چرا خودکشی؟

خصوصیت مشترک  مابین افرادی که اقدام به خودکشی می کنند  داشتن این باور است که خودکشی تنها راه حل غلبه بر احساسات  غیر قابل تحمل است  .
در تراژدی خودکشی آشفتگی و مشکلات عاطفی به حدی شدید میگردند  که فرد را دریافتن  راههای مختلف حل مشکل خود ناتوان می سازد در حالی که راه حل های دیگری می تواند  وجود داشته باشد .
احساس تنهایی، افسردگی ، بی کسی ونا امیدی ،  مرگ یکی از اعضای خانواده ، شکست در برقراری ارتباط از جمله مواردی هستند که اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر خود قرار داده ، احساس بی ارزشی را درآنها به وجود می آورند .

ورشکستگی اقتصادی ، عوامل فرهنگی ، سیاسی ، اعتقادی و بسیاری از تنگناها وگرفتاری های اجتماعی ، نزاعهای خانوادگی ، مشکلات رفتاری ، شکست ها و ناکامی های گذشته وحال و از همه مهمتر عدم تحمل پذیری و قبول واقعیت ها  می تواند به انفجاری تقریباً غیر قابل مهار به نام خودکشی بیانجامد.

اما از آن  جای که ساختار هیجانی هر شخص منحصر به فرد می باشد ممکن است هر کدام از ما در شرایط مختلف  پاسخهای متفاوتی  به مشکلات وگرفتارهای به ظاهر غیر قابل حل نشان دهیم  در تشخیص این که آیا واقعاً فردی قصد خودکشی دارد در بسیاری از مواقع  به موضوعی بر می گردد که از دید بعضی کم اهمیت است. به نظر شخص دیگر بسیار مهم می باشد ویا واقعه ای که شما برای آن اهمیت قائل نمی شوید برای شخص دیگر بسیار ناراحت کننده و مهم تلقی می گردد. پس بنابراین بدون توجه به ماهیت بحران، اگر کسی احساس می کند که دیگر تحمل مشکلات را ندارد خطر اقدام به خودکشی برای وی وجود دارد  .

 

 

 

مرکز روانشناختی و مشاوره انتخاب

📞تلفن هماهنگی جهت تعیین وقت قبلی:

0922-638-0616  سلحشور

مرکز مشاوره تلفنی