📝شانزدهمین جلسه حضوری گروه یارمهربان (مشاوره ی دوره همی) در شهرستان ایذه
9 مهر95
☑️موضوع : پرسش وپاسخ درزمینه ی ( رابطه های ما)

✅رهبران گروه: طهماسبی/ آفریدون
تعداد:50 نفر
بازخورد دهندگان⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

1⃣خانم احمدی: بنام عشق الهی...دوستان سلام
مبحث جلسه ی امروز دورهمی،پرسش و پاسخ درزمینه ی روابط ما....
ساعات اولیه جلسه با مروری بر ۱۶ جلسه ی گذشته ک برای من و دوستانی ک مانند من اولین یا دومین حضورشون تو این جلسات بود،معرفی بیشتر اهداف این جلسات و گفت و شنودهای دوستان بود ک جناب آفریدون با قدرت کلامشون و توضیحات کامل تونستن با مبحث امروز مرتبط کنن و من ب راحتی ارتباط این جلسات رو درک کردم..
ارتباط دو دوست یا زن و شوهر در طول گذشت ایام ب طور معمول با مشگلات ریز و درشت روبرو میشه ک در نحوه رفتارشون و اون ارتباط تغیراتی ایجاب میکنه..درنهایت دلخوریها و ناراحتی هایی ب وجود میاد..طرز بیان و نگرش طرف مقابل خیلی در تشدید یا رفع این معذل میتونه موثر باشه..
دوستان سوالاتی داشتن.منجمله دوستی گفتن ک چطور رفع اختلاف کنیم ک ب مشگلات بدتری دچارنشیم.هردوستی نظری داد اما برای من جالبتر نظر اون دوست بود ک گفتن چ نیازی ب توضیح یا قانع کردن؟؟؟؟؟؟
دلم میخاست ب اون دوست بگم منم با نظر شما موافقم اما درصورتی ک شخص دلخور تو زندگیم هیچ نقشی نداشته باشه و بود و نبودش تو روند زندگیم بی تاثیر باشه اما اگ همسرم یا دوست چندین ساله ام باشه مطمئنا برام مهمه ک قانش کنم..
طی گفته های آقای آفریدون تو زندگی هرشخص ی سیستمه احمقانه هس و ی سیستم خلاقانه..مشخصه ک احمقانه باعث دورشدن طرف مقابل و درنهایت تنهایی مارو بهمراه داره اما بالعکس سیستم خلاقانه میتونه با زیرکی و کاردانی شخص هم نشگل رو ب نحو احسنت حل کنه هم این اطمینان رو ب شخص مقابل بده ک من دوست دارم و هیچ وقت دلم نمیخواد ناراحت بشی❤️
دکتر اظهار داشتن ک اگ اون ۵ اصل مهم زندگی ک همون نیازهای مشترک همه افراد رو در وحله ی اول مد نظر بگیریم و ب اون اعتقاد و ایمان داشته باشیم ،برای رسیدن ب شادی فقط برداشتن ی گامه و اون نادیده گرفتن بعضی از اشتباهات کوچیکه ک با ی لبخند میشه حلش کرد..
اما بعضی جاها ک مقصر نیستیم اما برا اثبات خیلی چیزا و بقاء زندگی مجبوریم عذر خواهی کنیم اون هیجان و کینه از اون دلخوری تو وجودمون باقی میمونه و ب مرور زمان دوری ب همراه داره...
سعی کنیم عادات پیوند دهنده رو پیش بگیریم و از دور کننده ها پرهیز کنیم..
بهترین راه برای رفع اختلافات صحبت کردنه درصورتیک دوتا گوش برا شنیدن داشته باشه و بخواد ک گوش کنه وگرنه هیچ فایده ای نداره...
متاسفانه من نتونستم جلسه ی امروز رو ب طور کامل در خدمت اساتید گرامی باشم امیدوارم درجلسات بعدی بتونم این سوال ک در ذهن من بدون ج مونده رو حل کنم..
با تشکر..ساعات خوبی پیش رو داشته باشین..
2⃣آقای سلحشور: سلام بچه‌ها، من اول قبل از اینکه نظرمو درمورد جلسه امروز بگم میخوام بازم مثل همیشه از کمکهای بی دریغ و بدون چشم داشت دوست و استاد عزیزم آقای آفریدون تشکر کنم که مثل همیشه خنک های سایه وجودشون توی گرمای زندگی و روشنای راهنمایی هاشون توی تاریکی زندگی همیشه بالای سر من و تیم آبان موزیک بوده و هست،
جلسه امروز خیلی عالی بود و من به پاسخ سوالاتی که توی ذهنم بود با توضیحات کامل اساتید رسیدم، یاد گرفتم که چطور با مشکلاتی که توی زندگیم پیش میاد برخورد کنم به طوریکه کمترین آسیب رو واسه رابطم با طرف مقابل داشته باشه،، مرسی از اساتید محترم و همه بچه ها
3⃣خانم عباسی: ممنون از دوستان و استادای گل .جلسه خیلی خوب بود مخصوصا اینکه همه تو بحث شریک بودن و اینکه دو به دو تونستن مشکلاتو تو ذهنمون ترسیم کنن خیلی خوب و تاثیرگذاره بازم ممنون.و اینکه مکان واقعا عالی بود امیدوارم بتونیم جلسات بعدو هم اونجا تشکیل بدیم چون امکان بالابردن ظرفیت رو داره
4⃣آقای موسوی: خیلی خوب بود امروز مثل همیشه ، نمره ی 90 میدم از زحمات آقای آفریدون هم تشکر میکنم 🌹🌹🌹
5⃣خانم نوروزی:
با سلام خدمت استاد گرامی
واقعا ممنونم ازتون بابت این جلسات
من با اینکه الان جلسه دومم هست اما واقعا منتظر جمعه بعدیم ک بیام تو این جلسات
واقعا دید ادمو ب زندگی باز میکنه ناخوداگاه ادمو ب سمت درستش هدایت میکنه ک اگاهانه درست انتخاب کنه و درست برخورد،کنه با مسائل پیش،روش واقعااا این کارتونو دوست دارررم خیلی،وازتون تشکر میکنم💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
6⃣آقا مسعود: با سلام خدمت همه ی دوستان جلسه امروز خیلی خوب بود اقای آفریدون از اینکه ۱۵جلسه رو به طور خلاصه بیان کردن این کارشون عالی بود سوالات خوبی بیان شد و جواب های خوبی گفته شد و به شخصه برای من مفید بود. از خانم طهماسبی به خاطر زحماتی زحماتی که  برای مکان جلسه کشیدن ممنون هستم مکان زیبا و دلبازی بود فقطکمی گرم بود که ان شاالله با خنک شدن هوا حل میشه . در کل به این جلسه نمره ۹۰به بالا رو میدم .🌺
7⃣خانم چراغپور: با سلام خدمت دوستان و استاد افریدون جلسه امروز خوب بود خیلی و از اینکه همه شرکت کردن تو ج
لسه رضایت بخش بود از خانم طهماسبی و دیگر دوستانم تشکر میکنم واقعا جلسات مفید و ارزشمند هستن نمره ۹۸ میدم ۲ درصد به خاطر گرمی نداشتن کولر کم کرد🌹🌹
8⃣خانم ده حوض: باسلام خدمت همه بزرگوارن و روشنفکران 🌷 اولین جلسه حضورم بودش افسوس میخورم چرا جلسات قبل نبودم. همچی خوب بود .فقط دوتا پیشنهاد دارم 1-زمان ک یکم دیر میشه 2-مکان ثابت..بازهم سپاس از زحماتتون نمره 95
9⃣خانم نصیری: سلام ضمن تشکر از استاد افریدون و همه ی دوستان دور همی عزیز برداشت من از این جلسه ی پر محتوا این بود انتخاب سالم داشته باشیم درگیر رابطه ی بیمار گونه نشویم از وابستگی بیمار گونه نیز صحبت کلی شد که این مسله به ضمیر ناخوداگاه برمیگردد اما راهکار ویا حل این مسله برای من کنگ ماند اینکه همه بدانند  چی  از نوع رابطه یا انتخاب میخواهند ودانستن واگاهی به هنگام پذیرش افراد خیلی مهم است از،صمیمت وهمکاری دوستان هم تشکر میکنم
🔟خانم اعظم سعیدی: سلام
جلسه امروز مفید بود ولی بدون شک میتونست خیلی بهتر و مفیدتر باشه
چون ما همیشه هر چیزی رو از نوع عالی میخوایم
چکیده ی این جلسه از نظر من
۱-هدف از ازدواج:رسیدن ب شادی
برای رسیدن ب شادی در ازدواج باید نیازهای طرف مقابل رو بشناسیم و بهشون احترام بذاریم و مهم تر از همه بپذریم
-2دو نیازی ک باید سعی کنیم هر روز برای طرف مقابل مون ارضا شون کنیم ..احساس ارزشمندی و احساس تعلق خاطر یا محبت
-۳پذیرش(من همینم)
-۴اگاهانه پذیرش می کنم
۵-‌در ازدواج سه برخورد رو هیچوقت فراموش نکنم...محترمانه...منصفانه....قاطعانه
در کل ب جلسه۷۰میدم
سپاس از همه دوستان ک برای برپایی این جلسات کمک کردن و می کنن
و تشکر فراوان از استاد آفریدون و خانم طهماسبی دو عزیز گرانقدر🌹
1⃣1⃣خانم سمیرانادری: سلام منم واقعا از زحمات استاد آفریدون تشکر میکنم ،با اینکه جلسه اولم بود اما چیزای زیادی یاد گرفتم واقعا عالی بود که 16جلسه رو خلاصه کردن،اما دوست داشتم بیشتر به چگونگی روابط ومخرب بودن ونبودنشون وشیوه درست ترکشون یا شیوه درست ادامشون میپرداختن،یا برای مامجردها چگونگی شناخت همسر مورد علاقمون البته بیشتر راههای اصلی که منجربه انتخاب درست میشن بپردازن البته این فقط نظر شخصی من هستش،مکان خوب بود فقط یکم گرم بود نمره من به این جلسه 80هستش،نمره خواهرم 70هستش،ممنون ازخانم طهماسبی وهمه دوستان ببخشید اگه پرحرفی کردم🌹
2⃣1⃣آقای خواجوی: سلام وقت همه بخیر .من از حضور تک تک اعضای یار مهربان و گروه دور همی تشکر میکنم و تشکر ویژه از جناب آقای آفریدون و خانم طهماسبی بابت بیانات شیواشون.جلسه امروز مانند همه جلسات عالی بود .من نمره ۱۰۰ میدم.
3⃣1⃣آقای خلیلی: سلام.تشکر از آقای آفریدون عزیز و خانوم طهماسبی بابت تلاش های بی وقفشون برای پیدا کردن مکانی مناسب.و همچنین دوستانی که با سوالاتشون،اساتید رو در بهتر کردن جلسه یاری کردند.نمره 88 میدم🌺🍁
4⃣1⃣آقای کیانی: سلام دوستان
جلسه امروز همانند جلسات گذشته بسیار خوب بود و نکات جدید و بسیار جالبى در پى داشت.
جوابهاى استاد آفریدون به سوالهاى دوستان بسیار به جا و شنیدنى بود افتخار است که چنین مشاور روانشناس توانمندى در شهرمان خدمت میکند
همچنین خانم طهماسبى که توضیحات کاملى در رابطه با ارتباط بیان نمودند.
 به نظر من جلسه آینده این موضوع اگه ادامه داشته باشه خیلى بهتره تا جایى که دوستان به صورت عملى از این بحث نتیجه بگیرند
من به این جلسه نمره 80 میدم و5⃣1⃣ آجیم پروانه کیانى به این جلسه نمره 95 را دادند که انشالله به زودى به گروه یار مهربان اضافه خواهد شد
6⃣1⃣خانم فیروزه نصیری: با سلام و خسته نباشی خدمت استاد گرامی آقای آفریدون
با سپاس از بیانات کار گشا و شیوای جنابعالی هر چند منو دخترم نتونستیم تا پایان جلسه حضور داشته باشیم. نمره ی 90 به این جلسه میدم. نصیحت من به عزیز ان مجرد "شریک زندگی ات را با دقت انتخاب کن نود و پنج درصد خوشبختیها و بدبختی های زندگی ات ناشی از همین یک تصمیم خواهد بود"
با سپاس از سرکار خانم عزیز طهماسبی
ان شاءالله در تحقق اهدافتان سر بلند و پیروز باشید .
7⃣1⃣آقای محمدی: به نام آن وجود که وجود از آن آمد وجود

با سلام و خسته نباشید
جناب آقای آفریدون و سرکار خانم طهماسبی اساتید عزیز و گرانقدر زیبنده ترین کار را انجام می دهید تا دیگران زیبنده باشند واین ارزشمند است. در وصف شما بزرگواران چیزی نمی توان گفت چون زبان قاصر و نمی توان نوشت زیرا قلم فناپذیر است و بدانید که همیشه جاودانه خواهید ماند.
جلسه خوب و پر محتوایی بود سوالات خروشان و جواب های ژرفی را شاهد بودیم ، استفاده کردیم .
سپاس از دوستان که مشارک کردند.
موضوع ۱۰۰
مکان ۱۰۰حضور به موقع  ۸۰
جمع بندی ۱۰۰
8⃣1⃣...: باسلام خدمت عزیزان بنده هم ب نوبه ی خودم جا داره از استاد عزیز جناب آقای آفریدون و سرکارخانم طهماسبی بابت برگزاری این جلسات تشکرکنم واقعاً مباحث خوبی مطرح میشه واستفاده میکنیم منم نمره ی 90رو میدم و اون 10درصد باقی مانده واسه گرمای سالن بود. خداقوّت خدمت تک تک عزیزان.شبتون آرام و در پناه حق🌹
9⃣1⃣خانم مینا: سلام عرض میکنم خدمت همه ی دوستان وهمچنین استادان گرامی آفریدون عزیزوخانوم طهماسبی عزیز..از نشست ودورهمی دیروز واقعا لذت بردم من وهرچه جلساتو بیشتر میام دیدم نسبت به مسائل بین زوجین بازتر میشه وانتخابم درست تر..واقعا ممنونم چون تاتوی راهنمایی بودیم ودبیرستان کسی راجع ب این قبیل مسائل باما جوونا حرف نمیزدن میگفتن چشم وگوششون باز میشه تا اومدیم دانشگاه هم گفتن مختلطه بازم نمیشه واقعا ما مونده بودیم این مسائلو از کجا یاد بگیریم از کی یاد بگیریم..کتاب هم که به حمدالله نمیدونیم چ شکلیه اصن نمیخونیم راستش نمیدونیم چ کتابی بخونیم که اگاه بشیم ولی به هرحال جلسه ی دیروز نسبت به جلسه ی قبل صمیمیت بیشتری داشت وپرسش وپاسخ بهتری که من واقعا استفاده ی لازمو بردم..من نمره ی 90میدم البته 10تای دیگه بخاطر هوای گرمش بود که دوستان واقعا گرمشون بود خودم که گرمم نبود نشسته بودم روبروی کولر😃بخاطر دوستان گفتم...بازم تشکر میکنم از استاد آفریدون وخانوم طهماسبی که بی هیچ منت وچشم داشتی دارن به ما چگونه خوب زندگی کردن یاد میدن..یه دنیا سپاااااس🌷🌹
0⃣2⃣خانم شریفی: سلام عرض میکنم خدمت دوستان واستاتید گرامی جناب اقای افریدون عزیز وخانم طهماسبی عزیز واقعا از نشیا دیروز لذت بردم بااینکه جلسه ی اولم بود ولی خیلی از مسایل رو یادگرفتم ومیتونم ب کار ببرم تو زندگیم وتصمیم گرفتم تا اخرین روز جلسه ها شرکت کنم و از تجربه ها و دانسته های عزیزان بهره مند بشم!من نمره ی ۹۰میدم
1⃣2⃣خانم قیصری: باسلام و درود خدمت همه ی اعضا گروه بخصوص استاد عزیز و روشنفکر آقای آفریدون که بدون هیچگونه چشم داشتی زحمت میکشن و  اطلاعاتشون رو در اختیار دوستان قرار میدن و سلام ویژه خدمت دوست عزیز و فرهیخته خانم طهماسبی که منو به گروه و جلساتشون دعوت کردن
واقعا از بیانات شون استفاده کردیم
نحوه ی برگزاری جلسه خوب بود مخصوصا چیدمان صندلی ها
امیدوارم جلسات بعد هم به این صورت باشه
به جلسه نمره ی 95 میدم
برای همه آرزوی موفقیت دارم