خلاصه فیلم آتش بس 1و2


خلاصه داستان فیلم:سایه، مهندس آرشیتکت، برای طلاق از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است، نزد وکیل می رود اما تصادفاً گذارش به مطب یک روان شناس می افتد و طبق پیشنهاد روان شناس، نحوه آشنایی و مسائل مربوط به زندگی مشترکش با یوسف را که آکنده از لجاجت های متقابل است، برای دکتر تعریف می کند…

 فیلم سینمایی«آتش بس 2»، قسمت دوم اولین فیلم میلیاردی تاریخ سینمای ایران به کارگردانی تهمینه میلانی به زودی به سرگروهی سینما فرهنگ اکران می شود. از آخرین ساخته تهمینه میلانی، فیلم سینمایی «یکی از ما دو نفر» 4 سال می گذرد که این فیلم در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. زوج اصلی فیلم «آتش بس 1» مهناز افشار و محمدرضا گلزار بودند اما این بار زوج اصلی «آتش بس 2» میترا حجار و بهرام رادان هستند که در رابطه ی زناشویی خود دچار مشکل می شوند.

 

خلاصه فیلم «آتش بس 2»:

یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند پس از سالها، مشاور خانواده‌ی خود را بطور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سال‌هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور به سر می‌برد، مرور می‌کنند.

 



تهمینه میلانی می‌گوید: داستان آتش بس 2 ربط مستقیم به آتش بس 1 (کودک درون) ندارد.

این کارگردان در صفحه فیس‌بوک خود به پرسش مردم درباره‌ی ارتباط فیلم «آتش بس» 1 با 2 پاسخ داد و گفت: «دوستان عزیز که درباره ارتباط فیلم «آتش بس» ا با 2 می‌پرسید، داستان آتش بس 2 ربط مستقیم به آتش بس 1 (کودک درون) ندارد و انتقادی طنز از زوج‌هایی است که با ظاهر مدرن و تربیت و خواسته‌های سنتی دچار مشکلات ارتباطی بسیار هستند. تنها دکتر روانشناس که آتیلا پسیانی آن را بازی می‌کند در هر دو فیلم مشترک است.

امیدوارم با نمایش فیلم «آتش بس» 2 و در ادامه با ساختن «آتش بس» 3 و4 و.... که با مشاوره‌ی یکی از متخصصین برجسته‌ی ایرانی، ساخته خواهد شد به یک روابط خانوادگی اشتباه اجتماعی و در ادامه سیاسی با محور قرار دادن دکتر مشاور، «آتش بس» بدهیم و یا حداقل درباره‌ی آنها فکر کنیم.

در خلاصه داستان این فیلم که تهیه‌کننده‌ی آن محمد نیک‌بین است،آمده است:« یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند پس از سالها،مشاور خانواده‌ی خود را بطور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند،اتفاقات سال‌هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور به سر می‌برد، مرور می‌کنند

«آتش بس 2» با بازی بهرام رادان، میترا حجار،آتیلا پسیانی،گوهر خیراندیش،مهرانه مهین‌ترابی،پژمان جمشیدی،دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان از 16 بهمن 92 در لوکیشنی در فرمانیه تهران آغاز شد.

عوامل فیلم «آتش بس 2 » عبارتند از: کارگردان : تهمینه میلانی، تهیه‌کننده:محمد نیک‌بین،مدیرتولید:محمد صادق آذین

مدیرفیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرصدابرداری:اسحاق خانزادی،طراح گریم : جلال‌الدین معیریان،طراح صحنه و لباس:آزیتا میلانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: عباس خواجه‌وند، منشی‌صحنه: الهام راد،اجرای گریم بانوان: میشا جودت، اجرای گریم آقایان: شهرام توانا، مدیر تدارکات:امیر یمینی.