همیشه تقصیر اوست


 

مراجع : باورم نمیشه که همیشه آدمها با من بدرفتار می کنند... از من سو استفاده می کنند... تحقیرم می کنند ... طردم می کنند... چرا همیشه من رو گول می زنند ؟ چرا همیشه از من ایراد می گیرند و ازم می خوان کس دیگه ای باشم؟ چرا من دوست داشتنی نیستم ... و هق هق گریه 
داستانهای تکراری.. داستانهای آدمها رو که گوش می کنی، می بینی چقدر جالب هرکس دنیای خودش رو دقیقا منحصر به فرد خودش ساخته ... و براش عجبیه که چرا این همه اتفاق مشابه .. چرا این همه آدم مشابه تو زندگیش سبز میشه! مگه میشه توی دنیای به این بزرگی دقیقا فقط آدمهای خودخواه، سو استفاده گر، ایراد گیر، و گاهی در بعضی از افراد برعکس این گروه افراد ذلیل، وابسته و سرویس دهنده سراغشون میاد؟ جریان چیه؟
جریان از اونجایی شروع میشه که ما از اولین روزی که به این دنیا اومدیم ، جهان بینی مخصوص خودمون رو پیدا کردیم، اگر این جهان پر از عشق و محبت و آدمهای سالم و مهربون بود، کل دنیا توی ذهنمون زیبا و قشنگ شکل گرفت ، اما اگر این جهان پر از آدمهای ناسالم ، متوقع، ایرادگیر و نامهربون بود، دنیای بیرون هم همینجوری در روان ما شکل گرفت... وقتی بزرگتر شدیم ، و خواستیم آدمهای جدیدی رو برای ارتباطمون مثلا انتخاب کنیم، به همون دنیای قدیمی روانی خودمون استمرار بخشیدیم... چون اون دنیا رو خوب می شناسیم .. آدمهاش رو خوب بلدیم و خوب می دونیم برای همه ما تکرار اون چیزی که بلدیم از همه چیز آسون تره... همون طور که رفتن به جاهای نا آشنا برای اولین بار ترسناکه و از قبل کلی باید فکر کنیم راجع بهش ، پا گذاشتن در یک دنیای جدید ، خارج از دنیای قدیمی خودمون هم خیلی می تونه ترسناک باشه! پس همون دنیا رو با تمام خفت وخواریش تکرار می کنیم ... این وسط آدمهایی هم می آیند که الزاما شبیه دنیای ما نیستند، اما مثل یک نقاش ماهر با قلم موی مخصوص زندگی خودم، اون رو هم رنگ دنیای خودم ، رنگ آمیزی میکنم تا بتونم درکش کنم .. تا بتونم بفهممش!! چون اگر اینکارو نکنم و همرنگ دنیای من نباشه برای من غیرقابل درک وفهمه! و اینجاست که مراجع میگه : خیلی آدم خوبی خوب بود ،اما در طول زمان اون هم شبیه بقیه آدمهای زجر آور زندگیم شد ....
وحتی گاهی وقتی خودم هم تغییراتی می کنم ، با این قلم مو خودم رو مجددا به همون رنگ قبلی برمیگردونم ..و اینجاست که تغییر غیرقابل تحقق میشه
روانشناس مصطفی آفریدون

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0616-638-0922 فرزاد سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی