فواید شیر مادر و تاثیرش بر دفع خطرات و مضرات آلودگی هوا

با تغذیه نوزاد به وسیله شیر مادر وی را از انواع خطرات و مضرات آلودگی در هوا محافظت کنید

این مطالعه نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر تاثیر ذرات ریز و دی اکسید نیتروژن در نوزاد را کاهش می دهد. اثرات آلودگی هوا بر نوزادان بسیار خطرناک است و تغذیه با شیر مادر این اثرات مخرب را خنثی می کند.مهمترین تاثیر مخرب آلاینده های جوی، بر رشد ذهنی نوزاد است.
سیستم اعصاب مرکزی نوزاد فاقد مکانیسم سم زدایی قوی است؛ بنابراین شیر مادر تنها راه حل است.منظور از ذرات ریز یا PM2.5 ، ذراتی هستند که قطرشان کمتر از یک چهارم یک تار موی انسان است. این ذرات به اندازه ای سبک هستند که در سراسر هوا پخش می شوند و از طریق سیستم تنفسی، وارد بدن می شوند.
این مطالعه از سال 2006 بر روی مادرانی که در آن زمان باردار بودند شروع شد و در سال جاری که این کودکان هشت سال دارند به پایان رسیده است.

مزایای شیر مادر

شیر مادر موهبتی است الهی که می تواند از تولد تا پایان زندگی ، ضامن تندرستی و شکوفایی فرزند باشد. شیر مادر با مواد حفاظتی و ایمنی بخش فراوانی که دارد به عنوان غذایی کامل و منحصر به فرد برای رفع نیاز های شش ماه اول زندگی کافی است و از آن پس تا پایان سال دوم زندگی تأمین کننده بخش مهمی از انرژی و مواد مغذی مورد نیاز اوست. تغذیه با شیر مادر که در قرآن کریم و احادیث هم توصیه شده است به گونه ای روز افزون مورد تأیید و تأکید تمام مجامع علمی معتبر دنیا است.
تغذیه کودک با شیر مادر ، علاوه بر تأمین رشد و تکامل مطلوب او ، سبب تقویت ارتباط عاطفی مادر و کودک ، رشد ذهنی و روانی مناسب ، افزایش ضریب هوشی و قدرت یادگیری شده و بروز یا شدت بسیاری از بیماری های گوارشی ، تنفسی ، آلرژی ، بعضی از سرطان های دوران کودکی ، مرگ ناگهانی شیرخوار ، بیماری های مزمن دوران بزرگسالی مانند دیابت ، چاقی ، پر فشاری خون و بیماری های قلبی _ عروقی را نیز کاهش می دهد.

کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند از رشد و تکامل مطلوب تری برخوردار بوده و سالم تر و با هوش ترند.

در مادرانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می کنند ، احتمال بروز مشکلاتی نظیر چاقی ، ابتلا به سرطان پستان و تخمدان ، بیماری های قلبی _ عروقی ، پوکی استخوان و افسردگی بعد از زایمان کمتر بوده و عود میگرن و بیماری ام اس در آنان کاهش می یابد.

آغوز یا شیر چند روز اول ، زرد رنگ و غلیظ تر بوده ، بسیار مغذی و حاوی عناصر و مواد حفاظتی و ایمنی بخش فراوانی است . لذا مصرف آن به منزله اولین و مهم ترین اقدام جهت ایمن سازی و کمک به حفاظت نوزاد علیه بسیاری از بیماری ها است. آغوز ملین است و موجب دفع سریع تر قیرک ( مکونیوم ) و سبب پیشگیری و کاهش زردی نوزاد می شود.
رنگ زرد آغوز به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین A است و ارتباطی با زرد شدن نوزاد ندارد.

جهت رزرو مشاوره تلفنی و حضوری با این شماره تماس بگیرید 09374071940