سؤال ۶۲: … مصرف … فلووکسامین و سرترالین با هم تداخلی ندارد؟ … برای درمان وسواس … الکتروشوک … بهتر است یا دارو درمانی؟ …

سؤال ۶۱: می‌خواستم بدانم عوارض قطع ناگهانی مصرف سرترالین مثل سرگیجه تا چند روز باقی می‌مانند؟ …

سؤال ۶۰: … ظاهراً یک قرص آمریکایی هست که بعد از چند ساعت از مصرف آن انسان هیچ‌گونه ترسی ندارد … درست است؟ …

سؤال ۵۹: آیا مصرف قرص سرترالین ۱۰۰ میلی‌گرمی و کلومیپرامین تداخلی دارند؟

سؤال ۵۸: … دردها و کوفتگی‌ها نزدیک به ۱۰ سال است که همچنان هستند … حالم از همه مردم به هم می‌خورد، ارتباطم با دیگران در حد صفر است … آیا درست‌شدنی هست؟

سؤال ۵۷: … آیا درست است که بیماری دو قطبی بعد از چهل سالگی عود نمی‌کند … اگر تاریخ مصرف قرص ضد افسردگی دو ماه مانده باشد … آیا تأثیری روی اثر آن دارد؟

سؤال ۵۶: خوردن همزمان دوکسپین با سیتالوپرام مشکلی ندارد؟

سؤال ۵۵: … سه سال بعد از خوردن قرص سیتالوپرام … دچار عدم انگیزه و کندی در تفکر شدم … آیا من دچار عوارض سیتالوپرام شدم؟ …

سؤال ۵۴: … آیا مصرف همزمان ونلافاکسین و فلوکستین تداخل دارد؟ و آیا می‌توان نورتریپتیلین را با اینها مصرف کرد؟ …

سؤال ۵۳: … حدود ۳۵ سال است که برای میگرن … نورتریپتیلین مصرف می‌کند … چرا مشکل خواب و میگرن ایشان در طی این مدت خوب نشده است؟ …

سؤال ۵۲: … من کارشناس … هستم … اکنون که ۳۰ سال سن دارم، … کار عاقلانه‌ای است که ۱۱ سال درس بخوانم و روانپزشک بشوم؟ …

سؤال ۵۱: … با مصرف قرص‌های بوپروپیون، فلوکستین، … پرفنازین … یعنی تقریباً روزی ۱۱ قرص منهای مسکن‌ها. … چه بر سر کبدم خواهد آمد؟ …

سؤال ۵۰: … دچار وسواس فکری شدم … فلووکسامین تجویز کردند … مشکلم خیلی حاد شده … یک کلینیک پیشنهاد نوروفیدبک داد … راهنماییم کنید …

سؤال ۴۹: … پدر من بر اثر ورشکستگی دچار اختلال دوقطبی شدند … خیلی افسرده است و صحبت نمی‌کند … چه کار کنم که بهتر بشود؟

سؤال ۴۸: … به تجویز پزشک قرص فلووکسامین … مصرف کردم. الان حالم خوبه. می‌توانم این دارو را خودبخود قطع کنم؟

سؤال ۴۷: آیا اختلال پارانوئید (در سطح بالا) به طور کامل قابل درمان است؟

سؤال ۴۶: … علت این‌که انسان بعضی وقت‌ها با علم به این‌که کاری درست است … ولی در انجامش تعلل می‌کند … چیست؟ …

سؤال ۴۵: … خواهرم دچار اسکیزوفرنی … هست … نُه داروی مختلف مصرف می‌کند … آیا معمول است که بیمار این تعداد دارو را همزمان مصرف کند؟ …

سؤال ۴۴: … برای شب امتحان ریتالین مصرف می‌کنم … باعث تپش قلب زیاد می‌شود … آیا می‌شود … از … پروپرانولول استفاده کنم؟ …

سؤال ۴۳: … برادری … دارم که … اصلاً دارو نمی‌خورد … در حالی که پس از مدتی که دارو نمی‌خورد دوباره آشفته می‌شود.

سؤال ۴۲: مادرم … قرص دوکسپین، سیتالورامین و پرفنازین مصرف کرده و دچار تاری دید شده است … چه باید کرد؟

سؤال ۴۱: … حدود یک سال و نیم است که فلوکستین … مصرف می‌کنم … افکار منفی کاملاً از بین رفته‌اند … قصد بارداری دارم … لازم است دارو را کاملاً قطع نمایم؟

سؤال ۴۰: … خانم بنده … یک ماه است که توهم شنیداری پیدا کرده است … دکترها هالوپریدول و سیتالوپرام و دیازپام تجویز کرده‌اند … چه مدت توهم خواهد داشت؟

سؤال ۳۹: … به دلیل ADHD … ریتالین مصرف می‌کنم … بین زمان از بین رفتن اثر قرص اول تا مصرف قرص دوم … دچار سردرد و احساس غم … می‌شوم … این دارو را قطع کنم؟

سؤال ۳۸: … مبتلا به وسواس فکری. مدت ۸ سال است که دارو مصرف می‌کنم. … بعد از این مدت تأثیری آنچنانی نداشتند … چه باید کرد.

سؤال ۳۷: … آیا دخترم میتونه برای امتحانش فقط دو یا سه عدد قرص ریتالین مصرف کنه …

سؤال ۳۶: … به تریاک اعتیاد داشتم و سه ماه است که ترک کردم. هنوز احساس ضعف در بدنم دارم … راهی برای بهبود این وضعیت وجود دارد؟

سؤال ۳۵: … یک‌بار نزدیک به ۱۰ ساعت شیشه مصرف کردم … هر از گاهی … مغزم درست کار نمی‌کند … برای درمانش چه‌کار کنم؟ …

سؤال ۳۴: … چه مواد غذایی و خوراکی برای اختلالات دوقطبی مفید هستند …

سؤال ۳۳: … از کودکی … هیچ دوست صمیمی نداشتم … عدم توانایی ارتباط با همکاران … چنین … احساساتی … چه نوع اختلال روانی می‌باشد؟ …

سؤال ۳۲: … سه ماهی است که شیشه را ترک کردم ولی اصلاً سرحال نیستم … داروی جدیدی نیاز است؟

سؤال ۳۱: … می‌گوید نفسم یک طور دیگر هست، من با بقیه آدمها فرق دارم … «من می‌میرم» … راهنماییم کنید.

سؤال ۳۰: … دچار افسردگی شدم … مصرف افکسور را شروع کردم … دو ماه است که … دچار گرگرفتگی می‌شوم … به چه دلیل است؟

سؤال ۲۹: … از زندگی و همسرم متنفر شده‌ام … آسپرگر و شخصیت پارانوئید را برایش محتمل دانستند … چه‌کار کنم؟

سؤال ۲۸: … دو سال است که هر روز … ونلافاکسین می‌خورم. می‌خواستم ببینم می‌توانم مصرف این دارو را کاهش دهم … یک بار که این کپسول را نصف کردم سرگیجه داشتم …

سؤال ۲۷: … آیا الکتروشوک می‌تواند خاطرات منفی انسان را پاک کند؟

سؤال ۲۶: … آیا شخص اسکیزوفرنیا که … دندان خود … هر چندروز یک‌بار به مدت یک ساعت … می‌شوید … این‌ها جزو توهمات اوست یا وسواس است؟ …

سؤال ۲۵: … از کوچکی دیرآموز بود. به علت تشنج … پرخاشگری می‌کند. … خواهش می‌کنم من را یاری کنید.

سؤال ۲۴: … نصف قرص ونلافاکسین را طبق تجویز پزشک دیشب برای اولین بار مصرف کردم ولی به من بى‌خوابى و تهوع شدید داد… باید دارو را ادامه بدهم؟ …

سؤال ۲۳: … من دچار وسواس شدید فکری هستم و واقعاً امکانش نیست پیش روانپزشک بروم. … آیا با مطالعه کتاب می‌توانم بدون دارو مشکلم را حل کنم؟

سؤال ۲۲: … صورت و بدنش حدود چند ثانیه لرزش شدید می‌کند … آیا نوار مغز یا اسکن از مغز خوب است؟ …

سؤال ۲۱: … تشخیص سایکوز داده بودند … هالوپریدول و آرتان می‌خورد … آب دهانش جاری است … راه رفتنش هم اینقدر آهسته شده … امیدی هست که بهتر بشود؟

سؤال ۲۰: خواهری … دارم که معلول ذهنی است … جیغ می‌زند و بی‌قراری می‌کند … خواهش می‌کنم راهنمایی کنید.

 سؤال ۱۹: … روانپزشک تشخیص بیماری دوقطبی برایم داده است. … نوار مغزی انجام شد و گفتند تشخیص دوقطبی تأیید نمی‌شود … از نظر شما باید چه کار کنم؟

سؤال ۱۸: … آیا راست می‌گویند که ریتالین نوعی شیشه است؟ … برای من مصرف ریتالین اشکالی ندارد؟ … من به علت بیش‌فعالی ریتالین می‌خورم.

سؤال ۱۷: … شروع کردم به مصرف زولپیدم… خانواده‌ام هر روز می‌گویند قبل از خواب حرف‌هایی زده‌ام ولی هیچکدام را یادم نمی‌آید… ممکن است عارضه زولپیدم باشد؟

سؤال ۱۶: … شوهر و دوستانم همه اصرار دارند که باید قرص اعصاب بخورم … با همه این حرف‌ها هنوز قانع نشده‌ام … همه‌اش می‌گویم چرا من؟ …

سؤال ۱۵: … آیا دادن قرص سلکوکسیب به بیمار اسکیزوفرنیا که ریسپریدون، کلونازپام، ابیلیزول و سرترالین می‌خورد اشکالی دارد؟ …

سؤال ۱۴: … چه تمرین‌ها و چه رفتاری برای بامسؤولیت کردن مردی که تازه با او ازدواج کرده‌ام وجود دارد؟

سؤال ۱۳: … هفته قبل دست به خودکشی زدم … دو جلسه الکتروشوک انجام شده … انگار دیگر امیدی به بهبودی من نیست. بعد از این چه باید بکنم؟

سؤال ۱۲: … مبتلا به وسواس، صرع و اختلال دوقطبی هستم … قرار است قبل از شوک داروهای ضدتشنج کم کم قطع شود … نظر شما … چیست؟

سؤال ۱۱: … دختر ۳۲ ساله‌ام … اسکیزوفرنیا دارد. هر وقت دکتر به او دارویی می‌دهد با احتباس شدید ادرار مواجه می‌شود …

سؤال ۱۰: … سه سال … سیتالوپرام … می‌خورم … همسرم … می‌گوید خودت سعی کن تا دارویت بیشتر نشود … امکان بهتر شدن هست؟

سؤال ۹: … پسر ۸ ساله‌ام بیش‌فعال است … روانپزشک … ریتالین نوشت … گفته بودند اعتیادآور است … به ما پیشنهاد نوروفیدبک دادند … چه کار کنیم؟

سؤال ۸: پسری ۲۲ ساله دارم … متوجه شدم که ‏شیشه مصرف می‌کند. … چطور می‌توانم پسرم را از این وضعیت نجات دهم …؟

سؤال ۷: … یک سالی است که به دلیل ابتلا به مشکل افسردگی فلوکستین مصرف می‌کنم. … می‌توانم آن را متوقف کنم؟

سؤال ۶: … سه سال پیش تجربه شکست عاطفی را داشتم. بعد از این مسأله دیگر نتوانسته‌ام به کسی اعتماد کنم. … لطفاً من را راهنمایی کنید.‏

سؤال ۵: … هر سال با شروع پاییز و زمستان احساس افسردگی می‌کنم … آیا فقط با مصرف دارو درمان می‌شوم؟ …

سؤال ۴: سیزده سال است که … موهای سرم را می‌کنم. دیگر از این وضعیت خسته شده‌ام. ‏… باید چه کار کنم؟

سؤال ۳: … قرص لیتیوم مصرف می‌کنم. به من گفته‌اند … لیتیوم خونم کم است. چطور می‌توانم مشکل کمبود لیتیوم را حل کنم؟

سؤال ۲: … بنده بیمار وسواسی هستم و به همین خاطر روزی صد میلی‌گرم سرترالین مصرف می‌کنم. … می‌خواستم ببینم نظر شما چیست …؟

سؤال ۱: … یکسال هست قرص الانزاپین … مصرف می‌کنم که باعث اضافه وزن شدید در من شده … آیا داروی دیگری می­‌توان جایگزین کرد؟