ویژگیهای مشاور موفق


 

۱) خودآگاهی: مشاوران موفق از ارزش ها و باورهای خود و تاثیر آن ها بر روابط بین فردی آگاهی دارند.

 

۲)توانایی_پذیرش_بی_قیدوشرط: مشاوران موفق توان پذیرش بی قید و شرط مراجع و احترام به او به عنوان یک انسان بدون پیش داوری را دارند.

 

۳) شفافیت: مشاوران موفق در مواجهه با مراجعان صادق هستند و ضمن بر قراری رابطه خالصانه در جهت تغییر رفتارهای مزاحم و ناخواسته با همراهی مراجع گام بر می دارند.

 

۴)همدلی: مشاوران موفق دنیای درون مراجع را به خوبی درک و احساس می کنند. یعنی به جای دلسوزی( ابراز احساسات به شرط ناخواسته موجود) به همدلی ( درک و احساس دنیای درون مراجع) می پردازند. زیرا مراجع بیش از آن که محتاج دلسوزی باشد به همدلی در جلسه درمان نیاز دارد.

 

۵) توانایی_برقراری_رابطه: مشاوران موفق توانایی برقراری رابطه پذیرای خالصانه با مراجعان و احترام به عقاید و ارزش های آنان را دارند.

 

۶) مشاوران_موفق گسترده و جامع می اندیشند، آستانه تحمل بالایی دارند، صادق هستند، توانمدی هایشان را باور دارند، به تفاوت های فردی مراجعان معتقدند، به مراجعان احترام می گذارند، باهوش و شوخ طبع هستند.

 

۷) مشاوران_موفق به تغییر پذیری مراجعان معتقدند، تعهد شغلی دارند، به حقوق و ارزش های انشانی متعهدند ، از امکانات و شرایط محیطی آگاهند، صلابت و نفوذ کلام دارند، و به صورت دوستانه و در عین حال غیر سلطه گرانه با مراجعان روبرو می شوند.

 

 

https://t.me/entekhab123

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی

فرزاد سلحشور     0616-638-0922

مرکز مشاوره تلفنی