علت سرد مزاجی در زنان چیست


سرد مزاجی  در خانم‌ها خیلی پیچیده‌تر از آقایان است اما بسیاری از آنها به راحتی و اغلب بدون مداخله‌های درمانی و صرفا با دادن اطلاعاتی قابل‌حل هستند. تمایلات جنسی در زنان بیشتر ریشه در عوامل بیولوژیکی و روانی دارد. وقتی خانمی با مشکل کاهش سرد مزاجی  به کلینیک مراجعه می‌کند، علاوه بر تمام جنبه‌های جسمی باید به عوامل روانی، بیولوژیک، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، طرز فکر، اعتقادها و دیدگاه‌هایش نسبت به روابط زناشویی نیز توجه ‌شود. اما این عوامل بیولوژیکی و روانی کدامند


به‌طور کلی زنانی که دچار اختلال‌های هورمونی‌اند، به هر دلیلی از درد مزمن رنج می‌برند، مبتلا به دیابت یا بیماری‌های روان همچون افسردگی و اضطراب هستند، به‌علت بیماری‌های بدخیم، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی می‌شوند، دچار بیماری‌های قلبی-عروقی هستند، داروی خاصی مصرف می‌کنند، تجربه ناخوشایندی از رابطه زناشویی با همسرشان دارند، رابطه عاطفی خوبی با همسر ندارند یا مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند، اعتماد به‌نفس پایینی دارند، مثلا فکر می‌کنند سطح اجتماعی‌شان خیلی پایین‌تر از همسر است، تصویر ذهنی بدی از اندام خود دارند و در نهایت انسانی پرمشغله، گرفتار و از نظر اجتماعی و خانوادگی تحت فشارند، بیشتر دچار کاهش سرد مزاجی  می‌شوند.

 

☯تشخیص سرد مزاجی  در زنان کمی دشوار است

اختلال سرد مزاجی  در زنان به راحتی قابل‌تشخیص نیست چون ممکن است اختلال‌های دیگری مثل اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در برانگیختگی و ارضا و احساس درد هنگام رابطه زناشویی، خشکی واژن و حتی نداشتن رابطه عاطفی با همسر باعث اختلال در سرد مزاجی  زن شود. این نوع اختلال‌های سرد مزاجی  ثانویه محسوب می‌شوند. اختلال ثانویه اختلالی است که از ابتدا وجود نداشته و بعدها به‌وجود آمده ولی در اختلال سرد مزاجی  اولیه بیمار از شروع اولین رابطه زناشویی دچار این مشکل بوده است.

 

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی