1⃣بخت پریشان ما
2⃣ورنیکاتصمیم میگیرد
3⃣ یه مقدار کم از بهشت
اشک ریختن به همراه لمس مفاهیم وجودی، احساس سبکبالی پس ازدیدن این سه فیلم رو من میگم اثربخشی فیلم بامفاهیم وجودی شمابخوانیدفیلم درمانی(آفریدون نویسنده کتابهای فیلم درمانی)

فیلم بخت پریشان یا (تقصیرستاره بخت ماست) رو برای دومین بار امروز دیدم .......شرکت نکردن در مراسمات وخاک سپاری ها برای من یک جور فرار از زندگی هست که البته یه جورهایی هم میشه گفت شاید فرار از مرگ....زندگی نکردن در لحظه وزندگی رو نزیستن........ برای تجدید قوا و به تعادل رسوندن خودم مجبور بودم دوباره این فیلم رو ببینم ( نمیدونم چرا فرهنگ این مساله برام جانیفتاده که برای مفهوم مرگ با درمانگری مشورت کنم..شایدهنوز تواین زمینه اون مشاوری رو که میخوام بهاش تصادف نکردم ..چقدر دلم یه مشاورازجنس اروین یالوم میخواد) با مفهوم مرگ و زندگی و زمان وزندگی نازیسته بیشتر آشنا میشویم بادیدن این فیلم پیشنهاد ااین هفته ی من دیدن این فیلم هست با سراسر دیالوگ های پرمحتوایش....بدتر از سرطان اینه که یه بچه داشته باشی که سرطان داشته باشه........آشنایی بامفاهیم درد..رنج...دوست داشتن.........تیکه ای از این دیالوگ ها از زبانه شیلی وودلی درنقش هزل:
‍ یکی از اولین چیزهایی که در بخش اورژانس ازتون می پرسند، این هست که دردتون بین یک تا ده در چه اندازه ای هست؟
این سوال صد ها بار از من پرسیده شده
و من بخاطر دارم که،
یکبار که نمی تونستم نفس بکشم و احساس میکردم که سینه ام داره می سوزه
پرستار از من خواست که بر دردم غلبه کنم،
من نمی تونستم صحبت کنم اما با انگشتان دستم عدد 9 رو بهش نشون دادم بعدش که
حالم بهتر شد پرستار اومد تو اتاقم و من رو مبارز صدا کرد!
اون گفت:
- می دونی چرا این رو بهت گفتم؟ برای اینکه تو دردی رو که در حد 10 بود، 9 گفتی.
اما این حقیقت نداشت من 9 رو نشون دادم اما نه به این خاطر که شجاع بودم!
دلیل من برای اینکه عدد 9 رو نشون دادم این بود که می خواستم 10 رو نگه دارم.
و اینم از  این دردی وحشتناکی که الان دارم میکشم (دوست پسرش گاس که براثرسرطان میمیره)  لایق اون شماره 10 هست...........پس از این درد بزرگ دیالوگی بین هزل وپدرش رد وبدل میشه که باآغوش گرفتن هزل پدر بهش میگه خوبیه این موقعیت اینه که حداقل میفهمی ماچقدر دوس ت داریم...........این فیلم سراسر پراز دیالوگ های پرمحتوایی ست که کاش حوصله نوشتن بود تا تک تک این دوساعت ودوازده دقیقه فیلم رو میتوانستم بنویسم واحساسم رو باشمابه اشتراک بزارم....مفهوم جاودانگی از شروع ارتباط هزل وگاس فیلم رو بی نظیر و سراسرپراز احساس همراه بابازسازی شناختی خاص بقول "آگوستوس" دختردانشجویی کرده.....اگر از دیالوگ های مربوط به زمان خوشتون اومد میتونید با فیلم ورنیکاتصمیم ویه مقدارکم ازبهشت میگیرد این احساسات رو فزونی ببخشید..توضیحات بیشتر درخصوص فیلم اینکه:فیلم تقصیر ستاره بخت ماست از روی رمان پرفروشی به همین نام اثر جان گرین نوشته است. کتاب او با عنوان زنان ونوسی و مردان مریخی از پرفروش ترین کتاب ها در دهه گذشته بوده که در زمره تأثیرگذارترین کتاب ها در ۲۵ سال گذشته معرفی شده این کتاب در ایران تحت عنوان «بخت پریشان» منتشر شده است.
👥قهرمان های داستان به بیماری سختی مبتلا هستند، اما  به ما می‌آموزند که زندگی همچنان زیباست و تا زنده اند باید از آن لذت ببرند. دو عاشق فیلم هردو مبتلا به سرطان هستند و حس زندگی کردن در حال به خاطر نداشتن آینده در این فیلم موضوع خارق العاده ای است که فیلمساز موفق شده کاملاً ان را به مخاطب القا کند.
🖊داستان فیلم  تقصیر ستاره بخت ماست درباره‌ی دختر نوجوانی‌ به نام هازل گریس لنکستر (شیلی وودلی) است. او شانزده سال دارد و سه سال است که از سرطان رنج می‌برد، اما توانسته با استفاده از دارویی جدید به ثبات برسد. هازل به توصیه والدینش به جمع گروهی می‌پیوندد که در آن کودکان سرطانی شرکت دارند. در آنجا با آگوستوس واترز (انسل الگورت) آشنا می‌شود..................
📝تکلیف سرشار از احساس فیلم:
پس از دیدن فیلم نامه ای همچون باز یگراصلی فیلم دروصف عشق خودبنویسید وبعدازفیلم وقبل از مرگش برایش بخوانید....

"زندگی را زندگی کنیم "شادباشید آفریدون🌹