مشاوره تلفنی چیست؟وچه هدفی را دنبال می کند؟

خانم دکترلیلاچهرازی روانشناس ومشاوره خانواده:  راهنمایی و مشاوره،را دارای  یک هدف کلی می داند که  آن هم کمک به فرد است برای پیدا کردن مسیر اصلی زندگی خود و رسیدن به درجات بالاتری از کمال و معرفت و آگاهی، و فراتر رفتن از خور و خواب و خشم و شهوت، که غرایز صرفاً حیوانی هستند.که طی مشاوره تلفنی این فرایندباحضوربافاصله درمانگردرزندگی مراجع حاصل می شود
هدف کلی مشاوره تلفنی اینست تافرد بتواندبه کمک مشاورش اصول و چارچوب اساسی روانشناسی حرفه ای، راهنمایی و مشاوره را درتمام ابعادزندگی خودپیاده کند.
مدیریت مرکزمشاوره وروانشناختی انتخاب که  درزمینه مشاوره تلفنی خدمات قابل توجه ای را طی یک دهه فعالیت دراین عرصه داشته اندافزود: بررسی نظریات و امکانات مختلف برای گسترش بینش و آگاهی فرد و کمک به انتخاب های معقول و سازنده او باعث میشود تامشاوره تلفنی مثمرثمرواقع شود  و در نتیجه درمان مشکلات فرد در یک رابطه عاطفی امن و کنترل شده بین درمانگر و مراجع به بار بنشیند.و همین رابطه عاطفی و امن و کنترل شده بین درمانگر و مراجع زخم های او را التیام می دهد.
در مشاوره تلفنی طی یک رابطه عاطفی امن و کنترل شده که بین مراجع و درمانگر شکل می گیرد، مراجع می تواند کاملا ًآزادانه تمام احساسات و عواطف خود را بازگو کرده تا درمانگر آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راهکارهای درمانی آن را در اختیار فرد قرار دهد. با گفتگوهای گرم و صمیمی و تجزیه و تحلیل ها و طراحی رفتارهای معقول و واقع بینانه در جلسات درمان که بصورت تلفنی انجام می گیرد فرد می تواند حضور بافاصله درمانگرش را باخود داشته باشد تا به مسیر اصلی زندگی خود بازگردد.
در دنیای پر ازدحام و پیچیده امروز که با تغییر و تحولات سریع باعث سرگیجه و اضطراب و آشفتگی می گردد و به موازات گسترش اجتماع و پیچیدگی نهادهای آن مشکلاتی بروز می کند، حضور بافاصله متخصصین مشاوره و راهنمایی در زندگی  ما می تواند کار ساز باشد. این مشاورخانواده : افزایش سطح گرفتاری های‌ شغلی پدر و مادر و مسئولیت هر یک از افراد خانواده در امور مربوط به خود، را علتی می داند تاخانواده کارکرد طبیعی خود را از دست دهد و والدین کمتر فرصت کنند درکنار فرزندان خودباشند وهمدلی لازم را انجام دهند. در نتیجه، ازمشاوره تلفنی این انتظار کمک به وسیله ی متخصصین روانشناس و مشاور که بتوانند به صحبت‌ها و دغدغه های فرزندان آن‌ها گوش دهند و مشکلات آن‌ها را حل کنند، بالا می رود و انتظار دارند روانشناسان، مشاوران و درمانگران با ارائه خدمات ویژه‌ای، این مسئولیت سنگین را به عهده بگیرند.
خانم دکترلیلاچهرازی در روابط زناشویی نیز وضع را به همین منوال می داند، و زن و شوهرهای بسیاری خسته و دلزده از رابطه بدون کیفیت خود به مشاورین و روانشناسان و درمانگرها و متخصصین این رشته مراجعه می کنند تا شاید بتوانند روابط خود را از خطر سقوط و فروپاشی حفظ کنند، و باز مسئولیت سنگین حفظ و ارتقای کیفیت روابط خود را به روانشناسان و مشاورین می سپارند.

جهت مشاوره تلفنی باخانم دکترلیلاچهرازی و دکتر مصطفی آفریدون میتوانید با شماره 09374071940 تماس حاصل فرمایید.

جهت رزرو مشاوره تلفنی با این شماره تماس بگیرید 09374071940