سلام خسته نباشید
مادرم ۴۳ ساله هستن چند ماهی هست
که پریودشون نامنظم شده زمان خونریزی‌شون هم دردناک هم طولانی شده حتی به ۱۵ روز هم میرسه
موقعی که پریود نیستن هم سوزش دارن
دکتر هم رفت بهش گفتن رحمش بزرگ شده
میشه شما دررابطه با منظم شدن پریودشون راهنمایی کنید
بازم ممنون بابت وقتی که برای مردم میزارید🌺

پاسخ👇

عزیزم ابتدا باید علت بزرگ شدن رحم ( مانند فیبروم ، آدنومیوز ، اختلالات هورمونی و ... ) توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه برای کاهش درد می توانند از داروهای مسکن استفاده کنند و قرص‎های کنترل بارداری و دستگاه‎های داخل رحمی (IUD) حاوی پروژسترون می‎توانند علایم خونریزی سنگین قاعدگی را کاهش دهد. اما در موارد بسیار شدید که به دارو جواب ندهد ممکن است انجام جراحی هیسترکتومی ضروری باشد.

 

#سوال

سلام خسته نباشید ممنون از کانال خیلی خوبتون که خیلی شفاف و صریح مشکلات رو بررسی و جواب میده
بنده 27 سالمه و مجردم تا حالا رابطه ای نداشتم تا چن وقت پیش اون هم اصلا نعوظ برام اتفاق نیفتاد و نمیفته اصلا هم تحت اراده ی خودم نیس و زود هم ارضا میشم متخصص رفتم قرص رفع استرس (اسنترا)و ترادامیکس داد گف خوب میشی طبیعیه،ولی اصلا اثر نداشت نعوظ شبانه درخواب دارم ولی تحت کنترل خودم باشه اصلا، برا ازدواج خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید😔

پاسخ👇

اختلال نعوظ علل متفاوتی دارد از جمله دلایل جسمی و روانی
مانند کاهش هورمون تستوسترون ، اختلالات هورمونی غدد درون ریز مانند تیروئید و هیپوفیز ، دیابت ، مشکلات قلبی و عروقی ، عوارض مصرف بعضی از داروها ، سیگار و مواد مخدر ، خودارضایی ، افزایش چربی خون، مشکلات خانوادگی ، استرس و اضطراب ،آسیب‌های مغز و نخاع ، بیماری MS ، خستگی و مشغله کاری ، خواب و استراحت ناکافی و ....
جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری می‌باشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد در نتیجه اختلال در هر قسمتی از این مراحل سبب اختلال نعوظ شده که نیاز به بررسی توسط پزشک ارولوژی دارد و این را در نظر داست باشید اختلال نعوظ بیماری نیست، بلکه علامت بیماری است که ممکن است در فرد وجود داشته باشد.

#سوال

سلام
۱۷ هفته و یک روزم امروز رفتم غربالگری دوم گفتن دو طرف مغز جنین کیستی ب اندازه ۹ میلیمتر هس ک مشکل جدی هس ولی کافی برا سقط نیس بنظرتون چیکار کنم؟

پاسخ👇

عزیزم یکی از یافته های سونوگرافی غربالگری سلامت سه ماهه دوم بارداری کیست کوروئید پلکسوس در جنین که به صورت کیستی خوش خیم و گذرا در مغز جنین توصیف می شود که این کیست در ناحیه ای از بطن های مغزی دیده می شود که پاتولوژیک نیست و وجود آن به تنهایی اختلالی در عملکرد مغزی جنین ایجاد نمی کند.تقریبا در 2 درصد جنین ها در هفته های 16-24 حاملگی دیده می شود، ولی در 95 درصد موارد تا 28 هفتگی از بین می رود و پاتولوژیک نیست نگران نباشید

#سوال

سلام
 من عقد هستم با اصرار همسرم رابطه داشتیم اما من چون عقد هستیم و این کار صورت گرفته عذاب وجدان دارم که در این دوران رابطه نباید باشه
من موقعی که همسرم خواست دخول انجام بده از ترس و فشار حالم بد شد و بدنم منقبظ شد و اینکه فک میکنم قطر التش زیاده و من تواناییش رو ندارم نمیدونم این تفکر منه یا چیز طبیعیه؟
میشه راهنماییم کنید ممنونتون هستم💐💐💐

پاسخ👇

عزیزم برقراری رابطه جنسی بین شما و نامزدتان در دوران عقد یک تصمیم کاملا شخصی است و به حریم خصوصی شما مربوط می شود با توجه به اینکه حد و مرز نگه داشتن در دوران عقد کار خیلی سختی است.
اما بدانید طول معمول آلت تناسلی آقایون در زمان تحریک کامل بین 11 تا 15 سانتیمتر است. اما در صورتی که منظور از بزرگی آلت، اندازه قطر آن باشد نیز مشکلی وجود ندارد، زیرا این مسئله با ارتجاعی بودن واژن زنان جبران می شود. البته همسرتان باید توجه داشته باشد که زنان بدلیل خصوصیات عاطفی برای آماده شدن جهت نزدیکی کامل نیاز به فرصت و پیش نوازی قبل از رابطه دارند.
توجه داشته باشید که احساس ترس همسر یا احساس درد و ناراحتی در داخل یا اطراف ورودی واژن در اولین مقاربتهای جنسی زوجین، از مشکلات شایع دختران تازه ازدواج کرده است. اما علت این ترس چه ناشی از تصور غلط نسبت به رابطه جنسی باشد و چه ناشی از بزرگ بودن آلت یا کوچک بودن دهانه رحم، در هر صورت باید درصدد پیگیری موضوع توسط پزشک زنان برآیید، چون ادامه پیدا کردن این مشکل بر میل جنسی تأثیر می گذارد. در موارد مشابه، این مسئله در رابطه میان زوجین اثر منفی خواهد گذاشت.

#سوال

سلام
خسته نباشید ببخشید اگ میشه ب سوالم هر چه زودتر جواب بدید ..خانمی هستم 25ساله و شوهرم30 ساله 7سال ازدواج کردیم همدیگر رو هم خیلی دوست داریم شوهرم خیلی میل جنسی بالای داره ولی متاسفنانه من اصلا میلی ب رابطه جنسی ندارم خیلی از این موضوع ناراحتیم دکترم ک رفتم گفتن مشکلی نداری و فقط قرص ویتامین برام تجویز کردن و گفتن ک باید برم پیش روانشناس ..ولی شوهر راضی نیس ک پیش روانشناس برم و میگ اگ خودت بخای خوب میشی ولی اینجور نیست و من هر چی سعی میکنم نمیتونم امیدوارم اینجا مشکلم حل بشه 😭😭
ممنونم از کانال خوبتون🙏🌹

 

پاسخ👇

متاسفانه مشکلات جنسی در بیشتر موارد از سوی زوج ها جدی گرفته نمی شود ما برای درمان یک سرماخوردگی ساده، ترس از آنفلوانزا به پزشک مراجعه می کنیم اما اغلب از بیان مشکلات جنسی طفره می رویم .در چنین مواردی، قبل از هر چیز باید بپذیریم که در رابطه با مسائل جنسی کم تجربه ایم و نیاز به آگاهی بیشتری داریم . این آگاهی با گفتگوی صادقانه با همسر و مشورت گرفتن از یک مشاور امین و مطلع و با تجربه به دست می آید حسن گفتگو این است که می فهمید کجای کار می لنگد. می فهمید طرف مقابل چه انتظاراتی در رابطه زناشویی تان دارد و چطور باید با آن مواجه شد. وقتی همسران عقاید، احساسات و حتی تفاوت های یکدیگر را به خوبی بشناسند، سردی های کمتری در زندگی پیش می آید. فراموش نکنیم داشتن روابط جنسی سالم بین زوجین یکی از ملزومات زندگی مشترک است و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف‌برانگیز از بین می‌رود، اما در صورتی که رابطه جنسی از بین برود و یا از میزان آن کاسته شود، جزئی‌ترین و پیش ‌پا افتاده‌ترین مسائل نیز به یک اختلاف بزرگ و حل‌نشدنی تبدیل می‌شوند. بنابراین برخی مشکلات وجود دارند که حل و فصل کردنشان به این سادگی نیست و نیاز به مشورت با یک فرد آگاه دارید.

#سوال

سلام من ۲سال و نیم ازدواج کردم ۲۴ سالمه شوهرم ۲۶ سالشه
یک سال سه ماه اقدام میکنم بارداری باردار نشدم همه ازمایش انجام دادم خودم وشوهرم سالم هستیم عکس رنگی از رحم انداختم سالم بودم شوهرمم ازمایش اسپرم داد طبیعی بود
فقط ۶ ماه پیش کیست ریز داشتم که مشکل حل شد فولیکل ۱۹ ۲۰ داشتم
اما نمیدانم چرا باردار نمیشم با اینکه سالم هستیم منو شوهرم باید چیکار کنیم  تیروئید نداشتم

 

پاسخ👇

خانم عزیز برای بارداری باید صبور بوده و استرس را کنار بگذارید. شانس بارداری در هر ماه 25 درصد است که البته به عوامل مختلفی بستگی دارد : وزن فرد ، میزان سلامتی فرد ، استرس که تاثیر منفی بر روی بدن میگذارد و سبب تاخیر در باروری میگردد ، ورزش که تاثیرات مثبت بر روی کاهش استرس ،هورمونهای بدن سبب بهتر شدن عملکرد تخمدان ها میگردد ، رژیم تغذیه  ایی سالم داشته باشید مصرف مواد غذایی میوه و سبزیجات ، تخم بلدرچین، سیر ، دارچین، امگا ۳، ویتامین دی ،ماهی و پرهیز از مصرف فست فود و غذاهای چرب ... پیشنهاد میشود . زمان تخمکگذاری خود را مشخص و نزدیکی از ۳ شب قبل یک شب درمیان تا ۳ شب پس از تخمکگذاری داشته  باشید
پس از رابطه جنسی به مدت 10 الی 15 دقیقه پس از مقاربت در رختخواب دراز بکشید و استراحت کنید

 

#سوال


سلام وقتتون بخیر دکتر
ازتون خواهش دارم که هرچه زودتر به سوال من جواب بدین چندمین باره دارم پیام میدم

همسر من 36 سالشه طبعشون هم سرد و خشکه...وزن و قدشون هم نرماله
الان تقریبا پنج ساله بیماری پیسی گرفته
بعضیا میگن از سردی و خشکی بدنه
بعضیا میگن از غذایی قاطی سرهم خورده مثل ماست و ماهی یا تخم مرغ و ماست همچین چیزایی

ما منطقه ای زندگی میکنیم که اب و هواش خیلی گرم و خشکه
خودشم به غذاها و نوشیدنی های سرد و خنک بیشتر مایله اصلا به چایی و چیزای گرم علاقه ای نداره
ولی چند مدت پیش رفته بودیم سفر اب و هوای سرد و خنک با اب شیرین اونجا که دوبار حمام کرد طی سفرمون تمام پیسی هاش به رنگ قرمز تبدیل شدن مثل اینکه رنگ دانه هاشو به دست اورده باشه
ولی بعد از برگشت به خونه باز رنگ سفید پیسی ها نمایان شد
الان داره تموم بدنش حتی به گوش و صورتش هم میرسه این پیسی

بیشتر هم توتابستون تشدید میشه و یا زمستون که هوای خیلی سرد باشه پوستش ترک برمیداره و پیسی میزنه
میگن استرس هم براش سمه
ولی متاسفانه اینقد مشکلات و دغدغه تو زندگیمون داریم که خود به خود این استرسه به وجود میاد

خیلی غصه میخورم خیلی میترسم از عاقبت این بیماری که نکنه یه روز تموم بدنش پر بشه
تورو به امام حسین علیه السلام یه درمانی چیزی جلوی راهم بزارید
جواب منو زودتر بدین دعاگوتون هستم

 

پاسخ👇

دوست عزیز بیماری لک و پیس (ویتیلیگو) که یک نوع اختلال در تولید یا تخریب  رنگدانه ها در ملانوسیتها است که پزشکان آن را یک بیماری خود ایمنی و ژنتیکی معرفی می کنند که بسیار تغذیه فرد و استرس و اضطراب در پیشرفت یا کندی بیماری موثر است اما چند راهکار موثر :
1️⃣ میوه و سبزیجات های که رنگدانه های فراوانی دارند یا به اصطلاح قرمز یا رنگ تیره دارند را بیشتر مصرف کنند مانند آب هویج و هویج پخته شده ، چغندر پخته شده (لبو ) ، انار (آب انار نباشد)  ، هندوانه ، توت فرنگی ، گوجه پخته شده و پرهیز از مصرف مواد غذایی با طبع سرد مانند ماست ، ترشی و شوری و... مصرف مواد غذایی با طبع گرم : گوشت راسته گوسفند ، آبگوشت ، زرد چوبه ، نخود و لوبیا ، سیر
2️⃣ هنگام صبحانه یک لیوان شیر گرم با یک قاشق مرباخوری عسل و زعفران یا با شیره انگور مصرف کنند
3️⃣ حتما از کرمهای ضد آفتاب خاصیت حفاظتی (SPF) بالاتر از ۵۰ استفاده
کنند
4️⃣ هفته ای دو مرتبه چند عدد زرده تخم مرغ بخورند اما از خوردن سفیده تخم مرغ پرهیز کنند
5️⃣ جهت کاهش استرس و اضطراب ورزش کنند مانند پیاده روی ، شنا ، یوگا
6️⃣ نور درمانی معمولاً به صورت دو بار در هفته در یک دوره ۳ تا ۴ ماهه انجام می‌شود که فوق العاده روش موثری جهت درمان است
7️⃣ استفاده از داروهای اسید فولیک ، زینک و ویتامین B12 جهت تولید رنگدانه ، زدن موضعی روغن هسته انگور ، دارو درمانی تحت نظر و با تجویز متخصص پوست

#سوال


ببخشید من خیلی وقته که منتظر جواب سوالم هستم،ممنون میشم پاسخگو باشید
دختر ۲۰ساله و مجردی هستم
لابیاهام برجسته‌ و بیرون زده‌است بطوری که وقتی لباس زیر پوشیدم هم برجستگی ها مشخصه و بدنم صاف نیست،طبیعیه این حالت؟یکم نگرانم و خجالت میشکم
برای  رابطه‌ی جنسی مشکلی برام پیش نمیاد؟لازمه قبل از ازدواج لابیاپلاستی انجام بدم؟

 

پاسخ👇

 

عزیزم منظور شما از لابیا مشخص نیست زیرا در دستگاه تناسلی دو نوع لابیا داریم لابیا ماژور و لابیا مینور
لابیا ماژور که لایه بیرونی ناحیه تناسلی را گویند که وظیفه آنها پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینور و کلیتوریس است که  مردان هر چه تپل تر باشد بیشتر می پسندند اما لابیا مینور یا لابیا داخلی، که در دو طرف دهانه واژن و بین لابیا ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین افراد متفاوت، مختلف است که به سن، ژنتیک، مسائل هورمونی و بارداری های متعدد و ... بستگی دارد
چنانچه لابیاهای مینور باعث آزار و اذیت شخص حین انجام فعالیتهای ورزشی ، فعالیت جنسی شود و یا با جلوگیری از خروج ترشحات واژن، موجب عفونتهای واژینال گردد، غیرطبیعی محسوب می شود و باید فرد جهت انجام عمل لابیاپلاستی اقدام کند بنابراین تا زمان ازدواج صبر کنید

#سوال


من ٣٣سال سن دارم و  از همسرم که ١٢ سال از خودم بزرگتر بود جدا شدم و یه دختر ١١ساله دارم خیلی سعی کردم و راه ها رو رفتم طلاق نگیرم ولی نشد 😔
الان نزدیک به ۴ سال هست که با اقایی رابطه دارم که ایشون هم ۵ ساله از همسرشون جدا شدن ویه پسر ١۵ساله دارن که با مادرش زندگی میکنه و الان باهم نامزد هستیم ایشون ٣٩ساله هستن و به شدت مهربون و باوقار که تموم نیازهای من و دخترم رو تامین میکنن..وقصد ازدواج داریم و با خانواده من هم راجب ازدواج صحبت کردن تا الانم من صبر کردم تا بیشتر بشناسمشون ولی یه مشکلی هست که این اقا ۵سال است که اعتیاد رو ترک کردن ودارن سالم زندگی میکنن ولی زندگی با ادمای ان ای یه کم سخت است ایا مشکلی برای ازدواجم با این اقا پیش میاد دراینده یا خیــر؟🙏

سوال دوم اینه که دخترم نمیتونه این اقا رو قبول کنه هرچقدر محبت این اقا میکنن بازم بی فایده است و حتی من هم کلی با دخترم صحبت کردم ولی میگه من نمیخوام ازدواج کنی اگرم میکنی من حرفی ندارم ولی من از این اقا بدم میاد چون خیلی بهم گیرمیده و اخلاقش یه جوریه ...این اقا خیلی با دخترم درحد مجاز شوخی و خنده میکنه که کمبود نداشتن بی پدری رو نچشه و خیلی زیاد هم رو تربیتش حساسه و مشکلات دخترمو بهش با صحبت ومنطق میگه و یه کمی هم با دخترم  لج میکنه حتی سر کنترل گرفتن تلویزیون وامثالش
ایا به این اقا بگم که به تربیت دخترم کاری نداشته باشه یا برعکس
واقعا موندم چیکار کنم کمکم کنید وجوابمو بدید که با وجود دخترم به صلاحه ازدواج کنم یا خیر ممنون میشم 🙏😔ببخشید طولانی شد


پاسخ👇

 

عزیزم ازدواج مجدد حق طبیعی و شرعی همه مردها یا زن هاست اما هر دوی شما سابقه یک ازدواج ناموفق و هر دو از ازدواج قبلی فرزند دارید باید قبل از رفتن زیر یک سقف تمام مسائل و مشکلات حل و فصل شود
از نظر جسمی، فرزند دختر شما در 11 سالگی با سرعت زیادی به دوره بلوغ نزدیک می شود که با تغییرات گسترده ای در زندگی روبه رو می شود، مدرسه جدید، مواجهه با نوجوانی و تغییرات جسمی ( قاعدگی ، میل جنسی ) که برای او دلهره آور است، می تواند زندگی را چالش برانگیز کند از نظر احساسی، این سن دوره سرکشی دختر شماست، بلوغ و تغییرات جسمی باعث می شود او اعتماد به نفس و عزت نفس کمتری داشته باشد.
ابتدا تلاش نکنید فرزندتان به سرعت با ازدواج مجدد شما موافقت کند باید اجازه دهید فرزندتان به تدریج با موضوع ازدواج مجدد شما کنار بیاید و پدرخوانده اش را بپذیرد ، به فرزندتان بگویید: یادت باشه، هیچ کس نمی تونه جای تو رو تو قلب من پر کنه. عشق به فرزند با هیچ عشقی قابل مقایسه نیست یا جایگزین نیست زیرا دختر شما نگران است که آیا این فرد بین من و مادرم فاصله می اندازد؟آیا عشق مادرم نسبت به من کمرنگ و یا تقسیم شود؟ و رعایت این نکته بسیار مهم است که نباید از پدر قبلی او بدگویی ( هر دوی شما) کنید چون به هر حال فرزندتان ، پدر خود را دوست دارد و نمیتواند بدگوییها را تحمل کند. و اگر میگویید که تو پدر من نیستی نباید واکنش نشان دهید .
بنابراین بهتر است قبل از ازدواج کردن ( سابقه اعتیاد نامزدتان و طلاق و فرزند داشتن هر دوی شما ) حتما به روانشناس روابط خانواده جهت مشاوره مراجعه کنید

 

جهت رزرو مشاوره تلفنی با این شماره تماس بگیرید 09374071940