رابطه صمیمی بین والدین و فرزندان موجب اعتمادسازی می‌شود

متخصص حوزه بهداشت روان گفت: ارتباطات صمیمی در انسان به دلایل نیاز به پیوندجویی و دلبستگی ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آن توسط والدین و فرزندان شکل می‌گیرد و موجب رشد مغز اجتماعی و اعتمادسازی در جنبه‌های روابط شغلی می‌شود.



امیر محمد شهسوارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اهمیت ارتباطات صمیمی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های روابط انسانی، ارتباطات صمیمی است که در انسان به دو علت زیربنایی نیاز به پیوندجویی و دلبستگی، وجود دارد.

وی افزود: ایجاد روابط صمیمانه و درست، کارکردهای زیادی دارد؛ مهمترین رابطه صمیمی بین والدین و فرزند است که اگر بر اساس سبک فرزند پروری قاطع و اطمینان‌بخش شکل گیرد منجر به انتقال درست ارزش‌ها، هنجارها و فرهنگ از نسلی به نسل دیگر می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: در سبک فرزند پروری قاطع و اطمینان بخش، والدین انتظارات زیادی از فرزند خود دارند و در عین حال پاسخ‌دهی به نیازهای واقعی فرزندانشان نیز بالاست.

شهسوارانی تصریح کرد: کارکردهای دیگر تشکیل روابط صمیمی، رشد مغز اجتماعی به ویژه در مدارهای پردازش هیجانی، اعتماد سازی در جنبه‌های روابط شغلی و روابط با همسر در آینده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تکالیف موجود در نظام‌های اجتماعی و خانوادگی آموزش نحوه صحیح برقراری روابط صمیمی است که این امر با مراجعه به متخصصان حوزه سلامت روان قابل دستیابی است.