عشق اعتیاد گونه
اگر کسی فکر کند که رابطه ای که در آن است، خوب و درست نیست، اما نمی تواند جلوی بازگشتش را بگیرد و دوباره به رابطه برمی گردد، باید اعتیاد به عشقش را به رسمیت بشناسد.

⛔️نشانه های عشق اعتیادگونه⛔️

1⃣تحمل.
معتاد به عشق، نیاز به افزایش نمایش و ابرازهای عاشقانه دارد، نیاز به تماس دایم با طرف محبتش دارد، و نیاز مداوم برای به اوج رسیدن عشق عاطفی دارد. اما یک شریک سالم محدودیت ها و مرزهای طرف دیگر را به رسمیت می شناسد و طرف خود را به عنوان یک شی و ابراز برای مداوای کمبودها و احساسات خود استفاده نمیکند.

2⃣ترک و اجتناب.
اگر عرضه و تامین عشق کم یا تحریم شود، معتاد عشق، علائم ترک شبیه به معتادانی که مشروبات الکلی یا مواد مخدر را ترک میکنند از خود نشان میدهند: علائمی چون اضطراب، بیماری های فیزیکی، بی خوابی، مشکلات خوردن، ناامیدی و خشم. آنها حتی ممکن است مقابله به مثل کنند. شیوه پذیرش یک شریک سالم در هنگام مواجهه با ناامیدی و شکست عشقی، صبر و شکیبایی، و در واقع ارزیابی در دسترس بودن عشق خود، و تصمیم به حرکت به جلو است، اگرچه ناراضی و ناراحت باشد.

3⃣انزوا و جدایی.
معتاد عشق، کم کم بیشتر و بیشتر گرفتار روابط دیگر و یا گرفتار امور عاشقانه دیگر میشود. از خود مراقبت نمیکند، مسئولیت کاریش کم میشود، و از خانواده و دوستان میبرد و منزوی میگردد. یک شریک سالم به طور مستقل به دنبال اهداف زندگی خود میرود، و در ادامه به عنوان یک فرد در تمام زمینه ها رشد می کند. او با جامعه و خانواده و دوستان روابط قوی برقرار میکند و در واقع، یک گروه پشتیبانی تشکیل میدهد.

4⃣انکار.
معتاد عشق بیش از بیش به روابط مضر یا خطرناک روی میاورد. یک شریک سالم به ناکارآمدی و عقیم بودن رابطه قبلیش اذعان دارد. و در صورت لزوم، به دنبال کمک از یک گروه پشتیبانی یا درمانگر میرود.