نکات رابطه جنسی اهمیت زیادی برای آقایان دارد چون به آنها کمک می کند بتوانند فعالیت جنسی را به مدت زیادتری ادامه دهند. مردها معمولاً حین رابطه جنسی بیش از اندازه تحریک می شوند که باعث می شود خیلی زود ارضاء شوند و طرف مقابلشان نتواند به اندازه کافی از رابطه جنسی لذت ببرد. همه آقایون دوست دارند که بتوانند رابطه جنسی را بیشتر طول بدهند اما به خاطر نداشتن اطلاعات و تجربه کافی نمی توانند طرفشان را به خوبی ارضاء کنند. تفاوت بسیار زیادی بین جنسیت خانم ها و آقایون وجود دارد. مردها به رابطه جنسی فقط به چشم یک فعالیت جسمی نگاه می کنند درحالیکه خانم ها آن را یک فعالیت احساسی می دانند که از طریق آن می توانند به طرف مقابلشان نزدیک تر شوند. شریک زندگی مثل معمایی می ماند که فقط زمانی می توانید آن را حل کنید که نکات و کلیدهای آن را بدانید. بنابراین، برای کمک به آن دسته از مردهایی که با مشکل ارضاء کردن معشوقشان روبه رو هستند در این مقاله نکات مفیدی ارائه می کنیم.


1. پیش نوازی

 بخش مهمترین بخش برای لذت بخش تر کردن رابطه جنسی است. و اهمیت زیادی دارد چون به هر دو طرف کمک میکند قبل از شروع رابطه جنسی به خوبی تحریک شوند. یادتان باشد آقایان در تقریباً 2 دقیقه به ارگاسم می رسند درحالیکه این زمان برای خانم ها حداقل 10 دقیقه است. به همین علت پیش نوازی راه خیلی خوبی برای آقایون برای طولانی تر کردن رابطه جنسیشان است. مردها باید به خانم ها اجازه دهند که در پیش نوازی به درجه ارگاسم برسند و بعد رابطه جنسی را شروع کنند تا هر دو نفر با هم ارضاء شوند.

2. ارتباط کلامی
ارتباط نکته بسیار مهمی است که باید جدی بگیرید. باید در طول فعالیت جنسی با طرفتان حرف بزنید در غیر اینصورت زنها احساس خواهند کرد که فقط به یک چیز اهمیت می دهید و آن هم رابطه جنسی است. یادتان باشد که خانم ها با حرف زدن بیشتر تحریک می شوند و برای جلب نظر آنها لازم نیست حتماً لمسشان کنید، می توانید به طور کلامی اینکار را بکنید. 

3. درک علایق و عدم علایق
مردها در طول رابطه جنسی فقط کاری که خودشان دوست دارند را انجام می دهند اما درک علاقه ها و عدم علاقه های طرف مقابل در لذت بخش تر کردن نیدیکی برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد. تصور کنید که هر کاری که خودتان دوست دارید و طرفتان دوست ندارد را انجام دهید، مطمئناً ایجاد مشکل خواهد کرد و آنوقت طرفتان دیگر راغب به رابطه جنسی با شما نخواهد بود. درک متقابل اولین قدم در رابطه جنسی است. آقایون باید از شریک جنسی خود بپرسند که آیا حرکت خاصی را دوست دارند یا نه و اگر دوست نداشتند سعی کنند در طول رابطه جنسی از آن حرکات دوری کنند.

4. توجه به کل بدن طرف مقابل
خانم ها دوست ندارند که مردها فقط به اندام تناسلی آنها توجه داشته باشند. آقایون باید بدانند به جز اندام تناسلی، بدن خانم ها قسمت های دیگری هم دارد که باید به آن توجه کنند. مثل سینه ها، باسن، گردن، ران ها، گوش ها و لب ها و سایر نقاطی که درکنار ناحیه تناسلی باید به آنها توجه شود. شاید تعجب کنید وقتی بفهمید که خانم ها می توانند با تحریک سینه ها هم به ارگاسم برسند پس لطفاً به آنها هم توجه خاص داشته باشید. یادتان باشد با بدن او سخت و خشن برخورد نکنید، نوازش ملایم هم او را تحریک خواهد کرد.

5. تحسین کردن
تحسین کردن نکته دیگری برای آقایون است که نقش بسیار مهمی در عشق بازی ایفا می کند. از قدیم گفته اند که خانم ها از تعریف و تمجید خوششان می آید و وقتی اینکار را می کنید او واقعاً آنرا احساس می کند. لطفاً دقت کنید که این تحسین ها باید واقعی باشند در غیر اینصورت نتیجه ای که می خواهید عایدتان نمی شود. با گفتن اینکه به او بیشتر از هر چیز دیگری در دنیا نیاز دارید و هر کاری برایش انجام می دهید، تحسینش کنید. می توانید خیلی ساده بگویید که بدنش را دوست دارید و خیلی عالی رابطه جنسی می کند. این لذت خودتان را هم علاوه بر سرمستی او از آن تعریف و تمجیدها زیادتر می کند. تحسین کردن باعث می شود بتوانید بیشتر طرفتان را تحریک کنید.

6. خودداری از رابطه جنسی زودهنگام 
رابطه جنسی آخرین مرحله عشق بازی است که فقط زمانی باید زمانی انجام دهید که می خواهید لذت را به اوج خود برسانید. انجام زودهنگام رابطه جنسی تناسلی تحریک خانم ها را کم می کند. همچنین می تواند برایشان دردناک باشد. یادتان باشد که باید قبل از شروع عمل جنسی اندام تناسلی خانم ها حسابی خیس شده باشد، و این مسئله فقط زمانی اتفاق می افتد که تحریک شده باشند. پس سعی کنید تحریکش کنید و به همه قسمت های بدنش لذت بدهید و وقتی در آخر آمادگی پیدا کرد خودش از شما خواهد خواست که عمل جنسی را آغاز کنید. پس یادتان باشد که عمل جنسی باشد آخرین عمل شما باشد و زمانی انجام شود که زن آمادگی آن را پیدا کرده باشد.

7. عاشقانه و احساساتی نگه داشتن فضا
یکی از مهمترین نکات درمورد رابطه جنسی آقایان این است که عاشقانه و احساساتی رابطه جنسی کنند. رابطه جنسی عملی بسیار احساسی است اما به خاطر طبیعت و ذات مردان خیلی وقت ها این عمل برایشان به عملی فیزیکی و مکانیکی تبدیل می شود. سعی کنید حرکاتتان کند و همراه با عشق باشد و مطمئن باشید این احساسی به خانم ها می دهد که همیشه آرزویش را داشته اند. عشق و احساس بخش لازم و ضروری رابطه جنسی است پس سعی کنید احساسی تر رفتار کنید. فقط به خاطر عمل جنسی رابطه جنسی نکنید، آن را راهی بدانید برای بالا بردن احساستان.

8. شوخ طبعی
خانم ها عاشق شوخ طبعی مردان هستند. سعی کنید رابطه جنسی را به عملی خنده آور و شادی بخش تبدیل کنید و ببینید که چقدر طرفتان دوست خواهد داشت. به خودتان بخندید و اینکار باعث می شود فضا عاشقانه تر شود. خانم ها اینکه آقایون سعی می کنند به خنده بیاندازندشان را خیلی دوست دارند. جوک گفتن مخصوصاً جوک های رابطه جنسیی را هم می توانید امتحان کنید اما دقت کنید که شوخ طبعیتان به مسخره کردن طرف مقابل منتهی نشود.

9. نظافت
خانم ها عاشق مردهای مرتب و تمیز هستند. منظورمان از تمیز بودن این نیست که موهای اندام تناسلیتان را بتراشید، اما بهتر است که آنها را کوتاه کنید. بدنتان را تمیز نگه دارید و اگر بدنتان بو می دهد حتماً از پودر یا اسپری استفاده کنید. قبل از رابطه جنسی یک دوش سریع بگیرید و هم بدنتان را خوب تمیز کنید. تمیزی بدن برای خانم اهمیت زیادی دارد و اگر بدنتان اینطور نباشد حتی ممکن است از رابطه جنسی کردن با شما خودداری کنند. 

10. هیجان و لذت
تجربه کردن با رابطه جنسی خیلی مهم است چون عادات همیشگی باعث یکنواخت و خسته کننده شدن آن می شود. می توانید حرکات مختلف را امتحان کنید تا آن یکنواختی از بین برود. اما دقت کنید که طرفتان با آن حرکات راحت باشد. همچنین رابطه جنسی کردن در محیط های مختلف باعث از بین بردن یکنواختی آن می شود و هیجان بیشتری به رابطه می دهد. رابطه جنسی ایستاده یا جلوی آینه یا روی صندلی واقعاً برایتان پر از هیجان خواهد بود.

پس اگر می خواهید که رابطه جنسی لذت بخش و فوق العاده ای داشته باشید، لطفاً نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به نحو احسن رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کند رابطه جنسیی طولانی تر و دلنشین تر داشته باشید.

 

#######################################################################################

مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره باران

#######################################################################################

 چون عروسی به خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده ،پاهایش را بشویید آن گاه او را به حجله دعوت کنید .این چنین است که مهر،برکت و رحمت بر خانه و عروستان سایه می افکند .  

" پیامبر اکرم (ص)، من لا یحضره الفقیه،ج3.ص358 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

وقتی عروس به حجله آمد به کعبه رو کنید،گیسوان او را نوازش کرده زلف تاب دارش را به چنگ گیرید و آرام بگویید ((خدایا !این امانت توست که به من سپردی .با گفته ی تو او را به خود حلال کرده ام ،فرزندم را مبارک ، پارسا و از پیروان پیامبرت قرار ده و شیطان را از او دور فرما))  

" امام صادق(ع)، فروع کافی ج5 ص500 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

آن گاه وضو سازید ،تن و روان خویش طراوت بخشید ،رو به خدای مهربان کنید و دو رکعت نماز عشق به جای آورید .به عروس خود نیز بگویید همین کار را بکند.                                                           

" امام صادق(ع)، مکارم الاخلاق ص 239 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::. 

پیش از این که با عروس خویش به بستر زفاف روید،هدیه ای به وی بدهید ،با این کار عشق و آرامش را به او هدیه کرده اید.  

" امام صادق(ع)، وسائل الشیعه ج215 ص12 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

شب هنگام که شوهرتان در بستر آرمیده و منتظر آغوش گرم شماست،خود را به کاری سر گرم نکنید،زمان را طول ندهید ،مبادا همسرتان به خواب برود، چرا که زنی این چنین ،تا بیداری شوهر همواره مورد نفرین فرشتگان است.                                                                                                                   

" پیامبر اکرم(ص)، همان ص 17 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

خانمها شرم و آرزم صفت پسندیده و نیکوی شماست ،اما حیا از شوهر ،ناپسند و بیجا. بهترین شما کسی است که چون با شوهر خلوت کند ،لباس حیا از خود بیفکند و چون لباس بپوشد ،جامه ی شرم و حیا را نیز بپوشد و زیبایی ها  و دل ربایی های خود را به دیگران عرضه مدارد.                

" امام صادق(ع)، همان،ص14 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

 شب هنگام که پرده ها فرو می افتد ، خواب بر پلک ها چیره میشود بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد،مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد .باید لباس از تن به در آید ،کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید .این چنین خود را به شوهر عرضه داشته اید .                    

" پیامبر اکرم(ص)، همان ، ج14 ،ص126 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

هر جا که شوهرتان شما را به خلوت بخواند ،همان جا بهشت شماست! روا نیست شوهر خود را از بهره وری جنسی و لذت حلال منع کنید .

" پیامبر اکرم(ص)، همان ،ص112 "

.:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

دنیا و خوشی های آن برای شما آفریده شده است . لذیذ ترین چیزها در این دنیا آمیزش با همسر است .چنان که لذت بخش ترین کاردر باغ بهشت نیز همین است.                                                        

" امام صادق(ع)، کافی ،ج5،ص321 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

چه لذتی بالاتر و چشم نواز تر از دیدن بدن عریان همسر است . قبل از هم خوابگی خود را از شوهرتان دریغ مدارید ،بگذارید شوهرتان شما را ببوید و ببوسد.                                                               

" امام صادق(ع)، حلیه المتقین ،ص71 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

وقتی به سوی همسرتان می روید ،در آغوش فرشتگانید.چون به آمیزش می پردازید  گناهانتان چون برگ درختان فرو می ریزد و چون غسل میکنید خود را می شویید ،از گناهان بیرون می روید .            

" پیامبر اکرم(ص)، کافی، ج5، ص496 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

هنگام آمیزش به طور کامل برهنه و عریان نشوید و زیر پوشی هر چند نازک به تن داشته باشید .                                             

" پیامبر اکرم(ص)، وسائل الشیعه ،ج14 ،ص85 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

مرد را به حال خود بگذارید با وی در نیاویزید او را به اجبار به سوی خود نخوانید مرد نیازمند عشوه گری و طنازی است نه زور و اجبار.         

" پیامبر اکرم(ص)، حلیه المتقین ،ص67 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

سخن گفتن با پروردگار لذت بخش و روح افزاست،اما وقتی شوهرتان شما را به خلوت خویش میخواند، نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید.         

 " پیامبر اکرم(ص)، کافی ج 5 ص 508 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

هنگام در آمیختن با همسر خویش ،یکدیگر را ببویید ،ببوسید ،عشق بازی کنید و با سخنان محبت امیز ،عشق را به او پیش کش کنید .

 

" پیامبر اکرم (ص)، محجه البیضاء ،ج3،ص110 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

هنگام آمیزش چون پرندگان شتاب نکنید صبر پیشه ی خود سازید زنها نیازمند وقت بیشتری هستند مدتی نه چندان طولانی به عشق بازی بپردازید همسرتان را کاملا" آماده سازید.آمادگی دو سویه آمیزش را فرح بخش و کامل می کند.

 

" امام علی(ع) وسائل الشیعه ج14 ،ص83 ، امام صادق (ع) کافی ج5،ص497 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

آمیزش مکن مگر اینکه با همسرت بسیار بازی کنی و سینه هایش را آرام بفشاری چون چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می کند .در این حالت،شهوت از صورت و چشمان او نمایان می شود و از تو همان میطلبد که تو از وی می خواهی .                                     

" امام رضا(ع)، سفینه البحار ،ج1،باب الجمع "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::. 

 

هیچ گاه با شکم سیر با همسر خود هم بستر نشوید این کار موجب بیماری و چه بسا موجب مرگ خواهد شد .                                

 

" امام صادق (ع)، وسائل الشیعه ج14،ص191 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

چون شب از سفر بر می گردی،خستگی راه آرامش از تو میستاند بهتر است آمیزش با همسرت را تا صبح به تاخیر اندازی.        

" امام صادق(ع)،همان ص93 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

گاه وقتی قصد مسافرت داری ،دل شوره عجیب به سراغت می آید ،همسرت نیز مضطرب و نگران است آیا بهتر نیست در آستانه ی سفر از هم آغوشی و نزدیکی با او بگذری؟!                                        

" امام صادق(ع)،همان "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

سفر با شریک زندگی ،آرام ساز و غم زداست.سفر خستگی و اضطراب نیز دارد.در سفر گاه همه چیز برایت مهیا نیست.گاه شرایط سفر شرایطی غیر عادیست ،بهتر است در این شرایط غیر عادی از هم خوابگی با یار زندگیت بپرهیزی.

" امام صادق (ع) ، همان "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

چون به آمیزش پرداختی سخن کوتاه کن ،مبادا فرزندی لال نصیب تو گردد.                     

" امام علی (ع)، همان ص87 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

وقتی به قصد فرزند ،خرامان به سوی همسر خویش می شتابی به عورت او نگاه مکن !مبادا فرزندی نابیننا تو را پدید آید.                   

" امام علی (ع) ،همان ص87 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

چون به قصد بارور کردن رحم همسرت ،نزد او آرمیدی،با نیتی پاک و زبانی گویا با خدای مهربان چنین بگو (( خدایا مرا فرزندی عنایت فرما و او را پاکیزه و سالم قرار ده که در خلقت او زیاد و کم نباشد و او را عاقبت به خیر گردان))                        

" امام محمد باقر (ع)،همان ج15،ص106 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

در حال جنابت ،به قصد بچه دار شدن ،با همسرت هم آغوش مگرد ،بهتر است غسل کنی ،اندکی آرام گیری ،پاک و طاهر شوی و سپس . . .    اگر چنین نکردی و فرزندی مجنون و کم عقل نصیبت شد کس دیگری جز خود را نکوهش مکن .

" پیامبر اکرم(ص)، همان ج1،ص99 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

            

اندیشه آدمی به هر جا روان است . در اندیشه ی دیگری بودن نا میمون است .در این هنگام با شهوت زن دیگر نباید با زن خود هم بستر شوی.        

"پیامبر اکرم(ص)،همان ص120 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

شیطان خودش خواسته که در فرزندان آدم شریک شود و این مایه ی بسی نگرانی است ،نگران مباشید !هنگام آمیزش با ذکر ((بسم الله الرحمن الرحیم)) خدا را یاد کند و از شر شیطان به خالق نیکی ها پناه ببرید اگر چنین نکنید ممکن است فرزندتان محبت اهل بیت (ع) را در دل نداشته باشد .

" امام علی (ع)،همان ص96 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

وقتی به قصد آمیزش کنار یکدیگر آرمیدید،دو دستمال تمیز و پاک در کنار خود قرار دهید ، هر کدام از دستمال جدا گانه استفاده کنید .         

" پیامبر اکرم(ص)،همان ص188 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

هنگامی که به اوج لذت جنسی نزدیک شده اید ،حتی الامکان از ریختن نطفه ی خود به بیرون خود داری مکنید ،بگذارید غدد جنسی آزادانه به تخلیه بپردازند ،خود داری از تخلیه ی نطفه ،موجب سنگ مثانه خواهد شد . 

" امام رضا(ع)، سفینه البحار،ج1،باب الجمع "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

اگر به هر دلیل عمل آمیزش به طول انجامید و عمل انزال صورت نگیرد،چه بسا موجبات سنگ مثانه فراهم گردد.از طولانی کردن مدت هم بستری بدون انزال پرهیز کنید .                                                   

" امام رضا(ع)، سفینه البحار،ج1،باب الجمع "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

پس از آمیزش یکباره بلند مشوید و ننشینید،بلکه ابتدا به طرف راست بچرخید و اندکی بعد برای ادرار ولو اندک برخیزید ،پس از آن برای رسیدن به تعادل وآرامش غسل کنید ،با رعایت این آداب از سنگ مثانه در امان خواهید ماند.                                                                   

" امام رضا (ع) ،همان "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

مکانی خلوت در زمانی بی سرو صدا ،با دلی آرام شرایط مناسبی برای هم بستری است .اگر آمیزش و انعقاد نطفه با دلی آرام و خالی از اضطراب صورت پذیرد ،خون به صورت طبیعی در رگ ها جریان می یابد،انتقال ژن ها طبیعی تر انجام میگیرد و در نتیجه فرزند ،به پدر و مادرش بیش تر شبیه خواهد شد.                                                                      

" امام حسن (ع) ،بحار الانوار ،ج6 ،ص359 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

پرندگان هر کدام صفاتی دارند :شایست و ناشایست ،در آمیزش نیز آدابی دارند ،"کلاغ" علی رغم پرو بال سیاه و صدای ناهنجارش،در آمیزش مخفی کاراست ،آمیزش مخفی کارانه را از کلاغ بیاموزید.                 

 

" امام صادق(ع)،وسائل الشیعه ،ج14،ص100 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

وقتی کودکی در اتاق است و شما را می پاید و حتی بی اختیار نفس و صدای شما را می شنود،از خیر این لحظات دل نشین و بهشتی در گذرید ،مبادا آن کودک در بزرگی به رابطه نامشروع تن در دهد که رستگار نمی گردد.

 

" پیامبر اکرم (ص)،همان ص95و فروع کافی ج5، ص500 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

خانم ها از آرایش دریغ مکنید ،بهترین ملایم ترین و دل نواز ترین عطر را به کار برید زیبا ترین و    دلربا ترین لباس را به اندام خویش بپوشانید خود را حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود را به شوهر عرضه دارید ،در یک کلام چشمو دل شریک زندگیتان را هنرمندانه بربایید .         

" پیامبر اکرم(ص) ،وسایل ،همان ،ص112 " 

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

آقایان!مطابق میل خانمتان لباس بپوشید ،در خانه نیز آراسته و دل ربا باشید ،هوش و حواس همسرتان را ماهرانه به خود جلب کنید ،با این کار غدد جنسی او را نسبت به خود فعال کنید و عفت او را نسبت به دیگران فزونی می بخشید.  

" امام رضا(ع)، مکارم الاخلاق ،ص80 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

حلالی لذت بخش تر از هم بستر شدن با همسر نیست ،ولی زیاده روی در این امر نارواست ،میانه روی در آمیزش به سلامت آدمی می افزاید و عمر را زیاد می کند.                                                           

" امام صادق (ع) ،وسائل الشیعه ،ج14،ص96 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

مرد باید مقداری از شهوت خود را نگه دارد که همواره توانایی جنسی داشته باشد ،زیرا زن شوهر خود را در امور جنسی توانا بیابد ،بهتر از این است که او را ناتوان ببیند ،مرد ناتوان نمی تواند همسر خود را راضی نگه دارد .                                                                   

" امام علی(ع) همان، ص180 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

همان گونه که در امور جنسی زیاده روی نارواست ،کم گذاردن و سستی به خرج دادن نیز ناشایست است ،روا نیست مرد بیش از 4 ماه ،امیزش جنسی با همسر جوان خود را ترک کند حتی اگر مثیبت دیده باشد .    

" امام رضا (ع)،همان ،188 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

مراقب باشید ،رو و پشت به قبله با همسر خویش هم بستر شدن ،زشت و ناپسند است .حرمت کعبه را نگه دارید و خدا و فرشتگان را از خویش نا خرسند مسازید .                                                          

" امام صادق(ع)،همان ص14 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

در این اوقات آمیزش نکنید : 1- بین اذان صبح و طلوع خورشید 2- بین غروب تا تاریک شدن هوا 3- هنگام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی 4- هنگام زلزله    

" امام صادق (ع)،همان ،ص96 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

در اول شب چه زمستان و چه تابستان ،امیزش نکنید زیرا معده و رگها پر است و موجب بیماری نقرس ،سنگ مثانه ،ضعف چشم و چکیدن ادرار می گردد. 

" پیامبر اکرم (ص)، همان ص91 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 اگر فرزند کم عقل ودیوانه و جذامی نمی خواهید در اول ،وسط و آخر ماه (قمری ) با همسر خود در نیامیزید چه بسا ممکن است آن چه نمی خواهید صورت پذیرد.                                                                 

" پیامبر اکرم (ص)، همان ص91 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

در شب عید فطر ،عید قربان و نیمه شعبان نیز آمیزش به قصد فرزند دار شدن دوری گزینید چرا که ممکن است فرزند شما شرور ،معلول ،بد یمن و زشت رو گردد . 

" پیامبر اکرم (ص)،وسایل الشیعه ج14 ،ص187 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

اگر گاه چشمانت بی اختیار یا با اختیار به زنی افتاد و مسحور او شد و دلت لرزید ،پیش از این که پایت بلغزد ،چشم فرو بند و در اولین فرصت با همسرت هم بستر شو ،چرا که زنان همگی مانند همند.                                                                                                           

" امام علی (ع)،همان ص73 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

چون همسرت باردار شد ،از آمیزش بپرهیز،تنها در ماه های اول (با مشورت پزشک ) می توانی با وضو به نزدیکی اقدام کنی،جنینی که در رحم همسرت است بسیار مقدس و قابل احترام است.                            

" پیامبر اکرم (ص)،همان ج14 ص188 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

زنان به قدر کافی از عادت ماهیانه رنج می برند روا نیست با آمیزش در این دوران به رنج آنها بیفزاییم . این عمل علاوه بر حرمت شرعی ،غیر اخلاقی و غیر بهداشتی نیز می باشد ،در این اوقات می توان از دیگر اعضا بهره برد.  

" امام صادق(ع)،همان ج1 ،ص571 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

عشق به همسر گرما بخش و انرژی زاست ،با اعلام این عشق به او قلب وی را تسخیر کنید. ((دوستت دارم عزیزم )) جمله ای که هیچ گاه از قلب زن بیرون رفتنی نیست ،همسر خود را از این کلام آتشین محروم نسازید. 

" پیامبر اکرم (ص)،همان ص10 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

هر کار از راه خود به انجام رسد نیکوست .آمیزش با همسر نیز باید از طریق معمول صورت پذیرد تا آرامش جنسی و روانی حصل آید. نزدیکی با او از پشت به شدت مکروه ،نامیمون و غیر بهداشتی است .               

" پیامبر اکرم (ص)، همان "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

  گاهی سر بر بالین همسرتان بگذارید ،با او گفت و گو کنید ،کلمات سوزان و عاشقانه رد وبدل کنید ،یکدیگر را در آغوش بفشارید ،عشق بازی با همسر سرگرمی مومن است.                                    

" پیامبر اکرم (ص)،همان ص82 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

هم آغوشی را برای آخر شب بگذارید زیرا برای بدن مناسب ،برای فرزند دار شدن امید وارتر و فرزند عاقل تر خواهد شد .                

" امام رضا(ع)،سفینه البحار ،همان "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

و بالاخره وقتی در بدن احساس ناراحتی می کنید و علتی برای آن نمی یابید ،وقتی احساس می کنید حرارت بدنتان بالا رفته و عضلات بدن شما رو به تحلیل

می رود و هنگامی که به دنبال مامن و ماوایی می گردید که شما را آرامش بخشد به نزد همسرتان رفته و با آمیزش ،خود را شفا بخشید .  

" امام علی (ع)،حلیه المتقین ،ص75 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

و آخر اینکه آنچه در خانه می گذرد امانت است، روا نیست زن ها آن چه میان آن ها و شوهرانشان در خلوت می گذرد به زنان دیگر بازگو کنند.

" پیامبراکرم (ص)،وسائل الشیعه ،ج14 ،ص154 "

.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

####################################################################

مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره باران

####################################################################

مشکلات جنسی در بیماران دیابتی
دیابت بیماری مزمنی است که اثرات قابل توجهی بر جنبه‌های مختلف زندگی می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی با فرد دیابتی، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زناشویی است. حال ممکن است فردی که شما برای زندگی مشترک‌تان انتخاب کرده‌اید، یک فرد دیابتی باشد. با توجه به این‌که ازدواج یکی از رخدادهای مهم زندگی است، آشنایی با عوارض این بیماری کمک می‌کند تا اختلالاتی را که با آن مواجه خواهید بود، بشناسید.

 

به گفته دکتر فیض، متخصص غدد و متابولیسم، دیابت مانند یک بچه نافرمان است که همراه با فرد زندگی می‌کند، اگر فرد مبتلا با این فرزند نافرمان مدارا کند و او را کنترل کند، این بیماری هم با او کنار می‌آید، ولی اگر بخواهد آن را نادیده بگیرد، مطمئنا از بیمار، انتقام خواهد گرفت. دیابت توجه خاص خود را می‌طلبد، اگر به جای این‌که مقابل او بایستیم، او را بپذیریم و در کنارش باشیم و اصولی را که برای آن وجود دارد رعایت کنیم، تقریبا سبک زندگی عادی خواهیم داشت.
دکتر فیض ادامه می‌دهد: ماهیت دیابت یک بیماری پیش رونده است و قند خون در این بیماری سیر بالارونده دارد، حتی اگر بیماران بخصوص در دیابت نوع دو کنترل مطلوبی از دیابت داشته باشند، ممکن است در دراز مدت به‌دلیل عوامل محیطی و ژنتیکی، در سال‌های اول دچار عوارض دیابت شوند. حال آن‌که در مواردی بعضی از عوارض دیابت از طرف بیمار و پزشک با تاخیر بررسی می‌‌شود، از جمله این موارد ناتوانی جنسی است که در اغلب اوقات بیمار به دلیل مسائلی ممکن است مشکلاتش را بازگو نکند.
دیابت و مشکلات جنسی مردان
وی با اشاره به این‌که دیابت با ایجاد کاهش میل جنسی در روابط زناشویی اختلال ایجاد می‌کند، می‌گوید: شایع ترین اختلال مردان دیابتی اختلال نعوظ است و این امر کیفیت زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شیوع اختلال نعوظ در دیابتی‌های بالای 18 سال، به 35 درصد می‌رسد و با بالا رفتن سن این شیوع افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.
تحقیقات نشان داده است، بیشتر از 50 درصد مردان دیابتی، اختلال نعوظ آلت پیدا می‌کنند که شیوع آن در دیابت نوع دو بیشتر از دیابت نوع یک است. همچنین دیده شده است مردان دیابتی ده سال زودتر به ناتوانی جنسی مبتلا می‌شوند. این استاد دانشگاه می‌گوید: اگر یک بیمار عادی در پنجاه سالگی توانایی جنسی‌اش کاهش یابد، در مورد بیماری که دیابت نوع دو دارد، ممکن است در چهل سالگی این عارضه رخ دهد، در واقع سن شروع اختلالات جنسی در بیماران دیابتی ده سال زودتر است. کنترل نامناسب قند، فاکتورهای محیطی مثل فشار خون که در بیماران دیابتی بسیار شایع است و استعمال دخانیات در بروز این عارضه نقش مهمی دارد.
وی می‌افزاید: دیابت به خودی خود، مشکلات عروقی را به دنبال دارد و پوشش درونی رگ در این بیماران آسیب‌پذیر است به‌دنبال آن فاکتور‌های التهابی در بدن آزاد می‌شوند که به نوروپاتی محیطی و درگیری اعصاب خودکار اتونوم در ارگان‌های مختلف بدن منجر شده و از جمله به اختلال نعوظ منجر می‌شود. دکتر فیض درباره رایج‌ترین اختلالات جنسی در مردان مبتلا به دیابت می‌گوید: انزال زودرس، انزال دیررس و کاهش میل جنسی در بیماران دیابتی شایع است.

 

وی با اشاره به این‌که درگیری اعصاب اتونوم در سیستم قلبی و عروقی در این فرد از قبل اتفاق افتاده است و این زنگ خطر بسیار مهمی است، می‌گوید: بیمار در این شرایط در معرض خطر بیماری‌های ایسکمیک قلبی و عروقی (سکته قلبی و مغزی) قرار دارد. به نوعی می‌توان گفت دیابت روی سیستم قلبی و عروقی اثر گذاشته و در مرحله بعدی عارضه اختلال جنسی به‌وجود می‌آید. در این صورت لازم است بیمار را بدقت بررسی کنیم و درمان‌های لازم صورت گیرد.
دیابت با ناباروری مردان ارتباط دارد
این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا دیابت با ناباروری مردان ارتباط دارد، می‌گوید: دیابت با میزان بالاتر بر تعداد اسپرم و کیفیت آن اثر می‌گذارد، بنابراین می‌تواند یکی از دلایل ناباروری در مردان باشد، البته هم‌اکنون روش‌های مختلفی برای درمان ناباروری وجود دارد و اسپرم بیماران دیابتی را می‌توان با روش‌های خاصی تقویت کرد و در نهایت از روش‌های لقاح خارج از بدن استفاده کرد. کنترل مطلوب قند و فشار خون و چربی خون و درمان‌های مهارکننده دیگر از راهکارهای درمانی کارآمدی هستند که در درمان ناتوانی جنسی به کار می‌روند.
دیابت و مشکلات جنسی زنان
زنان مبتلا به دیابت نیز همانند مردان در صورت کنترل نشدن بیماری‌شان، با مشکلات جنسی رو به رو می‌شوند. دکتر فیض در این باره می‌گوید: کاهش میل جنسی، فقدان ارگاسم، مقاربت دردناک و عفونت‌های واژینال در زنان دیابتی مشاهده می‌شود. این افراد ممکن است از بی‌اختیاری ادرار یا جمع شدن ادرار رنج ببرند. به گفته این متخصص غدد، در زنان بخصوص کسانی که زمینه‌ای از پیشرفت به سمت دیابت دارند داروهای محرک تخمک‌گذاری به کنترل قند و از طرفی به باروری آنها کمک می‌کند. معمولا درجاتی از سندرم متابولیک و پیشرفت به سمت دیابت در خانواده‌های این افراد دیده می‌شود.
وی می‌افزاید: زنانی که دیابت دارند ممکن است باروری‌شان کاهش پیدا کند، سیکل قاعدگی‌شان نامنظم باشد یا سیکل‌های بدون تخمک‌گذاری داشته باشند و طبق تحقیقات در این افراد متفورمین و انواع روش‌های القای تخمک‌گذاری به درمان کمک می‌کند.
این متخصص غدد تاکید می‌کند: اگر زنان در دوران بارداری قند بد کنترل‌شده‌ای داشته باشند، حین حاملگی فرزندشان دچار افزایش وزن می‌شود و ممکن در سنین بالاتر فرزندان آنها مبتلا به دیابت شوند، اگر این بیماری در دوران بارداری کنترل شود برای جنین مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر کنترل نشود می‌تواند علاوه بر افزایش وزن، اختلالات متابولیک در بدن کودک ایجاد کند.
وی می‌گوید: در مورد این بیماری یک نکته را نباید فراموش کنیم، فردی که بیماری همسرش را بپذیرد می‌توانند با همراهی یکدیگر آن را کنترل کنند و زندگی عادی داشته باشند.
با توجه به درمان‌های جدید دیابت، این نکته را باید در نظر داشته باشید این بیماری دست و پاگیر نیست و اگر بدرستی کنترل شود، سبک زندگی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اختلال در رابطه زناشویی بخصوص در مورد آقایان می‌تواند برای یک زوج جوان مساله بغرنج باشد و کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد اما با آگاهی در مورد این بیماری می‌توان مشکلات را کنترل و برطرف کرد.

 

یک توصیه
به گفته دکتر فیض، یکی از نکات مهم در درمان بیماری این است که افراد مبتلا به دیابت زمان مواجه شدن با این بیماری حالت دفاعی به خود نگیرند و این بیماری را بپذیرند. فراموش نکنیم که 50 درصد درمان بیماری به خود بیمار مربوط است، رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی ایده‌آل، ورزش، کنترل وزن و کنترل فشارخون می‌تواند به کنترل مطلوب روند بیماری کمک کند و 50 درصد بقیه درمان این بیماری تجویز بموقع درمان‌های دارویی است. در واقع شروع بموقع درمان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از عوارض دیابت دارد. بنابراین فردی که کنترل دیابت مطلوبی دارد ممکن است بعد از شصت سالگی دچار مشکلات جنسی شود و با کنترل فاکتورهای محیطی قطعا شروع این عوارض به تاخیر می‌افتد.
به نوعی می‌توان گفت، فرد قطعا ناخواسته مبتلا به این بیماری شده است در واقع پذیرش بیماری و همکاری متقابل اطرافیان بیمار و ارتباط تنگاتنگ آنها با پزشک کمک می‌کند که این بیماری مزمن و پرعارضه بخوبی کنترل شود و بیمار با حمایت‌های خانواده از یک سبک زندگی مطلوب برخوردار خواهد شد

 

####################################################################

مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره باران

####################################################################

مصرف چه نوع خوراکیها و غذاهایی قبل و بعد از رابطه جنسی اهمیت دارد

این موضوع را به دوبخش زیر تقسیم بندی می کنم:

الف) مصرف خوراکیهای قبل از رابطه جنسی

ب) مصرف خوراکیهای بعد از رابطه جنسی

 

الف) مصرف خوراکیهای قبل از رابطه جنسی

همانطور که می دانید عمل رابطه جنسی از ابتدای امر تا پایان علاوه بر لذت جسمی  و روحی باعث مصرف انرژی نیز می شود حتی انرژی مصرف شده در حین رابطه جنسی بر لذت آن می افزاید این از خصوصیت بسیار خوب سکس میباشد که خداوند در سیستم آفرینش بشر قرار داده و همانند تمامی نعمتهایش قابل ستایش از اینرو که بعد از انجام رابطه جنسی به علت مصرف انرژی ، بدن احتیاج به استراحت دارد آرامشی که در حین این استراحت بوجود می آید باعث رشد فوق العاده سلولهای مغزی می شوند و دقیقا به خاطر همین امر است که بعد از یک سکس صحیح و به جا تا مدت زیادی شارژ می شوید و انرژی مضاعف در شما پدیدار می شود و همین طور توانایی فکر و تصمیم گیری شما افزایش می یابد اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد اینکه این انرژی از دست رفته به خودی خود قابل بازگشت نیست و ما باید برای تقویت بدن خود و بازگشت و ذخیره انرژی از ساعاتی قبل از شروع سکس بدن را آماده کنیم  برای اینکا اولا خوردن نوشیدنیهای مانند آب میوه های طبیعی مخصوصا آب هویج و آناناس بسیار بسیار قبل و بعد از سکس توصیه می شود به هیج وجه از خوردن  نوشیدنی های  مثل آب هندوانه و آب پرتقال قبل از سکس استفاده نکنید اما بعد از سکس بلا مانع است خوردن سیب بسیار مفید است چرا که قند خون را تا حدی بالا برده و از خستگی زودرس در سکس جلوگیری می کند در ضمن سیب یک میوه ی اعجاب انگیز میباشد و قوه شهوت و تحریک پذیری را بالا میبرد فکر کنم برای همین میوه ی بهشتی هم بهش می گویند اگر قصد انجام سکس در شب را دارید از خوردن غذاههای چرب بپرهیزید و غذای سبک مصرف کنید تا آنجا که می شود غذای  حاضری باشد خانمها قبل از انجام سکس کمتر آب میل کنند آقاین بهتر است تا چند ساعت قبل از سکس اصلا آب مصرف نکنند چرا که در حین خروج اسپرم امکان دارد بر اثر فشار بر اندامهای بدن فعالیت مثانه از حالت ارادی خارج شده و قدرت جلوگیری  از خروج ادرار را نداشته باشند همینطوردر  خانمها موقع ارگاسم امکان ادرار کردن وجود دارد  از مصرف غذاهای سرد بپرهیزید ( منظور طبع غذا میباشد نه دمای آن) چرا که باعث پایین آمدن فشار خون در خانمها می شود علت اینکه برخی افراد در حین سکس یا در پایان سکس با لرزش بدن روبرو هستند کمبود خون و یا پایین آمدن فشار خون می باشد حتما فاصله زمانی 2 ساعت بعد از خوردن آخرین خوراکی با شروع سکس رعایت شود متاسفم که این مطلب را رک عرض میکنم در خیلی از روابط جنسی که از راه مقعد میباشد به علت رعایت نکردن نکات مذکور باعث آغشته شدن آلت مرد به مدفوع زن می شود که صورته خوبی ندارد و باعث خجالت کشیدن  جنس زن می شود .

ب) مصرف خوراکیهای بعد از رابطه جنسی

پس از انجام یک رابطه جنسی کامل که منجر به ارضاء شدن طرفین شده باشد برای بدست آوردن انرژی از دست رفته به خصوص در آقایا ن ضروری میباشد مصرف 2 عدد تخم مرغ ، پیاز، جعفری و گشنیز ( کلا سبزیجات) ، مصرف مواد لبنی مخصوصا ماست ، مصرف یک لیوان نوشیدنی مثل نوشابه ، مصرف آب میوه هایی مثل آب آناناس تا حدود زیادی می تواند انرژی از دست رفته را بازگرداند البته نوشیدن یکی دو لیوان آب هم پیشنهاد می کنم به خاطر داشته باشید قبل و بعد از سکس تا چند ساعت از مصرف شیر خودداری کنید  خانمهای که داری نوازد شیرخوار هستند توجه داشته باشند تا 2 ساعت بعد از سکس به فرزند خود از پستان شیر ندهند.

 

####################################################################

مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره باران

####################################################################

خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است برقراری چنین رابطه‌ای باعث آسیب به مادر شود. باور غلط دیگری که در این مورد رواج دارد، بهتر بودن سزارین نسبت به زایمان طبیعی برای برقراری رابطه زناشویی بعد از آن است. البته بعضی اوقات هم مشغولیت بچه‌داری باعث می‌شود که زوج‌ها خودشان و یا رابطه زناشویی‌شان را فراموش کنند که این نکته هم می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی بر روابط زوجین بگذارد.

گفتگو با دکتر ملک اقصی متخصص زنان:

بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟

در یک مدت زمان خاص پس از زایمان، توصیه ما این است که رابطه زناشویی وجود نداشته باشد و علت آن هم این است که می‌خواهیم محل چسبندگی جفت ترمیم پیدا کند چون مثل یک زخم باز می‌ماند.
جفت از دیواره کنده شده و خو‌ن‌ریزی‌های معمول بعد از زایمان، از همین محل است.
تا این زخم ترمیم پیدا نکرده، بهتر است رابطه‌ زناشویی نداشته باشند.
این زمان حدود 3 هفته طول می‌کشد.
در قدیم می‌گفتند تا 6 هفته.
اما امروز می‌گویند تا 3 هفته هم کفایت می‌کند.

آیا این مدت برای زایمان طبیعی و سزارین فرق دارد؟

مسلما شرایط زایمان طبیعی و سزارین باهم فرق می‌کند.
اگر زایمان طبیعی باشد چون در محل، ممکن است برش و بخیه زده شده باشد و این زخم در طول 2 هفته بهبود پیدا می‌کند، چنانچه مشکل خاصی پیدا نکند، همین 3 هفته کافی است.

در مورد سزارین چه طور؟

بستگی دارد به نوع سزارینی که انجام شده است.
اگر همراه با چسبندگی زیاد یا بروز عفونت باشد، ممکن است رابطه‌ زناشویی همراه با درد باشد.
یعنی پس از رابطه‌ زناشویی، زن یک درد مبهمی در ناحیه لگن خود حس می‌کند. در حقیقت، با حرکت احساس درد می‌کند.
بالاخره سزارین یک برش است. شکم باز شده و دست خورده، در بهترین شرایط هم سزارین تا حدی چسبندگی ایجاد می‌کند.
بنابراین زایمان طبیعی از این جهت بهتر است و برخلاف تصور عوام که فکر می‌کنند سزارین برای رابطه زناشویی‌شان بهتر است، باید اشاره شود که پس از یک زایمان طبیعی و سالم، رابطه زناشویی در مقایسه با سزارین مطلوب‌تر است.

آیا این چسبندگی، به غیر از درد محدودیت دیگری هم برای رابطه زناشویی ایجاد می‌کند؟

نه، فقط همان درد را ایجاد می‌کند.
پس از زایمان نکته‌ دیگری که وجود دارد، زمانی است که مادر شیر می‌دهد. در این شرایط فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت استفاده کند که محلول در آب است.
برخی خانم‌ها تصور می‌کنند بعد از زایمان طبیعی ممکن است نتوانند مثل قبل رابطه زناشویی برقرار کنند.
آیا چنین تصوری درست است؟

یکی از تغییرات فیزیولوژیک که در طول بارداری اتفاق می‌افتد هیپرتروفی یا افزایش حجم دستگاه تناسلی است؛ یعنی یک مقداری بافت بزرگ‌تر و متورم‌تر می‌شود.
خود کانال زایمانی نیز بازتر می‌شود.
رحمی که قبلا 100 گرم بوده حالا می‌شود 1000 گرم. بعد از زایمان، تمام این تغییرات طی 6 هفته بر می‌گردد به حالت عادی.
پس تغییرات چندانی برای اندام‌ها برای طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.

برای پیشگیری از تغییر شکل‌های مختصری که ممکن است بعد از بچه‌دار شدن اتفاق بیفتد، تمرین‌هایی وجود دارد. آیا این حرف درست است؟

بله، تمرین عضلات کف لگن، ورزشی است که حتی برای خانم‌هایی که باردار نیستند، می‌تواند رضایت ناشی از رابطه زناشویی را افزایش دهد.
برای خانم‌هایی که اختلالات جسمی دارند و یا دیر به ارگاسم می‌رسند، توصیه می‌شود در طول روز مرتب این عضلات را تقویت کنند.
برای تقویت، عضلات را باید به صورت متناوب منقبض و منبسط کنند.
ابتدا نیز این کار را با دفعات کم شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهند.
طول مدت انقباض و انبساط را هم می‌توانند افزایش دهند.
به عنوان مثال اول 3 ثانیه، و بعد کم کم مدت را تا 10 ثانیه افزایش دهند.
این تمرین حتی برای دوران یائسگی که عضلات کف لگن ضعیف می‌شوند نیز مفید است البته توصیه می‌شود که در دوران بارداری نیز خانم‌ها این کار را انجام دهند.

بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و در زمان شیر دادن، از ترس باردار شدن ترجیح می‌دهند که رابطه زناشویی نداشته و یا در حداقل ممکن داشته باشند. روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟

توصیه می‌کنیم که خانم‌ها هفته‌ ششم پس از زایمان به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
مشاور با توجه به شرایطی که زن و مرد دارند روش قابل اطمینانی را برای جلوگیری به آنها معرفی می‌کند چرا که فقط 40 روز اول پس از زایمان احتمال بارداری وجود ندارد و بعد از آن به علت احتمال حاملگی، جلوگیری صورت بگیرد.

####################################################################

مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره باران

####################################################################

من  می بینم  چه  در  ابنترنت چه جاهای  دیگه  دلمشغولی  اکثر مردان  و  پسران     بزرگ  کردن  الت  ( چه طولی و چه قطری ) است . و  مکررا  سوال  میشه  چه  باید کرد ؟  از  سن  نوجوانی  تا  حتی  میانسالی  این  از  شایع ترین  سوالات  جنسی  است .
قضیه رو  از اول شروع میکنیم با این  فرض که  مردی  با  همسر خودش فقط رابطه جنسی داره .
واژن زن  از بافتی به شدت  قابل ارتجاع درست شده ( باز شدن  چه  در طول چه در قطر ) . معمولا واژن تحت شرایطی  حتی بدون رابطه جنسی گشادتر میشه    مثل  افزایش سن  , یعنی  یک دختر باکره 37  ساله    واژن   اون  به اندازه  20  سالگی اش   تنگ نیست ( معمولا  از سن 25  سالگی  ارام ارام  این اتفاق میافتد ) .
عواملی مثل  تعدد زایمانها ,  تعداد روابط جنسی  ,  چگونگی روابط جنسی ( ورود الت مرد ) و.....    باعث گشادی واژن میشه .
خوب تکلیف مرد اینجا چیه ؟ ایا  میشه  هر  دقیقه  التو  بزرگ  کرد !
مردا  با  روشهای  درست  و  غلط  میتونن  1 - 2  بار  سایز  الت  رو  افزایش بدن  ( داروهای گیاهی , جراحی , کار گذاشتن  ایمپلنت و......  )   بعدش  چی ؟ سوای عوارض جانبی این کارها
برای مثال شما  یک  میله  با  سایز مشخص دارید  , و یک سوراخ  که مرتب داره  گشادتر میشه چیکار میخواد بکنید ؟
پس بدنبال راهی برای افزایش قطر الت  نباشین  , بر فرض این کارو کردید  , الت  قطورتر جدید  برای  همسر شما  تا 2  ماه جالبه  بعدش  مثل  قبل  میشه !
یعنی  همسر شما همون  لذت رو  از  الت شما  میبره  که  از  سایز  قبلی میبرده !
پس چه باید کرد ؟
چیزی حدود 30 -40 موقعیت  رابطه جنسی  کردن  وجود داره , باید  این  موقعیتهارو  امتحان  کرد  و  هر  کدام برای  طرفین  لذتبخش تر بود  پیدا  کرد , یک  زن  و  شو  هر  40  ساله نمی تونن  و  نباید  به  همون  روش  اوایل  ازدواج  رابطه جنسی  کنن
رمز  کار  بکار بستن تنوع  و  تکنیکهای جنسی  مختلفه  نه  افزایش  سایز  الت .
از دکتر صادقی خواهش میکنم این مطلب منو در صورت اشکال  تصحیح کنه
پاسخ مدیردر ادامه مطلب>>>>
با سلام
دوست عزیز ببینید سوال شما درسته و این دلیلشم این هست که الان چون اطلاع رسانی زیاد شده همه این حرفها براشون پیش میاد
اما مهم اینه که ایا خود سوال درست است یا؟
در این سایت درباره سوال شما خیلی بحث شده و من باز هم تکرار میکنم که متاسفانه خیلی از مسایل جنسی جنان رو زبانها افتاده که اصل مطلب را تحت تاثیر منفی قرار داده و خواسته ذهن مردم را چنان مشغول مسایل اشتباه کنه که همه فقط درگیر س.ک.س باشند و از خیلی مسائل اصلی زندگی غافل شوند
یک سوال میپرسم مگر مادر ها و پدر بزرگ های ما چگونه اینها رو بلد بودند که خوشبخت زندگی میکردند البته منظورم همشون نیست که کسی بیاد و هزار تاشونو مثال یزنه بگه همه خوب نبودند اما منظورم بیشترشون است
معلومه که مسادل جنسی خیلی نیاز به طفره رفتن نداره و خیلی راحت میشه اموخت و خیلی هم نیاز نیست که پسر ها و دختر های امروزی روی خودشون عیب بگذارند تنا مشکل اینه که قدیمی ها از روی شرم و حجب و حیا هیچ گاه راز همسرداری خوبشون را نگفتند و حالا ما امدیم با کلی تحقیق اونها رو به صورت مقاله دراوردیم  اینها رو من از خودم نمیگم تحقیق کردم و دیدم قدیمی ها خیلی بهتر از امروزی ها س. ک .س رو بلد بودند و اجرا میکردند
اما در کل موضوع مهم اینه سایز در خانم یا اقا به هیچ وجه مهم نیست و مهم معاشقه خیلی زیاد و عمیق و خوبه
در روابط جنسی هزاران روش پوزیشن و فانتزی وجود داره که باز بیشترشون تولید ادمهایی است که از وابط درست بویی نبردند و هدفشون تمرکز ادمهای ساده برروی س. ک .س . گمراه کردنشون است
وگرنه س.ک.س که اینقدر پیچیده نیست و نیازی به این همه ادا واطوار نداره بهترین رابطه جنسی همونی است که هر دو طرف از ساده ترین راهها استفاده کنند نه اینکه خودشون را بپیچونند
در کل مهمترین چیر در روابط جنسی ارامش از محیط و نبود نگرانی از قیبل ترس از شریک جنسی ترس از پنهانی بودن کار و سلامت روحی هر دو طرفه، تا این روش های مفتذل
زیادی سخت نگیرید بیشتر افرادی که توی رابطه جنسی از تنوع استفاده میکنند خستگی جنسی سراغشون میاد
اینها فیلمه و حرفه ناحسابی اصل موضوع خیلی ساده است
.
دوستی دیگر عنوان کرده:
باسلام  .اگر در مسائل جنسی زناشوئی افراط وتفریط نکنیم دچار این افکار نمیشویم.؟
پاسخ مدیر:
دوستان این را بدانید مهم لذت بردن همه ما یک بار به این دنیا اومدیم فقط بدلیل اینکه از لذتهایش بهره ببریم مشغول کردن ذهن خود به مسائل حاشیه ای اصلا جالب نیست اگر تجربه ارتباطات متعدد را زیاد داشته باشید میبینید تو هر سایزی که باشید برای اشخاصی جذاب و برای برخی دیگر نیست پس انقدر به سایز یک موضوع فکر نکنید به کیفیت و تنوع بیندیشید چشم به هم میزنید میبینید 50 60 سالتون شده و با خیلیا نتونستید رابطه جنسی داشته باشید و عمر به فنا رفته
پیروز باشید.

اینم یه نظر از یکی از دوستان:سلام.
من یه دخترم و  این جور روابطم تجربه نکرم . و فکر میکنم این خود پسر ها هستن که دخترارو حساس  میکنن . اگه محبتی بین دو طرف باشه دیگه این مسایل بی ارزش میشه .کاش پسرا به چیزای  دیگه زندگی ام   انقد وسواس نشون بدن که نمیدن...
این چیزا حل میشن برادرا.