خانم های باردار در طی روز باید 5 تا 7 نوبت میوه مصرف نمایند

مصرف میوه در دوران بارداری بسیار مهم است. همان‌طور که علم تغذیه علم تعادل است در مورد میوه‌ها نمی‌توان گفت کدام میوه برتری خاصی نسبت به دیگری دارد.
توصیه می‌شود خانم باردار به صورت متنوع از تمام میوه‌های فصل استفاده کند و در طول روز 5 تا 7 نوبت میوه‌ و ‌سبزی‌های تازه و صیفی‌جات به صورت متنوع مصرف کند
در فصل تابستان میوه‌های مختلفی وجود دارد مانند هلو، شلیل، زردآلو، گوجه‌سبز، توت فرنگی و.... می‌توان از این میوه‌ها به طور متعادل در میان وعده‌های مختلف استفاده کنید. همانطور که گفته شد میوه‌ها نسبت به هم بهتر یا بد‌تر نیستند و باید به میزان لازم از تمام میوه‌های فصل و سبزی‌ها استفاده کرد.
ویتامین C بیشتر در سبزی‌های برگ سبز مثل کلم بروکلی و میوه‌های تازه مثل کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، توت‌فرنگی و در مرکبات پرتقال، گریپ‌فروت، انواع لیمو و نارنگی موجود است.
بنابراین به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در طول بارداری حتما در روز از میوه‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، بخورند. استفاده از آن‌ها باید به صورت متناوب طی روز باشد تا کمبود این ویتامین‌ها در آینده برای جنین مشکل ایجاد نکند.

بهترین میوه ها در زمان بارداری:

1. به شیرین: که بهتر است به صورت پخته یا آب آن مصرف شود. به صورت خام، نصف آن در روز، بیشتر استفاده نشود.
2.سیب (ترش و شیرین):1-3عدد در روز بیشتر مصرف نشود؛ اگر خام نمی تواند، به صورت پخته استفاده شود.
3.گلابی
4.بادام: از نظر طبع، گرم و تر است. جزو معدود خوراکی هایی است که در بدن، تولید خون می کند. هضم آن سنگین است و بهتر است 20 تا در روز خورده شود، هر 4-5 تا به فاصله چند ساعت.
5.انار: این میوه بسیاری از مواد معدنی را داراست ، یبوست را برطرف می کند و در بدن تولید خون می کند.
6. کندر: تنها در ماه 3 بارداری که زمان تشکیل سیستم عصبی جنین است، موجب تقویت حافظه آن می شود، آن هم از نوع کندر قرمز و به صورت دم کرده، در ماه سوم، هر روز، خورده شود.

جهت رزرو مشاوره تلفنی و حضوری با این شماره تماس بگیرید 09374071940