پنج سوء تفاهم جنسی:(مصطفی آفریدون مشاورخانواده)

مردان و زنان دنیا را با یک چشم نمی بینند. من و همه مشاوران خانواده و درمانگران جنسی، مراجعان زیادی داریم که اشتباه بزرگشان این است: فکر می کنند همسرشان هم مثل آنها فکر می کند.

اینجا می خواهم چند تا از این اشتباهات یا سوء تفاهم ها، یا اختلاف دیدگاه ها، یا هرچه که اسمش را بگذاریم را مرور کنم؛ آنهایی که به اتاق خواب و مسایل زناشویی مرتبط اند.

یک: لذت جنسی

مرد فکر می کند: ما بیشترین لذت از سکس را وقتی تجربه می کنیم که نزدیکی می کنیم. آلت تناسلی ما،مهم ترین ابزار ماست برای لذت بردن. پس اگر من از چهل و پنج دقیقه نزدیکی و رفت و آمد آلتم لذت می برم، همسرم هم لذت می برد. تازه کلی هم باید خوشحال باشد شوهرش این همه قدرتمند است. زودانزال بودم خوب بود؟!

 زن فکر می کند:  من بعد از یک ربع خشک می شوم و سوزش دارم. کاش همسرم همان قدر که به نزدیکی طولانی علاقه دارد، به معاشقه طولانی هم علاقه داشت.

 واقعیت چیست؟ یک زن، از معاشقه بیشتر از نزدیکی لذت می برد. یک معاشقه خوب، حتی بدون نزدیکی، رضایت جسمی و روانی بیشتری برای یک زن ایجاد می کند، تا یک نزدیکی خوب، بدون معاشقه.

دو: ارگاسم

مرد فکر می کند: من هروقت میل جنسی داشته باشم، کوهنوردی را شروع می کنم و می روم تا برسم به قله. کاشتن پرچم بالای قله به نشانه فتح، بیشترین لذت را دارد! همسرم اما خیلی وقت ها نمی تواند با من همراهی کند. یا وسط راه خسته می شود و می گوید خودت برو. یا من می رسم به قله و او هنوز در دامنه قله است و از من خسته می خواهد او را بالا بکشم.

زن فکر می کند: من نمی توانم مثل شوهرم همیشه برسم به نوک قله.  او راحت می تواند شروع کند و یک سره برود تا آخر؛ اما من گاهی اصلا نمی خواهم کوهنوردی را شروع کنم؛ او تند تند می خواهد بالا برود و من می مانم وسط راه.

 واقعیت چیست؟ خانم ها در طول یک سیکل ماهانه، وضعیت های هورمونی مختلفی دارند که باعث می شود همیشه آمادگی جسمی تجربه ارگاسم را نداشته باشند. به قول جان گری، مردها مثل خورشیدند و زنها مثل ماه. ماه همیشه قرص کامل نیست. گاهی هم با تلسکوپ باید هلال باریک ماه را پیدا کرد.  خیلی طبیعی است که یک زن برای رسیدن به ارگاسم، یک روز فقط چند دقیقه زمان بخواهد و  روز دیگر، حتی با دو ساعت معاشقه و نزدیکی هم نتواند ارگاسم را تجربه کند.

سه: طول آلت

مرد فکر می کند: اندازه آلت تناسلی من، به من اعتماد به نفس جنسی می دهد. هرچه بزرگتر، بهتر. 

 زن فکر می کند: این جسم بزرگ می خواهد وارد بدن من شود؟!

 واقعیت چیست؟ مخصوصا در اولین تجربه های زناشویی، خانم ها اتفاقا از اندام های بزرگ تناسلی بیشتر می ترسند تا خوششان بیاید. این می تواند زمینه ساز مشکلاتی مثل واژینیسموس یا اختلالات میل جنسی باشد. آلت بزرگتر، درد بیشتری ایجاد می کند و  امکان تحریک همزمان کلیتوریس موقع نزدیکی را هم کمتر می کند. این یعنی لذت کمتر و درد بیشتر. اگر یک مرد نداند که چطور باید با همسرش رفتار کند و فقط به بزرگی اش بنازد، نتیجه می شود فاصله جنسی بیشتر زن از شوهرش.

 ⭕چهار: اتاق خواب

مرد فکر می کند: همه از تماشا لذت می بریم و تحریک می شویم. پس چرا همسرم می خواهد همیشه موقع معاشقه چراغ خاموش باشد؟

زن فکر می کند: ما از شنیدن نجوای عاشقانه لذت می بریم. من بیشتر از اینکه بخواهم ببینم، دلم میخواهد بشنوم، لمس کنم، بو کنم.

واقعیت چیست؟ باید چراغ کوچکی در اتاق خواب روشن کرد تا هم روشن باشد و هم تاریک. یک مرد خوب بلد است گوش همسرش را پر کند از لذت شنیدن؛ همان طور که یک زن خوب بلد است چطور چشم مرد مورد علاقه اش را سیراب کند.

پنج: پس نوازی

مرد فکر می کند: همه وقتی به ارگاسم می رسند، وا می روند. من که احتیاج دارم بعد از انزال حداقل چند دقیقه بخوابم.

زن فکر می کند:  دوست ندارم بعد از اینکه مردم را به ارگاسم رساندم، یا حتی بعد از اینکه خودم به ارگاسم رسیدم، یکهو همه چیز تمام شود. آن وقت حس می کنم فقط یک ابزار لذتجویی بوده ام و همه رابطه مان خلاصه شده به سکس. دلم میخواهد مرد من نشان دهد که فقط مرا برای لذت جنسی نمی خواهد.

واقعیت چیست؟ مرد همیشه اول باید همسرش را به ارگاسم برساند، تا بتواند بعد از ارگاسم زن هم نوازش ها را ادامه بدهد. این طبیعی است که یک مرد بعد از انزال وارد دوره «رزولوشن» شود و حتی نیاز به خواب داشته باشد. دز این دوره، اصرار به گفتگو یا ادامه معاشقه برای مرد عذاب آور است. و زن هم باید بداند این معنای خاصی ندارد. فیزیولوژی مردها همین است.

نکته مهم: همه آنچه گفته شد، قواعد بدون استثنا نیستند. تفاوت های فردی را باید در نطر داشت.  ما می توانیم تاحدی خودمان را تغییر دهیم؛ و همچنین، در درون همه ما یک مرد هست و یک زن. ممکن است یک زن، گاهی ویژگی ها و رفتارهای جنسی مردانه داشته باشد، با برعکس.