در کدام یک از کودکان خود ارضایی کم تر است؟

اکثر کودکان در دوره ای از سنین رشد، آلت تناسلی خود را از روی کنجکاوی دستکاری می کنند ولی تعدادی از آن ها خود ارضایی می کنند.

سرگرمی اصلی و بهتر بگوییم، شغل اصلی کودکان، بازی است. کودکان با انجام دادن بازی های متنوع و مفرح، به شادی و لذت می رسند. بهترین تفریح و لذت کودکان، بازی کردن است. بازی کودکان آن قدر مهم است که ائمه ی اطهار در روایات برای تأکید می ورزند:

امام صادق (ع) می فرماید:

« کودکان بایستی هفت سال بازی کنند و هفت سال کتاب بیاموزند و هفت سال حلال و حرام خدا را یاد بگیرند».

کودکانی که با انجام بازی های مختلف، داشتن دوستان و هم بازی های خوب، داشتن اسباب بازی ها و سرگرمی های متنوع، رفتن به پارک، شرکت در کلاس های ورزشی، رفتن به مهد کودک، سرگرم می شوند و تمام وقت شان پر می شود، دیگر مجالی برای خود ارضایی پیدا نمی کنند.

اصطلاح جالبی که والدین برای خود ارضایی فرزندان شان به کار می برند، این است که می گویند: « فرزندم با خودش بازی می کند» که دقیقاً درست می گویند.

اگر کودک با بچه های هم سن وسال خود، مثلاً با بچه های مهد کودک، بچه های فامیل، بچه های همسایه و دوستان، هم بازی شود و از بازی با آن ها لبریز از شادی و لذت شود، دیگر دلیلی ندارد و اصلاً فرصتی برای خود ارضایی پیدا نمی کند که به خود مشغول شود یا با خودش بازی کند و از خودش لذت ببرد.

کودکانی که هم بازی کم دارند یا ندارند، والدین باید این خلأ را با هم بازی شدن با آن ها یا بردن آن ها به پارک و شهربازی جبران کنند.

 

 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

📞تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

  09374071940 مسعود آفریدون

 

 


مرکز مشاوره تلفنی