,,,,,و اصل خود سازى کمى پراکنده و روانشناسى نشده بود.من اخر جلسه کمى خسته شدم و یادم رفت با خانمها خداحافظى کنم و در همینجا از همه عذر خواهى میکنم,,,,,,من به این جلسه نمره 90 میدم و

2⃣ ابجیم( پروانه کیانی) به این جلسه نمره 99 را داد

 از پذیرایی و تدارکات  استاد سعیدى هم تشکر میکنم

3⃣خانم عماد: خانم طهماسبی واقعا خانم با مرام و با معرفتی هس من که خیلی انرژی از صحبتهاش گرفتم خدا خیرش بده واقعا خانمه از اینکه باهاش آشنا شدم خیلی خیلی خوشحالم

4⃣مجتبی عالیپور: منم برای اولین بار جلسه شرکت کردم واقعا استفاده کردم تشکر میکنم از استاد آ فریدون خانم طهماسبی و خانم محمودی  و سپاس فراوان از همه دوستان بابت تجربه ای ک در اختیارمون گذاشتن ....از پزیرایی خانم سعیدی هم تشکر ویژه دارم  به این جلسه هم  نمره80میدم

5⃣ مرجان احمدی: با سلام وتشکر فراوان از دوستانی که در برگزاری جلسه دستی داشتند من نمره 80رو میدم.اول جلسه و آخر جلسه خیلی خوب بود و یه سری کم وکاستی ها در اواسط جلسه بود از جمله پراکنده گویی،رفتن به حاشیه و اینکه پشت بعضی بحث ها تأملی نبود و مطالب کلیشه ای بیان میشد.جاهایی هم بود که شنونده خوبی نبودیم و صحبت خیلی از دوستان به انتها نرسیده نفر بعدی شروع به صحبت میکردن.

6⃣نسترن چراغپور: سلام دوستان جلسه امروز واقعا عالی بود از آقای آفریدون واقعا تشکر میکنم بخاطر صحبت هایش پر انرژی و عالی.از خانم سعیدی فر تشکر میکنم.نمره 89میدم.

7⃣صادق موسوی: جلسه امروز خوب بود ممنونم از همه ی دوستان 90

خانم عماد: جلسه امروز خیلی خوب بود 100بود

8⃣آقای باقرپور: درود.

نشست امروز پر بار بود

تقدیر و تشکر از پذیرایی شما و برخورد و روی گشاده همه دوستان.

نمره 100

سپاس باقرپور

9⃣ مسعودافریدون: 100

0⃣1⃣ خانم حاتمی لندی: باسلام واحترام خدمت همه دوستان🌹من نمره 80

تشکرازهمه دوستانی ک درجلسه حضورداشتندوتشکرازاستاد آفریدون وخانم طهماسبی🌹 .جلسه خوبی بودولی باتوجه بموضوع گفته شده فکرمیکنم بحث کامل نبود فقط بخشی ازموضوع دراین جلسه بررسی شدزیرا جدای ازشغل دیگرمسایل هم دراین ،(بهداشت وسلامت روان)دخیل هستن ک بیان نشدالبته باتوجه ب برداشت من ازموضوع گفتم ...بنظرمن اگه یک موضوع  گفته میشودباید سعی شود تا اون کامل بررسی شودبعدسراغ مباحث وموضوعات دیگر رفت(البته تنوع هم خوبه )ولی کامل کردن یک موضوع وبحث ورسیدن ب یک نتیجه کلی ازموضوع ارایه شده خیلی موثرترمیباشد .امیدوارم درجلسات بعدی این بحث وبحث ارتباط ک تقریبا ناتمام ماند ادامه داشته باشد.تادرنهایت دوستان ب نتایج مثبتی از حضوردراین جلسات برسندوانشالله بتوانیم  نتیجه آن راهم درعمل درزندگی خودمشاهده کنیم.....

1⃣1⃣خانواده نظری: به نظر من تنوع بحث خوب بود وهمه به نوعی دربحث مشارکت داشتن من نمره ۹۸میدم

2⃣1⃣خانم نادرزاده: سلام وقت خوش دوستان.

جلسه امروز خوب بود.

ازخانم سعیدی فر هم تشکر بابت پذیرایشون.

 به جلسه امروز۹۹میدم.

صحبت های خانم طهماسبی و اقای خواجوی و اقای آفریدون  خیلی خوب بود.

یه کم پراکنده شده بود.

3⃣1⃣گلاسرلیلا: بنده به حضور سبزتون  و وجود ارزشمندتون و نظرات سازندتون   هزاران لایک 👎🏼👎🏼 میدم.🌹🌹

جلسه جمعه یه چیزایی کم داشت و اونم آقای آفریدون و جناب نظری بود.