نعوظ دارای چند مرحله است که:

اولین مرحله تحریک جنسی است.

دومین مرحله گشاد شدن شریان یا سرخرگ آلت تناسلی است که باعث خونرسانی بیشتر و جمع شدن خون در سینوس های وریدی یا بافت اسفنجی آلت تناسلی است.

سومین مرحله که جهت ایجاد نعوظ ضروری است، بسته شدن دریچه های وریدی و جلوگیری از جریان خون وریدی در آلت است که باعث سفتی الت تناسلی مردانه می گردد.

اختلال نعوظ

هر کدام از مراحل بالا اختلال پیدا کند نعوظ حاصل نخواهد شد.

شایعترین دلیل اختلال در ماندن حالت نعوظ(erectile dysfunction)و یا شل شدن آلت تناسلی بعد از سفت شدن اولیه حین مقاربت ناشی از نشت وریدی است که به علت خرابی دریچه های لانه کبوتری وریدی آلت تناسلی (خون موقع نعوظ از وریدها نشت پیدا می کند) و لذا سفتی آلت از بین می رود.روش تشخیص آن با سونوگرافی رنگی از آلت است. در موارد خفیف اغلب به داروهای تادالافیل جواب می دهند و قطعی ترین روش درمان آن گذاشتن و کاشتن پروتز آلت تناسلی است که جهت بررسی و درمان به متخصص ارولوژی مراجعه کنید

 اما چند نکته

:1️⃣اگر می خواهید دوچرخه سواری کنید سعی کنید کمتر روی زین بنشینید یا از یک زین پهن تر بدون دماغه استفاده کنید.

2️⃣ استرس و اضطراب با منحرف کردن خون از آلت تناسلی به سمت عضلات، نعوظ را تضعیف می کنند بنابراین داشتن آرامش روحی و روانی و ورزش کردن در جهت نعوظ کارآمد بسیار موثر است

3️⃣ آلت تناسلی در مردان یک عضو عروقی است. همان چیزهایی که سرخرگ ها را تحت تاثیر قرار میدهد ( کلسترول و چربی ، قند خون ، سیگار و قلیان ، مخدر، الکل ) روی جریان خون آلت تناسلی هم تاثیر می گذارند.

4️⃣ اگر به داروهای خود و عوارض آن مشکوک هستید با پزشک در مورد تغییر دوز مصرفی یا تغییر نوع دارو مشورت نمایید.

جهت رزرو مشاوره تلفنی و حضوری با این شماره تماس بگیرید 09374071940