رییس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از راه​اندازی 38 پایگاه انتخاب رشته در استان ویژه داوطلبان ورود به دانشگاه خبر داد.
پروین کاوه ، با اشاره به فعالیت این پایگاه‌ها در سراسر استان اظهارکرد: پایگاههای انتخاب رشته از پنجم تا دهم مردادماه هم‌زمان با مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، فعال خواهند بود.
 وی افزود: فعالیت همه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش خوزستان و اطلاعات آن‌ها شامل آدرس و ساعات کار هر پایگاه از طریق تبلیغات شهری و سایت اداره مشاوره آموزش و پرورش استان، اطلاع​رسانی می‌شود.
 رییس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که پایگاه​های انتخاب رشته مطابق برنامه سازمان سنجش فعالیت می​کنند، گفت: در این مراکز بهترین و باتجربه​ترین مشاوران مجازین به انتخاب رشته را راهنمایی می​کنند.
 کاوه با اشاره به این‌که برای این مشاوران دوره آموزشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره آموزشی مشاوران با جدیدترین تغییرات دفترچه انتخاب رشته آشنا خواهند شد و این اطلاعات را به داوطلبان منتقل خواهند کرد.
 
وی با ذکر این نکته که جامع​ترین اطلاعات برای انتخاب رشته در دفترچه سازمان سنجش آمده‌است، بیان کرد: به داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه‌ توصیه می​شود که حتما مطالب این دفترچه را به‌صورت کامل و دقیق مطالعه کنند تا آگاهی اولیه‌ای را به دست آورند و در پایگاه​ها اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌ای به آن‌ها ارایه شود.
 رییس اداره مشاور اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه راهنمایی داوطلبان ورود به دانشگاه، اظهارکرد: هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای مرکز خوزستان انجام شده‌است تا تعدادی از مشاوران با حضور در برنامه شب​های کارون، اطلاعات و نکات مهم جهت انتخاب رشته را به داوطلبان ارایه کنند.
 کاوه خاطرنشان کرد: در پایگاه​های انتخاب رشته داوطلبان بر اساس نمره و رتبه خود در کنکور، رشته‌هایی را به‌صورت مجازی انتخاب می​کنند و سپس به جلسات مشاوره هدایت می​شوند؛ همچنین امسال لیستی از اطلاعات رتبه‌های داوطلبان کنکور سال گذشته و دانشگاه محل قبولی، تهیه شده‌است که به‌عنوان الگو به داوطلبان معرفی و توصیه می​شوند.